HAŞMET BABAOĞLU

Hava cıva

Bir ekonomi kanalında ekrana çıkmadan önce...
Veya şık beylerin ve hanımefendilerin toplaştıkları iş dünyası konferanslarında kürsüye çıkarken...
İçlerinden şöyle mi geçiriyorlar acaba?
"Şimdi sıra şu üç terimle havamızı atmaya geldi!" Bilemiyorum...
Ama sonuç hep aynı...
Sürdürülebilirlik, inovasyon ve ekosistem...
Bu üçünü aynı konuşma içinde kullandınız mı, havanız bir milyon!

***

İnovasyon...
Bu kelimeyi ne zaman işitsem, gülüyorum.
Her taşın altından çıkıyor.
Ama kendisini ara ki bulasın!
Bazıları "buluş/icat" anlamına kullanıyor ama iş/ekonomi/ sosyal hayat çerçevesinde daha çok "yenilik" anlamına geliyor.
Sakın Türkçeleştirmeye falan çalışmayın!
Çünkü "inovasyon toplantıları"ndan eski tas eski hamam çıkıyorsunuz ya, Türkçesini kullanırsanız, kafalarda istifham oluşur.
"İnovasyon" deyince bir yaldız çekilip gerçeklik örtülüyor, geriye işin havası kalıyor.

***

Ekosistem...
Son aylarda bunu kullanmayanı şirketler dünyasında dövüyorlar mı, ne!
Bakıyorum, ekrana çıkan şirket yöneticisi üç cümlede bir "yaptıkları işin ekosistemine dikkat etme"ye getiriyor lafı.
Tabii söyleşi sırasında şirketin bir aile şirketi olduğu ortaya çıkıyor, iş gülünçleşiyor.
Ne ekosistemi, bildiğin sistemsizlik yani!
Zaten ülkemizdeki şirketlerin yüzde 96'sı aile şirketi...
Yani bir tür akvaryum...
Kalkıp okyanustan bahseder gibi allayıp pullamanın ne âlemi var; takıyorsun havalandırma borusunu, çalıştırıyorsun motoru, idare ediyor işte!

***

Sürdürülebilirlik...
Olmayacak duaya amin...
Öyle bir şey...
Bu terimi ciddi bir ortamda işittiğim anda mideme kramp saplanıyor; çünkü belli ki bir problem var; konu edilen şey sürecek gibi değil.
Ama havası güçlü...
Dünyada dönen dolabın farkında olduğunuzu hissettiriyorsunuz sizi dinleyenlere...

***

Anlayacağınız...
Kelimeler, kavramlar, terimler sahnede resmigeçit yapıyorlar...
Spotlar sadece onları aydınlatıyor.
Gerçekler nerede?
Sahnenin ardında, karanlıktalar...

***


NOT DEFTERİ
Tekno kapitalizm kendi önceliklerini mutlak zorunluluk haline getirdiğinde özgürlük ve iradeden geriye ne kalır? Medya şirketleri dikkatin her anını içine çekip öğüttükten sonra özgür düşünceden geriye ne kalır? (FRANCO "Bifo" BERARDI / Üçüncü Bilinçdışı)

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.