Türk Telekom yeni reklam kampanyasında, bir kez daha ünlü futbolcu Cristiano Ronaldo ile iş birliği yaptı. Madrid'de buluştuğumuz Portekizli yıldız, Türk futbolseverlerin 'dünyanın en fanatik insanları' olduğunu söylüyor. Çocuklar için yardım kampanyaları da yürüten Ronaldo, "Bir oğlum var ve ona örnek olmaya çalışıyorum" diyor
Türk Telekom, geçtiğimiz yıl 4.5G'ye geçiş kampanyasında dünyanın en ünlü futbolcularından, Real Madrid'in yıldızı Cristiano Ronaldo'yu reklam yüzü yapmıştı. Bir dünya starının Türkçe konuşması, reklamdaki espriler ve kampanya, sosyal medyada da büyük yankı uyandırmıştı. Türk Telekom, Ronaldo ile başarılı birlikteliğini, yakında ekrana gelecek yeni reklam kampanyasıyla devam ettiriyor. Ben de reklam çekimlerinin gerçekleştiği Madrid'de Ronaldo ile buluşup röportaj yapma fırsatı buldum.
Madrid'de reklam çekiminin yapıldığı yerde, sanki bir Hollywood filmi çekiliyormuş gibi büyük bir ekip çalışıyordu. Önce Ronaldo'nun menajeriyle konuştuk. Röportaj yazılı basına yapılacaktı ama üzerimize mikrofon yerleştirip sanki TV için yapılıyormuş gibi kaydettiler. Sorular İngilizce'den Portekizce'ye tek tek tercüme edildi. Amaç, Ronaldo'nun söylediklerinde bir yanlış anlaşılma olmamasıydı.
Tüm bu gergin ortam, Ronaldo'nun gelişiyle bir anda değişti. Sahadaki ile gerçek hayattaki Ronaldo'nun çok farklı olduğu söyleniyordu, gerçekten de öyle... Sahada kibirli, egosu yüksek ve zaman zaman öfkeli bir Ronaldo izliyoruz. Aslında bu, Ronaldo'nun kazanma hırsından kaynaklanıyor.
Elbette biraz da güç gösterisi var. Ronaldo; attığı gollerin dışında, kameralara karşı 'Kral benim' imajı çizmeye çalışıyor ve bu halini hem hayranları, hem de reklam sektörü seviyor.
Saha dışındaki Ronaldo ise sempatik, esprili ve cana yakın biri... Çekimlerin yapıldığı mekanda; Ronaldo, tanıdığı tanımadığı herkesle çok sıcak bir iletişim kurdu. Ekipten öğrendiğime göre; Ronaldo, çekimler esnasında da hiç kasıntı değilmiş, profesyonel bir aktör gibi istenen her şeyi yapmış.
MENAJERİN KRONOMETRESİ!
Ronaldo'nun menajerinin elinde meşhur bir kronometre var ve çekimler başladığı anda kronometreye basıyor. Kaç saat için anlaşma yapıldıysa; yönetmen bu sürede reklamı çekmek zorunda. Süre doldu mu Ronaldo paydos ediyor, sette bir dakika bile durmuyor! Ronaldo saha dışında daha çok yorulduğunu söylüyor çünkü o aynı zamanda futbol dünyasının en çok kazanan reklam yıldızı.
Portekizli yıldız, 2015'te 227.3 milyon Euro kazandı. Bu paranın sadece 15-20 milyon Euro'sunu futbolcu olarak kazanıyor, geri kalanı reklam ve ticari işlerden geliyor. Ronaldo'nun oynadığı Türk Telekom reklamı, bir sır gibi saklanıyor. Röportaj yapmama rağmen bana bile bir şey söylenmedi! Ama aldığım duyumu paylaşayım: İlkinden çok daha iyi, komik ve sürpriz bir reklam filminin ekrana geleceği söyleniyor. İşte Ronaldo ile söyleşimiz...
Türk Telekom'un yeni reklamında nasıl bir Ronaldo izleyeceğiz?
