FETÖ diyasporası ve kamu diplomasisi
Aksi takdirde, artçı şokları bitip tükenmeyecek olaylar dizisine tek tek tepki vererek mesafe almamız mümkün değil.
Bu noktada belirgin iki hususa dikkat etmek gerekiyor:
1- Avrupa'daki negatif algı kampanyasını sadece Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın şahsı ile sınırlı ataklar olarak göremeyiz. Kuşkusuz Erdoğan, "ana hedef" durumunda. Ancak kurgu başka. Yani...
Cumhurbaşkanı ile Cumhurbaşkanı'na destek veren siyasi taban arasında farklılık yaratma planını da hesaba katmamız lazım. Çünkü tablo kişisel olmanın ötesinde "milli mesele" halini aldı. İçerideki atışmalarımızı sürdürsek bile dışarıda ortak tavır sergilemeliyiz.
2- Avrupa'nın ırkçı ve İslamofobik sicilini sorgularken, "Türk ve Türkiye karşıtı blok" oluşmasına da fırsat vermemeliyiz. Avrupa değerler sistemindeki aşınmanın anlatımı, -faturayı Türkler ödese de- yine Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve evrensel değerler üzerinden olmak durumunda.
"Kamu diplomasisi!" Esasen biliyoruz ki Avrupa'daki Türkiye karşıtlığının kökleri 1980 darbesinden sonra üçüncü ülkelere iltica eden, 1990'lardaki hatalı terörle mücadele politikasını fırsata çevirerek Avrupa'da taban bulan aktörlerden kaynaklanıyor. Uç sol ve marjinal Kürt grupların, 30 yılı aşkın sürede kazandığı zemini hafife alamayız.
Bu stoka şimdi "FETÖ" unsurlarının eklendiğini de görmeliyiz. Üstelik bu örgütlü yapı, 1980 ve 1990'lardakilere göre daha iyi eğitimli, daha paralı. Sivil toplum görünümüyle daha yüksek nüfuz sahibi. Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ne ve devleti yönetenlere karşı da hınç içinde.
Türkiye kökenliler arasındaki etnik, mezhebi, ideolojik ayrışmayı ustaca yöneten yabancı istihbarat örgütlerinin elinde bugün bir "FETÖ diyasporası" bulunduğunu da kabul ederek, dinamik çözümler üretmek zorundayız.
Evet, Avrupa'daki ikiyüzlülüğe tepkiliyiz, Almanya'daki yasaklamalara öfkeli, Hollanda'daki faşizan uygulamalara çok kızgınız. Lakin "devlet aklı" tam da bu zamanlarda gerekli. Konu, "risk almak" değil, "riski yönetmekle" ilgili.
İşte bu nedenle Hollanda vatandaşları ve Hollanda sermayesi de dahil olmak üzere kişileri ve şirketleri cezalandırmayı öncelemeyen, "tarife dışı engelleri", "diplomatik ve siyasi zekâyı içeren yaptırımları" merkeze alan, yeri geldiğinde ise asıl hesabı ödettiren bir tarzdır geçerli olan.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
- DEM-İmralı... Devlet aklı... İhtiyat! (28.11.2024)
- Bakan Fidan... Ve satır arası okumaları (26.11.2024)
- Dışişleri Bakanı Hakan Fidan: Nükleer savaş riski var, şaka değil (24.11.2024)
- Pandemi sonrası toplumun ruh sağlığı! (23.11.2024)
- Ekonomiye dair kısa Notlar... (21.11.2024)
- Küresel zirveleri etkileme kabiliyeti... (20.11.2024)
- G20 Zirvesi... Erdoğan, Rio’da Biden’ı uğurlarken... (19.11.2024)
- AK Parti... Değişim, Değişiklik, İhtiyat! (16.11.2024)
- Etki ajanlığı mı, yeni nesil casusluk mu? (14.11.2024)
- Geleceğe hazırlanmak… (12.11.2024)