Ankara'da katliam gibi kaza! Yolcu otobüsü üst geçit direğine çarptı | Çok sayıda ölü ve yaralı var | Görgü tanığı kazayı anlattı
Son dakika haberine göre Sabahın ilk saatlerinde Ankara-Eskişehir yolunda otobüs kazası meydana geldi. Kontrolden çıkan otobüs üst geçit direğine çarptı. Ankara Valisi Vasip Şahin, A Haber canlı yayınında kazanın meydana gelme nedeni olarak şoförün uyuma ihtimali olduğunu açıkladı. Görgü tanığı ise kazanın nasıl olduğu ile ilgili yaptığı açıklamada, "Otobüs biraz hızlıydı, buraya 3-4 kilometre kala yalpalamaya başladı, sonra köprüye çarptı." ifadelerini kullandı. Öte yandan Sağlık Bakanlığından Polatlı'daki otobüs kazası ile ilgili açıklama geldi. Yaralanan 30 kişiden 8'i taburcu edildi, 22 kişinin tedavisi sürüyor.
Alınan bilgiye göre, sabaha karşı Ankara'dan Polatlı'ya seyreden ve sürücüsünün kimliği henüz belirlenemeyen 04 AAV 951 plakalı yolcu otobüsü, Olukpınar köyü yakınlarında henüz belirlenemeyen nedenle yoldan çıkarak köprü ayaklarına çarptı.
Kazada otobüste bulunan çok sayıda yolcu hayatını kaybederken, 20'den fazla yolcu ise yaralandı.
İhbar üzerine olay yerine gelen itfaiye ekipleri otobüste sıkışanları kurtardı. Yaralılar, ambulanslarla çevredeki hastanelere sevk edildi.
Kazanın meydana geldiği güzergah trafiğe kapatıldı.
ACI HABER GELDİ
Ankara Valisi Vasip Şahin, A Haber canlı yayınında "Şoförün uyuduğu ihtimali değerlendiriliyor. Şu anda otobüsün içinde yaralı ve ölü yok. Kimlik belirleme çalışmaları devam ediyor." dedi.
Öte yandan Sağlık Bakanlığından Polatlı'daki otobüs kazası ile ilgili açıklama geldi. Yaralanan 30 kişiden 8'i taburcu edildi, 22 kişinin tedavisi sürüyor.
3 SAVCI GÖREVLENDİRİLDİ
Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, Polatlı yakınlarında meydana gelen otobüs kazasında ilişkin soruşturma başlatıldığını, soruşturmada bir Cumhuriyet başsavcıvekili koordinesinde üç Cumhuriyet savcısının görevlendirildiğini bildirdi.
Bakan Tunç, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, kazada hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet, yaralılara acil şifa dileğinde bulundu.
Kazayla ilgili soruşturma başlatıldığını bildiren Tunç, "Yüreğimizi yakan kazayla ilgili Ankara Batı Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından adli soruşturma başlatılmış olup, bir Cumhuriyet başsavcıvekili koordinesinde üç Cumhuriyet savcısı görevlendirilmiştir. Soruşturma titizlikle sürdürülmektedir." ifadelerini kullandı.
YARALILARIN TEDAVİSİ SÜRÜYOR
Sağlık Bakanlığı, Ankara'nın Polatlı ilçesinde meydana gelen yolcu otobüsü kazasında yaralanan 26 kişinin hastanelerde tedavisinin sürdüğünü bildirdi.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, "Ankara'nın Polatlı mevkisinde meydana gelen otobüs kazasında 9 vatandaşımız hayatını kaybetmiş, 26 vatandaşımız yaralanmıştır. Yaralılarımızın tedavisi hastanelerde devam etmektedir. Hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah'tan rahmet, yakınlarına başsağlığı, yaralılara acil şifalar dileriz." ifadeleri kullanıldı.
KAZA NASIL YAŞANDI?
Kaza sırasında otobüsün arkasında seyreden otomobilin sürücüsü Murat Türkoğlu, Polatlı'ya gittiklerini belirterek, "Temelli'den beraber çıktık, arkalı önlüydük zaten. Otobüs biraz hızlıydı, buraya 3-4 kilometre kala yalpalamaya başladı, sonra köprüye çarptı. Otobüsten fırlayan parçalar aracımıza isabet etti. Arkadan selektör yaptık, kornaya bastık ama duymadı." diye konuştu.
OTOBÜS RÖTAR YAPINCA BİLETİNİ İPTAL ETMİŞ
9 kişinin hayatını kaybettiği, 27 kişinin yaralandığı kazada otobüsün yolcu listesinde ismi bulunan Faruk Kaya'nın (18), Ağrı'dan yola çıkan otobüsün yolda arıza yaptığı ve gecikeceğinin telefonla bildirilmesi üzerine biletini iptal edip, başka bir firmadan bilet aldığı ortaya çıktı. Başka bir otobüsle Manisa'ya giden Faruk Kaya, yoldayken kaza haberini aldığını söyledi. Faruk Kaya, "Ankara'dan Manisa'da yaşayan arkadaşımın yanına gidecektim. Gece saat 02.00'de biletim vardı; ancak firma beni aradı ve otobüsün arıza yaptığını, saat 04.00 gibi geleceğini söyledi. Ben de biletimi iptal ederek, başka firmadan bilet aldım. Zaten otobüs daha Ankara'dan çıkmadan kaza olmuş. Son anda biletimi iptal etmem yaşamama sebep oldu. Ben de şaşkınlık içindeyim, kendim için mutluyum; fakat yolcular için üzgünüm" diye konuştu. Öte yandan kazadan yaralı kurtulan otobüsün ikinci şoförü, Bilkent Şehir Hastanesi'ndeki tedavisinin tamamlanması ardından gözaltına alındı. Kazayla ilgili soruşturma sürdürülüyor.
