Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu grafiklerle paylaştı! Projeler hayata geçmeseydi ne olurdu?
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu A Haber'in düzenlediği "21. Yüzyıl Belediyeciliği Yerel Yönetimler Zirvesi"nde önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Karaismailoğlu hayata geçen ve gelecekte yapılması planlanan projelerin grafiklerini gösterdi.
A Haber'in düzenlediği "21. Yüzyıl Belediyeciliği Yerel Yönetimler Zirvesi" bugün Turkuvaz Medya Merkezi'nde Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun konuşması ile başladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Yerel Yönetimler Zirvesi'nde önemli açıklamalarda bulundu.
Karaismailoğlu'nun açıklamalarından derlenenler:
Karaismailoğlu, 21. Yüzyıl Belediyeciliği Yerel Yönetimler Zirvesi'nde yaptığı konuşmada, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 1994'te İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na seçilmesiyle belediyecilik hizmetlerinde yaşanan değişimden bahsetti.
Belediyecilikte plan yapmanın ve geleceğe hazırlanmanın önemine işaret eden Karaismailoğlu, ulaştırma, altyapı, lojistik ve bilişimde son 20 yılda yaşanan değişimi anlatarak, Bakanlık olarak geleceği planladıklarını söyledi.
"Yaptığımız harcamalarla maksimum kazanç sağlamak zorundayız. Onun da olmazsa olmazı iyi planlama yapmaktır" diyen Karaismailoğlu, 2002'de 8,6 milyon adet olan araç sayısının 26 milyona çıktığını, yapılan planlama sayesinde trafik sıkışıklığını çok daha az yaşadıklarını belirtti.
Karaismailoğlu, araç sahipliği konusunda Türkiye'nin Avrupa ve ABD'nin gerisinde olduğunu, 2050'ye gelindiğinde bu rakamın artacağını, söz konusu artışa karşı şimdiden hazırlıklı olmak için master planları yapmaya devam ettiklerini bildirdi.
2030'DA ELEKTRİKLİ ARAÇLARIN PAYI YÜZDE 15 OLACAK
dil Karaismailoğlu, karbon emisyonunu azaltıcı tedbirlerin gündemlerinden hiç çıkmayacağını, sıfır emisyon ve emisyon azaltıcı çalışmaların çok önemli olduğunu vurgulayarak, akıllı ulaşım sistemlerinin daha fazla önem kazanacağını kaydetti.
Ulaşımın diğer sektörler arasında yüzde 16,2 ile hava kirliliğine en çok sebep olan ikinci sektör olduğuna işaret eden Karaismailoğlu, elektrikli araçlarda, paylaşımlı ulaşım modellerinde ve elektrikli toplu taşıma modellerinde yaşanması beklenen artışa ilişkin öngörüleri paylaştı.
"BİSİKLET VE SCOOTER KULLANIMI MUTLAKA TEŞVİK EDİLMELİ"
Karaismailoğlu, kısa mesafelerde bisiklet ve scooter kullanımının mutlaka teşvik edilmesi gerektiğini belirterek, "Kaliteli, güvenli ve ekonomik bir toplu taşıma sistemi kurmak gerekiyor. Yoksa bu şehirler yaşanmaz hale gelir. İstanbul'da şu anda 270 kilometre raylı sistem hattı var. Olmasaydı, vatandaş ulaşım ihtiyacını nasıl karşılayacaktı. Bireysel yolculuklara yöneleceklerdi ve trafik içinden çıkılamaz bir hale gelecekti." diye konuştu.
Büyükşehirlerin en öncelikli birinci görevi kaliteli güvenli ve ekonomik bir toplu taşıma sistemi kurmak ve geliştirmektir. Yoksa bu şehirlerde yaşanmaz bir hale gelinir. Düşünün İstanbul'da şuanda 270 km raylı sistem hattı var olmasaydı bir düşünsenize nasıl ulaşım ihtiyacını karşılayacaktı vatandaşlar. Bireysel özel araçlara hücum edecekti ve o trafik sıkışıklığı içinden çıkılmaz ve şehirler kilitlenecek bir hale gelecekti. O yüzden toplu taşıma olmazsa olmaz.
Uzman kadrolarla şehrin sorunlarını bugünden tahmin etmek zorundasınız ki, o sorunlar yaptığınız çözümlerle ortadan çıkaracaksınız. Hem belediyelerde kazanmış olduğumuz tecrübe, hem de AK Parti kadrolarının tecrübesi sayesinde biz iyi planlamalar yaparak, önceden tespit ettiğimiz yatırımlarla vatandaşımızın sorun yaşamamasına gayret ediyoruz. Bunda da çok başarılı olduk.