Komik ve eğlenceli bir Ronaldo... Ben bir aktör değilim, doğal bir insanım. Bugün burada çekimlerde çok keyif aldım, umarım izleyiciler de beğenir.
Peki çekim esnasında ilginç bir şey oldu mu?
Reklam çekimlerinde her zaman komik ve ilginç bir şeyler oluyor. Ben buradaki hanımla (reklamda oynuyor) tanışmaktan çok memnun oldum. Onunla birlikte rol almak çok eğlenceliydi. Onun hikayesini bana anlattılar. Bu inanılmaz bir hikaye.
Onun bir rüyası vardı ve bu rüyanın peşinden gitti.
Ben de daha küçük bir çocukken bunu yaptım. Kaç yaşında olduğunuzun bir önemi yok. Ben daha bir çocukken hayal kuruyordum, o ise daha ileri bir yaşta hayal kurmuş. Bu yüzden benim için bu inanılmaz bir hikayeydi.
Özellikle çocuklara yaptığınız yardımlarla öne çıkıyorsunuz. Bunun özel bir nedeni var mı?
Ben işimde elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum. Futbol dışında ise, yardım kuruluşlarına, özellikle de çocuklara yardım etmekten mutluluk duyuyorum. Çünkü bir oğlum var ve ona örnek olmam gerekiyor. Ben ve ekibim, yardım yapmak için en iyi yolları araştırıyoruz ve yaratıyoruz. Özellikle de çocuklara yardım ediyoruz. Çünkü çocuklar gelecektir.
Daha önce de defalarca Türkiye'de bulundunuz. Türk halkı sizi çok seviyor. Türkiye'de en çok ilginizi çeken şey ne oldu?
Birkaç kere Türkiye'de bulundum. Harika bir tarihi var ve birçok Portekizli oyuncu da orada oynuyor. Bence Türk dostlarım (futbolseverler) dünyanın en fanatik insanları... Futbolu ve iyi oyuncuları seviyorlar. Türkiye'de Bodrum'a tatil için geldim. Orada olmaktan büyük keyif aldım.
Kısa zamanda Türkiye'ye tekrar gitmek istiyorum.
FIFA'nın Yılın En İyi Erkek Futbolcusu ödülünü üst üste ikinci kez kazandınız. Oynadığınız takımlara şampiyonluklar ve kupalar kazandırdınız. Yeni hedefleriniz ve hayalleriniz var mı?
Hayalim her zaman aynıydı: Elimden gelenin en iyisini yapmak. Sadece futbolda değil, futbol dışında da hayallerimin peşinden gittim. Benim işim iyi futbol oynamak ve insanları mutlu etmek. Bu benim severek yaptığım bir şey.
2017'DE DE 1 NUMARA OLMAYI UMUYORUM
Türk Telekom'un da aralarında olduğu birçok dünya markasının yüzüsünüz. Tüm dünyada hayranları olan bir futbolcusunuz. İlerde sinema filmi ve oyunculuk düşünüyor musunuz?
Şu anda böyle bir hedefim yok. Şu anki odağımda futbol oynamak var çünkü bu benim tutkum. Ama gelecekte ne olacağını kimse bilemez.
Bir araştırma şirketinin yaptığı araştırmaya göre, rol aldığınız GiGA 4.5G reklam serisi Türkiye'de 2016 yılının en çok hatırlanan reklamlarından biri oldu. Bu konuda ne söylemek istersiniz? Yeni reklamın da aynı başarıyı yakalayacağını düşünüyor musunuz?
Bu çok güzel bir haber. Bana daha önce reklamın Türkiye'de çok büyük bir etki yarattığını söylemişlerdi. Bu gelişmeyi şimdi duydum ve çok mutlu oldum. Bu birlikte iyi çalıştığımızı gösteriyor. 2017'de de tıpkı 2016'da olduğu gibi 1 numara olmayı umuyoruz.
