Kurdaki dalgalanma geçici
Kur biraz aşağı, biraz yukarı gidiyor. Ama bunlar geçici. Geçen yıl bu vakitler yine bir dalgalanma yaşamıştık. Aldığımız tedbirlerle piyasalar daha stabil hale geldi. Türkiye'nin bankacılık sistemi sağlam. Reel sektör iyi gidiyor. Büyüme devam ediyor. 3. ve 4. çeyrek büyümesi biraz daha yüksek gelebilir. Yıl bazında büyüme yüzde 6 ila 7 arasında bir yere oturabilir. Enflasyon biraz yüksek seyrediyor. Bunun da sebeplerini biliyoruz. Konu, daha çok kurdaki dalgalanma ile ilgili.
ENDİŞEYE GEREK YOK
2018'de yüzde 5.5 büyüme ve tek haneli enflasyon hedefliyoruz. Tedbirlerimizi alıyoruz. Türkiye büyürken cari açık da veren bir ülke. Bundan sonra önemli bir düzenleme yaptık. Yabancı para biriminden geliri olmayanlar, döviz cinsinden borçlanma yapamayacak. Türk parası kazanıyorsan, Türk parası ile borçlanabileceksin. Bugün yaşadığımız sıkıntıların bir kısmı da bununla ilgiliydi. 2002-2012 arası kur hareketi hemen hemen yok gibi. 1.5 ile 1.70 TL arasında, hatta 1.17'ye kadar gerilemiş. 10 yıl boyunca kur pek oynamamış. Ama 2012'den itibaren dövizli borçlanmaların vadeleri yaklaştıkça kurlara talep artmış.
Bölgesel ve küresel gelişmelerin de etkisi ile kurda oynaklık söz konusu oldu. Merkez Bankası'nın elinde araçları var. Hükümet olarak alabileceğimiz tedbirler söz konusu. İnşallah üstesinden geleceğiz. İş alemimizin endişelenmesini gerektiren bir şey yok. Türk ekonomisi bundan daha ağır sorunları aşmış bir ekonomi. Geçen yıl referandum öncesi bir karamsarlık vardı. KGF'yi devreye soktuk, ilave tedbirler aldık, büyüme hızlandı.
MEGA YATIRIMLARA ÖZEL İLGİ VAR
Demiryolu araçları, güneş panelleri, elektronik konusunda işbirliği imkânları var. Hyundai yeni bir SUV modelini Türkiye'de üretecek. Samsung Türkiye'de yatırım yapmayı planlıyor. Kore'nin büyük grupları pek çok proje ile ilgileniyor. İzmir Körfez Geçişi, Kanal İstanbul gibi. Güneş panelleri imalatı yapmaya karar verdiler. Elektrikli araçların akülerinin imalatı ve ticari klima santralleri üretimi için istekliler.
ÇANAKKALE PRESTİJ PROJESİ
Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrasya Tüneli ve şimdi Çanakkale Köprüsü Kore firmalarınca yapıldı ve finanse ediliyor. Çanakkale Köprüsü'nü bir ticari proje olmaktan çok Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılında dünyanın en uzun köprüsünü tamamlamayı istiyorlar. Çanakkale Zaferi'nin sembolü olarak görüyorlar.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
- Ekonomiye dair kısa Notlar... (21.11.2024)
- Küresel zirveleri etkileme kabiliyeti... (20.11.2024)
- G20 Zirvesi... Erdoğan, Rio’da Biden’ı uğurlarken... (19.11.2024)
- AK Parti... Değişim, Değişiklik, İhtiyat! (16.11.2024)
- Etki ajanlığı mı, yeni nesil casusluk mu? (14.11.2024)
- Geleceğe hazırlanmak… (12.11.2024)
- MİT, belediye takip eder mi? (09.11.2024)
- Başkentte güncellenen Trump Dosyası... (07.11.2024)
- Kayyum kararları ve arka planı... (05.11.2024)
- CHP-DEM... Birliktelik yapay, hesaplaşma gerçek! (02.11.2024)