Dünyadaki kentleşme nüfusu ve ulaşım ihtiyacı artıyor. Artan sorunlara bugünden çözüm bulmamız gerekiyor. Özellikle şehirleşmenin artışıyla kentsel nüfus artacak. Kentsel hareketlilik artınca yeni nesil ulaşım ihtiyaçlarına olan önlemler de artıyor. Özellikle büyükşehirlerin en önemli görevi kaliteli, güvenli ve ekonomik bir toplu taşıma sistemi kurmak ve geliştirmektir. İstanbul'da 270 kilometre raylı sistem hattı var. Olmasaydı ulaşım ihtiyacını nasıl karşılayacaktı vatandaşlarımız. Özellikle raylı sistemler konusunda yatırım yapmak lazım.
15 Temmuz Şehitler Köprüsü 1973 yılında hizmete açılmıştı. Bizim yaptığımı yatırımlarımıza karşı çıkıyorlar. Kardeşim neye karşı çıkıyorsun. 1973'te boğazdan karşıya geçiş yok. Gemilerle geçiyordu araçlar Çengelköy'de eylem yapıyorlardı köprüye karşıyız diye. Aynı hikayeler aynı şekilde Vatan Caddesi yapıldığında buraya uçak mı inecek? diyen zihniyet ama bakın 1973'te köprü açıldı. O dönem başbakan Süleyman Demirel mühendisler odasından ihraç edildi köprüyü yaptığı için.
Bugün 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nden 200 bin araç geçiyor. E ne oldu? Devlet planlaması gerekiyor. Ulaşım ihtiyacı her geçen gün artıyor. Peşinden 88 yılında FSM yapıldı çünkü birinci köprü yetmiyordu. Bugün 240 bin araç Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden geçiyor. Böyle bir yoğunlukta geçiş yoktur. Avrasya tünelinden 60 bin araç geçiyor. Avrasya'nın üzerinde Marmaray var. Vatandaşlarımızın trafikte geçen süreyi azalttık. 120 bin araç Yavuz Sultan Selim'den geçiyor.
OLMASAYDI NE OLURDU?
2002 yılında boğzdan sadece 2 tane geçiş var. 2022 yılına geldiğimizde bu sayı 5'e çıktı. Büyüyen gelişen artan hareketliliğe çözüm bulundu. Peki olmasaydı 2 tane geçiş kalsaydı grafikteki gibi simsiyah kilitlenip kalırdık. Türkiye planlı ve güçlü bir şekilde büyüyor.
Yıllar önce Taksim'de Gezi olayları vardı. Türkiye'nin gelişmesini istemeyen gruplar, şantiyemizi yaktı. Üçüncü köprüyü, İstanbul havalimanını yapmayın dediler. Dünyanın gıptayla baktığı İstanbul Havalimanında devletin cebinden bir kuruş çıkmadı. Üstüne milyarlarca lira gelir getirdi. Aynı şekilde yavuz sultan selim köprüsü.
İstanbul'da diğer yatırımlar olmasaydı, iki tane köprü olsaydı İstanbul kitlenir kalırdı. Türkiye vatanını milletini seven kadrolarla büyüyor. Minimum masraf maksimum kazançla bu yatırımları yaptık ve ülkemizin önünü açtık. Son yirmi yıldır planlı bir şekilde büyüyoruz. Tam 183 milyar dolarlık planlı bir şekilde yatırımlarımızı yaptık. Yaptığımız yatırımlar sayesinde 1 milyar litre akaryakıttan tasarruf sağlıyoruz. Yılda 7 milyar saat zaman tasarrufu sağladık.
DEMİRYOLU AĞIRLIKLI YATIRIM PROGRAMINA GİRİYORUZ
Demir yolları yatırımları, 1950'leerden 2002 yılına kadar hiçbir yatırım yapılmadı. 2002 yılından sonra tüm demir yollarımızı yeniledik. 13 bin 100 kilometrelik demir yolu işletmeciliği yapıyoruz. Hava yolumuzu alt yapımızı tamamladık. 57'ye çıkardığımız havalimanı sayısı, yolcu sayısını 30 milyondan 210 milyona çıkardık. Haberleşme alt yapımızla bugünün ihtiyaçlarını karşılıyoruz ama önümüze gelecek ihtiyaç ve kapasite ihtiyaçlarını karşılamak için devam ediyoruz.
Ulaştırma sektörüne yatırım yaptığınızda üretimde tam 10 kat etki sağlıyorsunuz. Milli gelire 6 kat etki sağlıyorsunuz. 183 milyar dolarlık yatırım karşılığında 1 trilyon 138 milyar dolar üretime etkimiz olmuş. 548 milyar dolar da üretime etkimiz olmuş. Bu yatırımlar sayesinde 1 milyon kişiye de istihdam sağıyoruz. Bundan sonra da büyük hedeflerimiz var. 2053 yılına kadar bütün planlamalarımızı yaptık.
İstanbul Havalimanı dünyada transfer merkezi oldu.
Mühendislik açısından da çok kıymetli işler yapıyoruz. Kelle koltukta gidilen yolculuktan keyfe dönüştü. Türkiye'ni ndoğusu batısı fark etmiyor. Hangi bölgede hangi projeye ihtiyaç varsa o projeleri Türkiye Cumhuriyeti Devleti hiçbir bölge fark etmeden yapılıyor. Saatler süren yolculuklar kısalıyor.
