Ferrari'nin yeni F1 aracı görücüye çıktı
Formula 1 tarihinde büyük başarılara imza atan Ferrari, 2017 F1 sezonunda yarışacak olan SF70H kodlu yeni yarış aracını tanıttı. Bu sene 70. kuruluş yılını kutlayan Ferrari markasının köklerine bir saygı niteliğindeki yeni F1 aracı, Fiat Chrysler Automobiles ve Ferrari CEO'su Sergio Marchionne, Scuderia Ferrari Takım Patronu Maurizio Arrivabene, Teknik Direktör Mattia Binotto, pilotlar Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel ile Antonio Giovinazzi’nin birlikte katıldığı özel bir etkinlikle tanıtıldı. Bu vesile ile piste çıkan Scuderia Ferrari’nin yeni kırmızı füzesi SH70H ile 100 km’lik özel bir test sürüşü de gerçekleştirildi.
2017 yılında kuruluşunun 70. yılını kutlayan Ferrari, yeni F1 sezonuna damgasını vuracak olan SF70H kodlu yeni yarış aracını özel bir etkinlikle tanıttı. Fiat Chrysler Automobiles ve Ferrari CEO'su Sergio Marchionne'nin de katıldığı tarihi Fiorano pistindeki tanıtım etkinliğinde takım pilotları Kimi Raikkonen ve Sebastian Vettel toplam 100 km'lik bir test sürüşü gerçekleştirdi. Ferrari SF70H adını, motor sporlarında benzersiz bir geçmişe sahip markanın yetmiş yıllık tarihiyle birlikte, "Scuderia Ferrari" ismi ve gücün "Hibrit" formunu temsilen baş harflerinden almasıyla dikkat çekiyor.
Scuderia Ferrari tarafından Formula 1 Dünya Şampiyonası'na katılmak üzere tasarlanarak üretilen 63. tek kişilik otomobil unvanına sahip araç, F1 tarihinde emsali olmayan bir kural değişikliğinden doğuyor. Geçmiş yıllarda kurallar genellikle otomobilleri yavaşlatmaya yönelik iken, bu yıl kural değişiklikleri aksi yönde ilerliyor ve otomobillerin daha yüksek bir aerodinamik bastırma kuvvetiyle daha fazla mekanik kavramaya sahip olmalarını gerektiriyor.
12 ay süren çalışmanın ardından hayata geçirilen Ferrari SF70H, yaklaşık bin kişiden oluşan Gestione Sportiva ekibi ile gerçekleştirilen işbirliği sayesinde üretilen 56 bin parçadan meydana getirildi. Ferrari SF70H, performansın artırılmasını hedefleyen 2017 kural yönetmeliği değişikliklerinin sonucunda, geçmiş yıllardaki Ferrari F1 araçlarından gözle görülür şekilde farklı olmasıyla da ön plana çıkıyor.
AERODİNAMİK KONSEPT
Gestione Sportiva ekibi araç üzerindeki çalışmalarını, bastırma kuvveti ve aerodinamik direnç ile sürüklenme arasında doğru uzlaşma noktasını bulmaya yoğunlaştırdı. Öncelikle yeni Pirelli lastikleri geçmişe göre çok daha geniş tutulurken, önde 6'şar, arkada ise 8'er santimetre daha geniş lastikler kullanılıyor. Bu da tıpkı ön kanat, zemin ve difüzörle ilgili 2017 spesifikasyonundan kaynaklanan, artan bastırma kuvveti gibi ileri harekette "fren" yapan ön alanı artırıyor. Bu etkiye karşılık bastırma kuvveti ve lastiklerin daha büyük olan izi, kavramanın / tutunmanın artmasını sağlayarak daha yüksek viraj hızlarının yolunu açıyor.
ÇEVİK ŞASİ
SF70H ile yakın geçmişteki Ferrari modelleri arasında farklar bulunuyor. Motor bölümündeki belirgin kanatçık, yan aerodinamik parçaların (sidepod) üzerindeki hava menfezlerinin önündeki ok formlu kanat da yeni yönetmelik gereği araca kazandırılan unsurlar arasında yer alıyor. Aracın önünde aerodinamik işlevli bir hava kanalı görülürken, sürücünün arkasında bulunan ve motor menfezini barındıran baş koruyucu bölümün tasarımı tamamen yenilenmiş olmasıyla dikkat çekiyor. Göbekler ve tekerlek bijonları, pit stoplar sırasında teknisyenlerin işini kolaylaştıracak şekilde yeniden tasarlanırken yine bu yıl performansta beklenen artışın bir işlevi olarak, elektrikli direksiyon ve fren sistemlerinin boyutları büyütülmüş olarak Ferrari takipçilerinin karşısına çıkıyor.
GÜÇ ÜNİTESİ
2017 kural yönetmeliği değişikliklerinde aracın motor dinamiğinde çok az değişiklik bulunuyor. En temel değişiklik, yarış sırasında her bir otomobil tarafından kullanılabilen yakıt miktarında göze çarpıyor. Performansta öngörülen artışla ve her turun daha büyük bir yüzdesinin tam devirde geçmesiyle, izin verilen yakıt miktarı 100 kg'dan 105 kg'a çıkarılmış ancak akış oranı hâlâ saatte 100 kg'a sabitlenmiş olması dikkat çekiyor. 062 kodlu Ferrari motoru, takip performansı bakımından yerini aldığı güç ünitesine göre ileriye atılmış büyük bir adımı ifade ediyor. Hibrit güç ünitesinin bazı mekanik aksamlarının yerleşiminde değişiklik yapılırken, diğer bölümler 2016 model araca benzer düzende devam etmektedir. Motor sporları kuralları cephesinde ise "Token" sisteminin kaldırılması, takımlara sezon boyunca gelişme gösterecekleri daha fazla alan tanıyor.
TEKNİK VERİLER
Motor
Hacim: 1.600 cc
Maks. devir: 15.000
Yakıt akışı: maks. 100 kg/s
Yakıt kapasitesi: 105 kg
Yerleşim: V6 90°
Silindir: 6
Çap: 80 mm
Strok: 53 mm
Silindir başına 4 supap
Püskürtme: 500 bar – doğrudan
Karbon fiber ve petek yapılı kompozit şasi
Uzunlamasına yerleştirilmiş Ferrari şanzıman
Servo kontrollü hidrolik, sınırlı kaymalı diferansiyel
Hızlı vites değiştirme özellikli, sıralı yarı otomatik ve elektronik kontrollü 8 ileri 1 geri vites kutusu
Soğutmalı Brembo karbon fiber disk frenler (ön ve arka) ve elektrik kontrollü arka frenler
Amortisörlerin itilerek çalıştırıldığı ön süspansiyon
Amortisörlerin çekilerek çalıştırıldığı arka süspansiyon
Su, yağ ve sürücüyle birlikte araç ağırlığı: 728 kg
OZ jantlar (ön ve arka) 13"