A HABER OLAY YERİNDE
A Haber muhabiri Damla Kuşkapan olay yerinden şu bilgileri aktardı:
Otobüs önce bariyerlere çarptı. Burada ciddi bir şekilde 100 metre boyunca sürüklendi. Yaralılar ambulanslar tarafından hastaneye götürüldü. UMKE, polis ve diğer ekiplerin burada çalışması sürüyor. Yaşanan kazada 9 kişi hayatını kaybetti ve 26 kişi yaralandı. Bariyerlere bakıldığı zaman kazanın şiddeti ortaya çıkıyor. İşte bu bariyerleri ezerek sürüklenen köprünün ayağına çarptı.
Bizim olay yerinden aldığımız bilgilere göre; otobüste 39 kişi vardı. Otobüsün Ağrı'dan İzmir'e doğru gittiği bilgisini aldık. Burada etrafa dağılan eşyaları da görüyoruz. Çok ciddi bir kaza olduğunu görüntülerden anlıyoruz. Köprünün ayağının otobüsün yarısına kadar geldiğini ekrana taşıyoruz. Buradan bakıldığı zaman otobüsün çok hızlı olduğunu söyleyebiliriz.
Polis ekipler bölgede güvenlik tedbirleri almış durumda. Kontrollü olarak bölge trafiğe açılmaya başladı. Yerlerde cam parçaları var ve bunlar un ufak olmuş durumda. Şu anda kimlik tespit belirleme çalışmaları devam ediyor.
KAZA ÖNCESİ GÖRÜNTÜ
Köprünün ayağına çarpan yolcu otobüsünün kazadan önceki son görüntüsü ortaya çıktı.
"SÜRÜCÜ HATASI OLDUĞUNU SÖYLEYEBİLİRİM"
Ankara'nın Polatlı ilçesinde yaşanan katliam gibi kazayı İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı A Haber'de değerlendirdi. Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, "Trafikte küçük hata yoktur. Kaza istatistiklerine baktığımız zaman 2023 yılında 6 bin 548 vatandaşımızı kaybettik. 1 milyonun üzerinde kaza yaşanmış 350 binden fazla insan da yaralanmış. Kazaların nedenlerine bakıldığı zaman yüzde 99 insan hatası olarak karşımıza çıkıyor." dedi.
Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı A Haber'de şu değerlendirmelerde bulundu:
Trafikte küçük hata yoktur. Kaza istatistiklerine baktığımız zaman 2023 yılında 6 bin 548 vatandaşımızı kaybettik. 1 milyonun üzerinde kaza yaşanmış 350 binden fazla insan da yaralanmış. Kazaların nedenlerine bakıldığı zaman yüzde 99 insan hatası olarak karşımıza çıkıyor. Sürücü-yolcu ve yaya hataları var burada en büyük pay da sürücüye ait.
Yüksek standartları yollar yapıyoruz. Yurt dışında bu kalitede yollar yok. Yollar çeşitlendiriliyor gereken altyapı yapılıyor ama vatandaşlarımız ve sürücüler konulan kurallara uymuyor. Burada ölümlü bir kaza meydana geldi. Adli ve idari soruşturma yapılacak. Tecrübe dayanarak sürücü hatası olduğunu söyleyebilirim. Sürücü yoldan çıkarak köprünün ayaklarına çarpmış.
Olay yerine bakıldığı zaman sürücünün uyuduğu görülüyor. Burada aşırı bir hız olduğunu söyleyebiliriz. Görüntülere bakıldığı zaman otobüsün paramparça olduğu görüyoruz. Katliam gibi bir kaza görüyoruz.
Bariyerlere bakılarak alınan zarar göz önünde alındığın hızın 100'ün üzerinde olduğu yorumunu kendimce yapabilirim. Emniyet kemeri otobüslerde oldukça önemli bir güvenlik tedbiridir. Araç sürücüsünün uyuduğu bariyerlerden de aşarak köprüye çarptığı ve otobüsün parçalandığını söyleyebiliriz.
İleri sürüş teknikleri uzmanı Çetin Büyükçınar A Haber'de şu şekilde konuştu:
Araç kullanırken riskleri yanı başımızda taşımıyorsak tedbirleri de buna göre azaltmış oluyoruz. Burada dinlenme-mola ve uykusuz yola çıkma ile alakalı bir durum olduğunu söyleyebiliriz. Kaza ilk olduğu andan itibaren verileri takip ediyorum. Kaza bölgesinde fren izinin olmaması tamamen yol hipnozunda araç kullanmış olabilir sürücü. Burada tahminden bahsediyoruz. Teknik incelemeden sonra durum netleşecek. Kaza yerine bakarak yorumlar getirebiliriz. Olay yerinde fren izi yok, hız limiti çok yüksek.
Bizim belirli molalar vermediğimiz ya da uykumuzu alamadığımız zaman uzun süre uykusuz kalan bir sürücünün yol hipnozu olma durumu söz konusu olabiliyor. Gözleri açık oluyor yanındaki uyuduğunu düşünmez. Hatta bazı sorulara cevap da verebilir ama aslında kişinin algısı ve konsantrasyonu tamamen yok olan bir durumdur.
Yük ve yolcu taşımacılığı yönetmeliğinde 4,5 saat devamlı en az 45 dakikalık mola ondan sonra 4,5 araç kullanma gibi bir kanuni altyapı var. Bunların takip edildiği cihazlar var. Ancak burada art niyetli davranışlar görebiliyoruz. Aracın mola verip vermediği takograf cihazından anlaşılacak. Burada sürücünün 1 önceki gün yaşadıkları ve uykusunu alamamış olması yine sürüş kalitesini etkiler.