Onlar eğleniyor...
Halklar ciddiyealacak ve endişeylekıvranacaklar...
Sistem öyle işliyor çünkü..
Öyle işletiliyor.
Nihayetinde Google'dan söz ediyoruz. Zihinleri birkaç küçük parmak hareketiyle şekillendirebilme kapasitesine sahip bir yapıdan yani.
Avrupa jet setinden müthiş bir VIP davetli listesi oluşturmuş Google ve hepsini İtalya'daki bir adaya çağırmış...
Ne için?
Üç gün boyunca kampa girip yeryüzünün büyük derdi (!) "iklimdeğişikliği"ni konuşmak için...
***
Eh öncü olsunlar, bunda ne var diyeceksiniz...
Onlar ön ayak olursa, dünya kamuoyu da ciddiye alır, diyecek olanlarınız da çıkacaktır.
Fakat bu işler bizim iyi niyetli bakışımızın çok ötesinde bir "yalan dolan" işi artık.
Onca patırtı ve imaj cilasının ortasında "iklim değişikliği" gerçek mi, doğru mu, yakın mı, uzak mı, onu da öğrenemiyorsunuz...
Düşünün... Katy Perry,Leonardo Di Capriogibi ünlüler yüz küsurözel jet ve birkaç milgidebilmek için tonlarcayakıt harcayan süperhızlı teknelerle adayagidip "kamp"a girmişler.
Yani esas mesele umurlarında değil.
Zaten işin püf noktası da o! Onlar değil, sıradaninsanların umurundaolsun diye bütün bugürültü.
Neden peki?
Onu da kendimize sormamız gerek. Ama bakın ne olmuş? PrensHarry kürsüyeçıplak ayaklarıve şortuylagelip konuşmuş. Bu imajçalışmasınagüldünüz mü? Belki..
Ama sevimli bulduğunuzu da inkâr edebilir misiniz?
***
Ancak iklim değişikliği kampanyalarının yama yerleri de görünmeye başladı... İmaj çalışmalarıartık defoları örtemiyor.
ABD'nin gözde üniversiteleri geçen yıl birleşip "iklim değişikliğine karşı koalisyon" oluşturmuşlardı.
O toplantıların en militan profesörlerinin kendi kişisel ve aile hayatlarında çevre ve iklim hassasiyetlerini hiç takmadıkları ortaya çıktı.
Hatta "atmosferinen büyük düşmanıhava yolu taşımacılığıdır"diye ortalığıayağa kaldıran bilim insanınınInstagram'da sırıtarak"her hafta birkaçuçuşu" olduğunu paylaşmasıdudak uçuklattı.
Çevrecilerin entelektüel önderlerinden Naomi Klein'ın hali de harap. Son kitabında Greenpeace gibi çevreciörgütlerin dev şirketler tarafından yönlendirildiğini yazdığından beri bizde bile kadının yüzüne bakıp adını anan yok.
Anlayacağınız... Bu konu daha çoksu kaldıracak.
Konuşuruz.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.