Yerli otomobil, bu ülkenin 60 yıllık rüyasıydı ve gerçekleşmesine sadece iki yıl kaldı. Türkiye'nin global pazarlardaki prestijini artıracak olması, oluşturacağı devasa istihdam imkânları, dış ticaret açığının en büyük kalemlerinden birinin azalacak olması ve daha buraya sığmayacak bir sürü hayra vesile olacak.
Ne var ki mutsuzluğa şartlanmış, ne olursa olsun negatif kalmaya odaklanmış, muhalefet adı altında en büyük haksızlığı ülkesine yapan bir kesim var.
Tasarımın ve prototip üretiminin İtalya'da yapılmış olmasından hareketle sanki ortada kayda değer bir iş yokmuş gibi davranmaları şayet bir cehalet ürünü değilse, bayağı psikopatolojik bir vakıa.
Globalizme giriş dersi verircesine anlatmaya çalşıyoruz. "Tüm büyük markalar tasarımı isim yapmış şirketlere verir, prototipler seri üretim yapmayan özel fabrikalarda üretilir, seri üretim fabrikası ise Bursa'da olacak ve yaklaşık 5000 kişi burada istihdam edilecek, Avrupa'nın doğuştan elektrikli ilk SUV modeli de buna dahil olacak" falan diyoruz ama nafile... Görmek istemeyenegösteremez, uyumanumarası yapanı uyandıramazsınız.
Yabancı basında çıkan değerlendirmeler ise bizim 'yerli basın'dan daha hakkaniyetliydi. Tesla'yameydan okuduğumuzdanbahsedenler,yerli otomobilinTürkiye'ninbüyüyen ekonomisisayesindegerçekleşenbirhayal olduğunuyazanlar, önümüzdeki15 yılda geri dönüşü70 milyar dolara varanbir girişimin başladığınıyazanlar... Volkswagen'inbile elektrikli otomobil üretiminiiki sene erkene aldıranfaktörlerin başındagelen bir başarıdan söz ediyoruz. Çocuklarımızın"adamlar yapmış"demek yerine "biz yaptık"demeye alışacağı,öğrenilmiş çaresizliklerimizleyüzleşeceğimizbir geleceğe adımatıyoruz. İçinizdeki müzminmuhalifi az bir salın vegülümsemeyi deneyin. İyiseneler...
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.