"Türkiye'nin en önemli meselesi nedir?" sorusuna verilecek ilk üç cevabın içinde muhakkak eğitim yer alır.
Yıllardır hangi cenahtan olursa olsun herkes eğitim meselesinin önemli olduğundan bahseder. Ancak çözüme dair önerilerden pek bahsedilmez. Daha doğrusu bahsedilmezdi. Milli Eğitimi Bakanı Yusuf Tekin, göreve geldikten sonra ilk olarak on yıl önce çalışmalarına başladığı müfredat değişimini gündemine tekrar aldı. Aylar süren çalışmalar sonunda "TürkiyeYüzyılı Maarif Modeli" onaylandı.
Büyük çoğunluğu öğretmen ve akademisyenlerden oluşan 1100kişilik bir ekiple hazırlanan taslak, internet üzerinden görüşlere açıldı. 1.5 milyon insan programları indirdi. 70 bine yakın yazılı görüş alındı. Dolasıyla yeni Maarif Modeli, Türkiye'nin belki de en geniş kapsamlı istişaresiyapılan çalışmalarından biri olarak önümüze geldi.
Sınav öncesi stres atmak için camide dua edilmesinden laik atak geçiren muhaliflerin itirazları bir yana yeni müfredat, çocuklarımızın çıktı müfredatındaboğulmadan öğrenmeleri ve öğrendiklerini uygulamaları amacını taşıyor. Öğrenmeden geçilen konular ise Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in bizzat açıklamasıyla önlisans ve lisans programlarına aktarılarak daha sağlıklı bir şekilde öğrenilecek.
Yeni Maarif Modeli ile TürkiyeYüzyılı perspektifine uygun bir şekildeçocuklarımızın, Mavi Vatan, GökVatan, Filistin, Kıbrıs Davası, kardeşTürk devletlerimiz ile yakın ilişkilerimizinzeminini öğrenmesinin önüaçılacak. Çocuklarımıza uzay çalışmalarımızdansavunma sanayiimizdekigelişmelere kadar yeni Türkiye'ningüçlü yanları öğretilerek özgüvenlinesillerin yetişmesi sağlanacak.
Türkiye'de başbakan asan darbeleri milli bayram olarak kutlamak şöyle dursun, ülkemizdeki darbelerin tarihi anlatılacak. Böylece darbeden medet uman ideolojik körlüğün hatta ihanetin kökü kurutulacak.
Bu modelin en önemli ayaklarından birini öğretmenler oluşturuyor. Müfredat söz konusu olduğunda bunun özellikle altının çizilmesi garip karşılanabilir. Ancak Milli Eğitim Bakanı YusufTekin'in bunu belirtmesinin özel bir nedeni var.
Türkiye'de son yıllarda öğretmenler, öğrencileri hoşnut etmekle görevli bir resepsiyon görevlisi gibi algılanmaya başladı. Ebeveynlerin çocuklarını kutsadığı ve mutlu olmadıkları her detay için öğretmenlerden hesap sorduğu bir dönemi yaşıyoruz. Bakan Yusuf Tekin, sayısı 800 bine ulaşan öğretmenlerinsınıfta daha fazla inisiyatif alacağı bir model ortaya koyuyor.
Yeni Maarif Modeli, günümüz dünyasının en önemli sorunlarından biri olan küresel cinsiyetsizleştirmebelasına karşı yarınlarımız olan çocuklarımızı korumayı amaçlıyor. ABD ve Avrupa'daki okullarda çocuklara cinsiyet değiştirme reklamı yapılırken bunu düşünmek her türlü takdiri hak ediyor. Sadece bu bile yeni modelin başarılı olması için elimizi taşın altına koymamız gerektiğini gösteriyor.
Arif olmayan, maarifi ne bilsin?
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.