WhatsApp, Facebook ve Instagram'ın çöküşünün ardından Türkiye'den flaş çağrı! Whatsapp ne zaman gelecek? Instagram düzeldi mi? Facebook'a neden girilmiyor?
WhatsApp, Facebook ve Instagram'da yaşanan erişim problemi sonrasında dünya genelinde milyonlarca insan sosyal medyayı kullanamadı. Konuya ilişkin üst üste açıklama yapan kurumlar sorunun en kısa sürede çözüleceğini ve güncellemelerin yapılacağını duyurdu. Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, "Bu mecralarda sıkça yaşanan kesintiler, tüketici hakları yönünden yeni bir düzenleme ihtiyacı olduğunu gösteriyor. Bu tür sorunlar, yerli ve milli mesajlaşma uygulamalarımızın önemini bir kez daha ortaya çıkarıyor. Tüm vatandaşlarımızı yerli ve milli uygulamalarımızı kullanmaya davet ediyorum." ifadelerini kullandı.
"EN KISA SÜREDE GÜNCELLEME GÖNDERECEĞİZ"
WhatsApp tarafından konuyla ilgili olarak açıklamada yapıldı. Açıklamada, "Şu anda bazı kişilerin WhatsApp ile ilgili sorunlar yaşadığının farkındayız. İşleri normale döndürmek için çalışıyoruz ve mümkün olan en kısa sürede buraya bir güncelleme göndereceğiz. Sabrınız için teşekkürler!" ifadelerine yer verildi.
FACEBOOK'TAN BENZER AÇIKLAMA
WhatsApp tarafından yapılan açıklamanın ardından Facebook CEO'su da konuyla ilgili olarak benzer bir açıklama yayınladı. Bu açıklamanın Facebook'un rakibi olan Twitter'dan yapılması da sosyal medyada en çok konuşulan konular arasında yer aldı.
BAKANLIKTAN AÇIKLAMA
Öte yandan Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan da konuyla ilgili olarak değerlendirmelerde bulundu. Sayan yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
"Facebook, Instagram ve #WhatsApp servislerine uzun bir süre geçmesine rağmen ulaşılamıyor."
"HİZMET KALİTESİ TAAHHÜTLERİ DE BULUNMUYOR"
Anlık haberleşme amacıyla kullanılan yabancı menşeli platformlar (OTT servisler) ve sosyal ağlar, ülkelerin yasal düzenlemelerine uymadığı gibi, hizmet kalitesi taahhütleri de bulunmuyor.
"KULLANICILARINA KARŞI SORUMLU OLMASI GEREKİYOR"
Kullanıcı sayısı arttıkça ekonomik değeri büyüyen bu platformların, kullanıcılarına karşı daha fazla sorumlu olması gerekiyor.
"YERLİ VE MİLLİ MESAJLAŞMA UYGULAMALARIMIZIN ÖNEMİNİ BİR KEZ DAHA ORTAYA ÇIKARIYOR"
Bu mecralarda sıkça yaşanan kesintiler, tüketici hakları yönünden yeni bir düzenleme ihtiyacı olduğunu gösteriyor. Bu tür sorunlar, yerli ve milli mesajlaşma uygulamalarımızın önemini bir kez daha ortaya çıkarıyor. Tüm vatandaşlarımızı yerli ve milli uygulamalarımızı kullanmaya davet ediyorum"
6 SAAT SÜRDÜ
Facebook, Instagram ve WhatsApp sunucularında yaklaşık 6 saattir devam eden problemin giderildiği bildirildi. Facebook sözcüsü, hizmetlerin çalışmaya başladığını ancak eski haline dönmesinin biraz daha zaman alacağını duyurdu.
BİP GÜÇLÜ ALT YAPISIYLA KESİNTİSİZ İLETİŞİM SUNUYOR
Türkiye'nin yerli iletişim platformu BiP güçlü altyapısı sayesinde milyonlara kesintisiz hizmet sunmayı sürdürüyor.
Turkcell'den yapılan açıklamaya göre, saatler içerisinde kullanıcı sayısı hızla artan BiP üstün özellikleriyle kullanıcılarına eşsiz bir deneyim sunuyor. Türk mühendislerinin geliştirdiği BiP sadece Türkiye'de değil dünyanın 192 ülkesinde de hızlı ve güvenli bir iletişim hizmeti veriyor.
Rakiplerinden farklı özelliklere de sahip olan BiP'te 15 kişiye kadar HD kalitesinde sesli ve grup görüntülü görüşmenin yanı sıra HD fotoğraf paylaşma seçeneği de mevcut. Geçtiğimiz günlerde kullanıcılarını merakla beklenen "Durum Özelliği" ile de buluşturan BiP, "Anlık Çeviri" özelliği sayesinde mesajlaşma sırasında 106 farklı dilde sohbet etmeye imkan verirken, sadece normal zamanda değil afet anlarında da "Acil Durum" özelliğiyle kesintisiz iletişim sunuyor.
Dünya genelinde operatör fark etmeksizin herkesin kullanabildiği BiP'in "Grup Taşıma" özelliği sayesinde, kullanıcılar daha önce kullandıkları mesajlaşma uygulamasındaki gruplarını ve sohbet geçmişlerini hızlı ve kolay şekilde BiP'e aktarabiliyor. Kullanıcılar BiP'e mevcut sohbet gruplarını aktarırken grupta daha önce BiP'i yüklemiş olan kullanıcıları da tek tek seçmek zorunda kalmadan uygulamaya otomatik olarak ekleyebiliyor.