Hadi ipucu 5 Şubat: Orta oyununda çoğu kez saf ve ahmak uşak rolünde oynayan komik karakterin adı nedir?
Hadi ipucu sorusu 5 Şubat yayınlandı. Hadi bugün 11.30'daki magazin yarışması ile güne "merhaba" demişti. Hadi 12.30'da günün ikinci yarışmasıyla oyuncuların karşısına çıkacak. Hadi 12.30 ipucu sorusu, "Orta oyununda çoğu kez saf ve ahmak uşak rolünde oynayan komik karakterin adı nedir?" oldu. İşte Hadi ipucu 5 Şubat ve cevabı...
Hadi ipucu sorusu yayınlandı. Hadi ipucu için yapılan açıklamada, "Orta oyunu icrası ustalık gerektiren, toplumumuzu birebir yansıtan ikonik karakterlerle özdeşleşmiş geleneksel bir tiyatro türüdür. Bugünkü ipucumuz da büyük üstadımız İsmail Dümbüllü ile eşleşmiş bir orta oyunu karakteriyle alakalı. Orta oyununda çoğu kez saf ve ahmak uşak rolünde oynayan komik karakterin adı nedir?" denildi. Peki, orta oyununda çoğu kez saf ve ahmak uşak rolünde oynayan komik karakterin adı nedir? İşte hadi ipucu sorusu 5 Şubat!
HADİ İPUCU SORUSU 5 ŞUBAT
- Orta oyununda çoğu kez saf ve ahmak uşak rolünde oynayan komik karakterin adı nedir?
CEVAP: İBİŞ
İBİŞ KARAKTERİ HAKKINDA BİLGİ
Orta oyununda hareketli, parasız, entrikacı, sırdaş, sorunlara çare bulan arsız bir tip. Aynı zamanda, Kavuklu gibi beceriksiz, ama saf değil, bilgisiz, çocuksu ve sempatik bir karakterdir. Kavuklu'nun halk adamı olmasına karşılık, İbiş halk soytarısıdır.
ORTA OYUNU NEDİR?
Geleneksel Türk tiyatrosunun birçok bakımdan karagöze benzeyen ama canlı oyuncularla oynayan bir türü de orta oyunudur. Seyircilerin çevrelediği boş, meydanlık bir alanda oynandığı için bu ismi almıştır. Orta oyunu kesin biçimini ve orta oyunu adını 19. yüzyılda almıştır. Orta oyununun da yazılı bir metni yoktur. Ana çizgileri bilinen bir konu ele alınarak oyuncuların doğaçlama, yani tuluat yoluyla geliştirdikleri olaylar dizisi, oyun kişileriyle sahneye getirilir.
Orta oyununda Karagöz'ün karşılığı Kavuklu, Hacivat'ın karşılığı ise Pişekâr'dır. Öbür oyun kişileri, gölge oyunundaki kişilerle büyük benzerlik gösteren kalıplaşmış tiplerdir. Orta oyunu da dört bölümden oluşur. Ama burada perde gazeli yerine Pişekâr'ın seyirciyi selamlaması ve zurnacıyla konuşarak oyunu açması, muhavere bölümünde ise Pişekâr ile Kavuklunun tanışma konuşmaları ve Kavuklunun sonunda rüya olduğu anlaşılan bir olayı anlatması (tekerleme) gibi özellikler orta oyununun Karagöz'den ayrıldığı bazı yönlerdir.