Yerel seçimlere 42 gün kaldı. Sonucu en çok merak edilen yarış, her yerel seçimde olduğu gibi bu kez de İstanbul. Anketlerin hepsine hakim değilim ama MuratKurum'un kampanya başarısının rakibinine kadar rahatsız ettiğini, İBB bütçesinin dağıtıldığı sosyal medya trollerinin sürekli yalan uydurmasından da anlayabiliyorum.
Bugün size Kurum'un kampanyasının pek bilinmeyen bir yönünden bahsedeceğim. Malumunuz artık müstakil bir dijital alan var ve her şey bu yeni alanın; yeni tanımları, yeni kuralları, yeni beklentileri ve yeni alışkanlıkları üzerinden şekilleniyor. Bu yeni alanda varlık inşası yapan sahaların arasında en dikkat çekici gelişmeler, medyadan sonra siyasette meydana geliyor. Siyasi partilerin SKM olarak kısalttığıseçim koordinasyon merkezleriolur. İlçelerde ve mahallerde kurulmuş noktalarve merkezlerde seçim işleri organize edilir.Pankartlar ve bayraklar nerelere asılacak, şarkılarınçalındığı otobüsler hangi sokaklardan geçecek,adaylar nereleri ziyaret edecek, TV programlarındane denilecek gibi bütün seçim işleribu SKM hiyerarşisi içinde tartışılır ve üretilir Bugün artık sınırları ve içeriği net olaraktanımlanmış dijital dünyada seçimkoordinasyon işleri de Dijital SKM'lerdeyapılıyor. AK Parti her alanda gösterdiği öncülüğübu alanda da gösterip kurumsal olarak"Dijital Seçim Koordinasyon Merkezi"kurdu. Burada, Dijital Seçim KoordinasyonMerkezi'nden (Dijital SKM) bahsederken bununkamu kaynaklarından beslenen bir 'trol çiftliği'olmadığını tekrar hatırlatmak lazım. ZiraEkrem İmamoğlu cephesinde iş bu şekildeyürütülüyor. Hatırlarsanız Ekşi Sözlük'teİmamoğlu adına faaliyet gösteren İBB çalışanlarıbile afişe olmuştu.
Murat Kurum'un kampanyasında ise halihazırda parti teşkilatında görevli Dijital Medya Uzmanlarından müteşekkil bir birim var ve bu birimin oluşturduğu Dijital SKM, seçim çalışmasının önemli paydaşlarından biri olarak karşımıza çıkıyor. Dijital dünyanın dili ve üslubu kendine ait. Sokakta olmayan imkanların yanında yine sokakta olmayan tehditlerin de olduğu bu iletişim dünyası içinde AK Parti İstanbulİl Başkanlığı'nın Dijital SKM'si sosyal medya ve internet sitelerinde dijital dünyaya uygun ve her bir dijital platformun dili ve taleplerine uygun içerikleri üretiyor.
Sokak röportajları, videolar, kara propagandalara karşı cevaplar ve herkesin telefonunda yukarı kaydırarak hızlıca tükettiği yüzlerce başlık altında binlerce görsel ve metin İstanbul Dijital SKM bünyesinde üretiliyor. İçerik üretmekten daha önemlisi, AK Parti'nin ürettiği içeriklerin tek çatı altında bütün görünmesini sağlayacak strateji de D-SKM'nin masasından geçiyor.
Klasik de olsa dijital de olsa medya medyadır ve 'usul mü, esas mı' tartışması hep geçerli olacaktır. Dijital SKM bu anlamda yeni dünyanın yeni diline ve yeni usullerine uygun olarak asıl mesajı yükseltmek için çalışan bir hibrit faaliyet yürütüyor aslında.
Örneğin geçtiğimiz günlerde dijital mecralarda yapılan "İstanbul Olsun YenidenOlsun" ya da deprem gerçeğiyle bizi bir kez daha yüzleştiren "Seven Ne Yapmaz" adlı kampanya da Dijital SKM bünyesinde hazırlanmış işlerdenmiş. Kullanılan müzik, grafik animasyonlar ve yeni nesile hitap eden dinamik kurgu ile birleşince Murat Kurum'un projeleri akılda kalıcı şekilde seçmene anlatılmış oluyor. Bu çalışmanın meydana getirdiği etkiyiklasik medya üzerinden elde etmeninimkanı yoktu mesela. Öte yandan, bir gecede ortaya atılan yalan haberlerin hızlıca yayıldığı bir düzende, Dijital SKM kara propagandanın dışında insanlara hızla ulaşarak anında ortaya çıkan tehditlere anında cevap verme yeteneği ile de çağın mecburiyeti olarak da yapılanıyor
Özetle, daha hızlı, daha aktif, daha kolay, daha odaklı ve daha esnek; yani dijital çağın dijital kimliğine uygun bir yapılanma olarak Dijital SKM geleneksel yönetmelere meydan okuyup rekabet ederek yerine kendi müstakil alanında kendi varlığını inşa ediyor. Dijital SKM'nin, Amerika'da yaşayananalistle görüntülü konuşma yapmayımarifet sananlara ya da seçim gecesiinternet sistemlerini dahi çalıştırmaktanaciz kalanlara fazla gelmesi son derecenormal. Bu minvalde yine en iyi bildikleri işiyapıp Dijital SKM projesine de yalanlarla çamuratmaya çalışacaklardır.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.