2000'li yıllara kadar, Türk siyaseti, ekonominin yönetiminde pek çok farklı modeli denedi. Cumhuriyet'in ilk yıllarında önceiktisat vekilliği, ardından ekonomibakanlığıydı. İktisat ve Ticaret Vekilliğide oldu. Sonrasında, ekonomi ve ticaretbakanlığı da... Gün geldi MaliyeVekaleti'ydi, gün geldiMaliye ve GümrükBakanlığı da oldu. Birgün baktık, Gümrükve Tekel Bakanlığı;bir gün baktık tekrarMaliye Bakanlığı. Cumhuriyet'in ilkyıllarında Sanayive TeknolojiBakanlığımız daolmuş. Sonra,Sanayi Bakanlığıkalmış; bir gün bakmışızSanayi ve Ticaret. 1980'lerinbaşında, Maliye'nin içinden Hazineayrıldı, Müsteşarlık oldu. Sonra, DışTicaret Müsteşarlığı da oldu. Kasım2002'den itibaren, AK Parti hükümetleriyle,ekonominin yönetimindeönemli yapısal değişimleroldu. Ekonomi yönetiminde yeni biranlayış, 'Ekonomi Yönetimi 2.0' hayatageçti. Ekonomi yönetimine bir dinamizmkazandırıldı. Ve 6 ayrı bakanlığabölünmüş ekonomi alanı için bir 'koordinatör'başbakan yardımcısı da gördük.
Ekonomi Bakanlığı geri geldi. Ticaret ve Gümrük Bakanlığı'nı gördük; bir de Bilim, Sanayi ve Teknoloji'yi.
Bugün, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'yle, 16 yıllık AK Parti iktidarında, atletik yapıya kavuşturulmuş,dinamizm kazandırılmış ekonomiyönetiminin hareket kabiliyetinidaha da güçlendirmek adına; küresel ekonomi-politikteki devasa dönüşüme etkili şekilde tepki vermek ve seri karar alabilme yeteneği adına, 'Ekonomi Yönetimi 3.0'a geçiyoruz. Türkiye Ekonomisi'nin iç vedış finansmanının koordinasyonu,makro hedeflere yönelik politika setlerininoluşturulması ve araçların etkinliğininartırılması adına, 'Hazine ve MaliyeBakanlığı' oluşturuldu. Böylece, yeniversiyonda, 'ticaret' ile 'sanayi ve teknoloji'de dahil, ekonomi yönetimi 3 temelalan üzerinden yol haritasını oluşturacak. Temel makro ekonomik hedeflerinşekillendirilmesi, rotalandırılmasıve tüm ekonomi politikalarısetinin koordinasyonu Bakan BeratAlbayrak'ın yönetiminde yürüyecek.
Bu noktada, yeni dönemde, 'para politikası', 'maliye politikası' ve 'direkt kontrol politikaları' üçlüsünün, üç sacayağının güçlü koordinasyonuyla, enflasyonla mücadele, fiyat istikrarı ve finansal istikrara yönelik süreç hızlanacak. 'Ekonomi Yönetimi 3.0'ınönemli özelliklerinden birini degüçlü iletişim stratejisi oluşturacak.
Ekonomideki tüm paydaşlarla güçlü bir iletişim ağı oluşturularak, Türkiye Ekonomisi'nin önceliklerine yönelik değerlendirmeler daha seri yürütülecek ve iş dünyasından, finans kesiminden ve akademi camiasından gelecek çözüm önerileri de dikkate alınarak, proaktif bir 'kalibrasyon' süreci uygulanacak. Bu nedenle, 'orta vadeliprogram'ın adı da, içeriği de, iletişimstratejisi de yeniden kurgulanacak.
Sonbahar başı, yeni model tüm yönleriyle hayat bulduğunda, Türkiye Ekonomisi adına yeni bir sıçrama dönemi için 'yelkenleri açmış' olacağız.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.