GERÇEKTEN DEMİR ADAM
Cristiano Ronaldo ile karşı karşıya geldiğinizde, tokalaştığınızda ona neden 'demir adam' dediklerini anlıyorsunuz. Sanki çelikten bir tanka dokunuyor gibi oluyorsunuz. Öyle vücut geliştirenler gibi kaslarını şişirmemiş ama vücudundaki yağ oranı sıfıra yakındır herhalde. Kaslarla çevrili bir robot adeta! Adam bir Yunan heykeli gibi duruyor. Gençler de bu yüzden onun antrenman ve beslenme programını örnek alıyor. Ronaldo haftada beş gün düzenli olarak idman yapıyor, fit kalmak, iyi beslenmek ve uyku düzeni için ayrıca bir ekiple çalışıyor. Düşük yağ oranını korumak için 25-30 dakikalık kardiyo antrenmanları bile yapıyor. Ronaldo evrenin en yetenekli iki futbolcusundan biri ama rakiplerinden daha çok çalışıyor.
'O, HAYALLERİNİN PEŞİNDEN GİDENLERİN İDOLÜ'
Madrid'de Türk Telekom Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Dursun'la konuştuk. Dursun, Ronaldo ile çalışmaktan çok memnun: "Ronaldo; çok mütevazı ve esprili bir yıldız. Geçtiğimiz yıl Nisan ayında 4.5G lansmanı ile başlayan Türk Telekom-Ronaldo işbirliği, 'en iyilerin bir araya gelişi' olarak konumlandırıldı. Bu doğrultuda, ilk reklam filminde Ronaldo'nun alanında en iyi olması ile Türk Telekom'un en ileri teknolojisini bir arada anlatmayı hedefledik. Ronaldo, dünyanın en iyi futbolcusu olmasını sağlayan hızının yanı sıra; yeteneği, çalışkanlığı, çevikliği, disiplini, cömertliği ve yardımseverliği ile öne çıkıyor. O, hayallerini gerçekleştirmek için çok çalışan bir sporcu. Bu özellikleriyle, insanlara hayallerinin peşinden koşmaları için örnek oluyor. Türk Telekom ise insanların yapmak istediklerini, sunduğu ileri teknoloji vasıtasıyla yapmalarına imkan tanıyan bir marka."
EN ÇOK HATIRLANAN REKLAM
Türk Telekom'un, 'tek marka' birleşmesi ile marka değerini yıllık bazda yüzde 11 artırarak rekor kırdığını belirten Dursun, şöyle dedi: "Uluslararası marka değerleme kuruluşu Brand Finance tarafından her yıl yayınlanan ve dünyanın en değerli 500 telekomünikasyon markasını belirleyen Telecoms 500 2017 listesinde Türk Telekom, dokuzuncu kez üst üste 'Türkiye'nin en değerli telekomünikasyon markası oldu." Dursun, sözlerine şöyle devam etti: "Tek marka lansmanı ve Ronaldo ile birlikte Türk Telekom'un 4.5G deneyiminde sunduğu farkı anlatan reklam filmleri de sene boyunca oldukça ses getirdi. Türk Telekom, IPSOS'un Adwatch araştırmasına göre, 2016 yılında en çok hatırlanan 10 reklam sıralamasında tek marka altında birleşme reklamı ile birinciliği, Ronaldo'lu 4.5G lansman filmi ile ikinciliği elde etti." Markanın, yakaladığı ivmeyi 2017'de de devam ettirmeyi hedeflediğini belirten Dursun, şöyle konuştu: "Türk Telekom ayrıca, kesintisiz iletişim ve eğlence deneyimi sunuyor. Djital müzik platformu Türk Telekom Müzik, lider dijital oyun platformu Playstore, Şampiyonlar Ligi ve Avrupa Ligi yayın haklarına sahip olan Tivibu ve Türkiye'nin en geniş online eğitim platformu Vitamin, bu ürünlerden sadece birkaçı..."
7 NUMARALI FORMANIN SIRRI
Neden forma numaranız 7?
Çocukken de 7 numara ve 10 numara ile oynardım. Manchester United'a transfer olduğumda 28 numarayı istemiştim ama Sir Alex Ferguson bana 7 numarayı verdi. Böylece büyük bir sorumluluk almış oldum ve 7 benim favori sayım oldu.