Cumhur İttifakı'nın güven tazelemesi, AK Parti'nin il bazında belediye başkan adaylarının üçte ikisini açıklaması ile birlikte süreç, kampanya çalışmalarına, siyasi mesajların içeriğine ve sandığı doğrudan etkileyecek seçmen gruplarına yöneldi.
Cumhurbaşkanı TayyipErdoğan'ın, -önceki yerelseçimlerden farklı olarak-31 Mart 2019 seçimleriiçin adaylarını beklenentakvimden önceilan etmesi, seçime verdiğiönemin açık göstergesiolarak yorumlandı. Tabiiburada hassas bir noktada yarışın seçime 4 ay kalabaşlatılmış olması nedeniile teşkilatların diri tutulmasıve seçmenlerin ilgisinin sonana kadar korunması olacak.
Alt detaylara inildiğinde ise AK Parti'nin oluşturduğu "iletişim paneli" hayli ilgi çekici. Genel Merkez'den en uçtaki mahalle temsilciliğine kadar uzanan ve iki milyon partiliyi kapsayan iletişim ağı, bu seçimin farklı şekilde seyredeceğinin de öncü işareti. Yani...
AK Parti bir yandan meydanlarda Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemine, ülkenin ekonomik ve politik istikrarına, güvenliğine ilişkin mesajlar verirken diğer yandan da mahalli gelişmeleri anında izleyip her il ve ilçeye yönelik özgün bir kampanya yürütecek.
***
Saha çalışmaları gösteriyor ki...
Adayların gücü ve performansı, ittifakların nokta bazında sonuçları ile ekonomideki gelişmeler, seçmenlerin nihai kararına tesir edecek.
Klasik düşünce sistematiği içindeki seçmenlerin, günün sonunda karmaşık unsurları elediği ve ülkenin istikbali adına sağduyulu kararlar verdiği biliniyor.
Halihazırda bu seçmen kitlesi, ekonomik türbülanstan olumsuz etkilendiğini ifade etmekle birlikte, nedenlerini ağırlıklı olarak dış faktörlerde arıyor.
Bir başka anlatımla, piyasada biriken rahatsızlığın siyasi tepkiselliğe dönüşme eğilimi güçlü görünmüyor. Kurdaki istikrar, enflasyondaki gerileme, mali tedbirlerin pozitif yansımaları, karamsarlığı göreceli de olsa dağıtıyor. Lakin... "Gençlere özellikle dikkatetmek gerekiyor." Ekonominingenelinden ziyade, istihdamdaki inişçıkışlar, genç seçmeni doğrudan çekimalanına alıyor. AK Parti, gençlerinseçme ve seçilme yaşında köklü düzenlemeleryaptığı için genç seçmenin davranışlarınınsandığı belirleme katsayısıda yükseldi. Gençler, bizim kuşaktanepeyce farklı. Öyle olmaları da gerekiyor.
Bizler sebat etmeyi öğrenmişken onlar, beklentilerinin peşinde koşmayı ve hızla karşılanmasını önemsiyor.
Tam da bu gerekçelerle, genç istihdamını esas alan 100 günlük bir programın değeri çok ama çok artıyor.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.