52 İLİMİZ YÜKSEK HIZLI TRENLE BULUŞACAK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, bölünmüş yol uzunluğunu 38 bin kilometreye, demir yolu ağını 28 bin 600 kilometreye, liman sayısının 255'e çıkartılacağını belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"2053'e kadar yapacağımız 198 milyar dolarlık yatırımla milli gelire 1 trilyon dolarlık, üretime 2 trilyon dolarlık katkımız olacak. İstihdama 28 milyon kişilik katkımız olacak. Hızlı trene sahip il sayısı 52'ye çıkacak. Aynı şekilde demir yolu yolcu sayısı yıllık 19,5 milyondan 270 milyona çıkacak. Yapacağımız hareketlilik sayesinde hava yolunda yolcu sayısını 210 milyondan 344 milyona çıkartacağız. Demir yoluyla taşıdığımız yük miktarını 38 milyon tondan 448 milyon tona ulaştırmak için planlarımızı yaptık."
"ÇAM VE SAKURA METROSUNU BU YIL BİTMEDEN AÇACAĞIZ"
stanbul'da yıl bitmeden iki metro hattı açılıyor
Bakan Karaismailoğlu, 25,5 kilometre uzunluğunda ve 16 istasyona sahip Gaziray'ı hafta sonu açtıklarını anımsatarak, "Bu projeyle birlikte bunun yanında bir de hızlı tren hattı var. Bugün inşaatı devam eden hızlı tren hatlarımızla önümüzdeki 4 yılda Kapıkule'den hızlı trene binen vatandaşımızın kesintisiz bir şekilde İstanbul, Ankara, Konya, Karaman, Mersin ve Gaziantep'e kadar uzanan hatta hummalı bir çalışma var. Önümüzdeki 4 yıl içerisinde bu kesintisiz hızlı demir yolu ağını tamamlamış olacağız." şeklinde konuştu.
Ankara'da önemli bir yatırımları bulunduğunu belirten Karaismailoğlu, "AKM-Gar-Kızılay metrosunda artık son aşamaya geldik. 2023'ün ilk aylarında AKM-Gar-Kızılay metrosunu açıp önemli bir ihtiyacı Ankara'da gidermiş olacağız." dedi.
Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı-Zincirlikuyu metro hattının İstanbul Havalimanı-Kağıthane etabının bu ayın sonunda ya da aralık başında açılacağını, sinyalizasyon sertifikası almak için bağımsız kuruluşların şu anda testleri yaptığını bildirdi.
Onun ardından Başakşehir Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir hattının açılacağını belirten Karaismailoğlu, Bakanlığın burayı devraldıktan sonra hattı 26 ayda bitirdiğini, yıl bitmeden burasının da hizmete alınacağını İBB yönetiminin metroya hafriyat dökerek tarihe düştüğünü söyledi.
"KANAL İSTANBUL İSTANBUL TÜRKİYE'NİN İHTİYACIDIR"
Çanakkale Köprüsü projesi önemli projelerimizden. Kanal İstanbul Türkiye'nin ihtiyacıdır. Gaziray da gurur verici projelerimizden bir tanesiydi.
Belediyeler özellikle yaşamı kolaylaştırdığı için kutsal görevlerdir. Bütün şehirlerin yanında olduğumuzu bilmenizi isterim."
YEREL YÖNETİMLER ZİRVESİNE KATILACAK İSİMLER
"21. Yüzyıl Belediyeciliği ve Yerel Yönetimler" paneline Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı- TBB Başkanı Fatma Şahin, Mamak Belediye Başkanı -ABB AK Parti Grup Başkanvekili Murat Köse, Esenler Belediye Başkanı-İBB AK Parti Grup Başkanvekili Tevfik Göksu katıldı.
"Geleceğin Belediyeciliğinde Altyapı Çalışmaları ve Ulaşım Modelleri" konulu panelde Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan ve Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı konuşmacılar arasında yer alıyor.
"Yerel Yönetimlerde Spor" konulu panelin konuşmacıları, Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Yüce, Ümraniye Belediye Başkanı İsmet Yıldırım ve Sultanbeyli Belediye Başkanı Hüseyin Keskin.
"Akıllı Şehirler, Dijitalleşme ve Inovatif Uygulamalar" konulu panel Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz ve ve Tuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı'yı ağırlayacak.
"Sosyal Belediyecilikte Turizm ve Gastronomi" konulu panelin konuşmacıları Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Zeynel Abidin Beyazgül, Yeşilyurt Belediye Başkanı Mehmet Çınar ve Sincan Belediye Başkanı Murat Ercan olacak.
"Yenilenen ve Büyüyen Şehirler" konulu panelde Ağrı Belediye Başkanı Savcı Sayan konuşacak.