Türkiye'nin en uzun tünelinin temeli atılıyor
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, Türkiye'nin en uzun tüneli için 13 Mayıs Pazar günü temel atılacağını açıkladı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, tamamlandığında Türkiye'nin en uzun, dünyanın da ikinci en uzun çift tüplü tüneli olacak 14.7 kilometre uzunluğundaki Ovit Tüneli'nin temelinin, 13 Mayıs Pazar günü Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılacağını açıkladı.
Yıldırım, yaklaşık 130 yıldır yapılması düşünülen Ovit Tüneli'nin, Karadeniz ile Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesini birbirine bağlayacağını, bölge illeri arasında ticari ve kültürel irtibatı sağlayacağını ve Rize limanını dünyaya açacağını söyledi.
Bölgeler arası ticaret ve turizmin gelişmesini sağlayacak, Doğu bloku ülkeleriyle ticaretin artmasına vesile olacak Rize-Erzurum otoyolunun acil bir ihtiyaç olduğunu kaydeden Yıldırım, Rize-İspir-Erzurum yolu güzergahında bulunan Ovit Dağı Geçidi'nde mevcut yolun standardının çok düşük olması, 2 bin 680 metre kotlarında yer alan bölgede kış mevsiminde çığ tehlikesi bulunması ve etkin kar mücadelesi yapılamaması, yolun 5-6 ay kapalı kalması gibi olumsuzluklar nedeniyle Ovit Tüneli'nin yapımının zorunlu hale geldiğini vurguladı.
Yıldırım, ''Ayrıca 7 bin 200 metrelik Kırık Tüneli'nin de yapılmasıyla Kuzey-Güney koridoru üzerinde, İspir-Erzurum arasındaki mevcut güzergah da yaklaşık 30 kilometre kısalacak ve böylece, Doğu Karadeniz ile Doğu Anadolu Bölgesi kesintisiz bölünmüş yolla birbirine bağlanmış olacak'' dedi.
Tünel tamamlandığında; 'Karadeniz Bölünmüş Yolu Projesi' kapsamında Fatsa-Perşembe ilçeleri arasındaki 42 kilometrelik yolu 23 kilometreye düşürecek Hapağan Tüneli, 3 bin 777 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun 2. tüneli olacak.
Yıldırım, yaklaşık 130 yıldır yapılması düşünülen Ovit Tüneli'nin, Karadeniz ile Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesini birbirine bağlayacağını, bölge illeri arasında ticari ve kültürel irtibatı sağlayacağını ve Rize limanını dünyaya açacağını söyledi.
Bölgeler arası ticaret ve turizmin gelişmesini sağlayacak, Doğu bloku ülkeleriyle ticaretin artmasına vesile olacak Rize-Erzurum otoyolunun acil bir ihtiyaç olduğunu kaydeden Yıldırım, Rize-İspir-Erzurum yolu güzergahında bulunan Ovit Dağı Geçidi'nde mevcut yolun standardının çok düşük olması, 2 bin 680 metre kotlarında yer alan bölgede kış mevsiminde çığ tehlikesi bulunması ve etkin kar mücadelesi yapılamaması, yolun 5-6 ay kapalı kalması gibi olumsuzluklar nedeniyle Ovit Tüneli'nin yapımının zorunlu hale geldiğini vurguladı.
Yıldırım, ''Ayrıca 7 bin 200 metrelik Kırık Tüneli'nin de yapılmasıyla Kuzey-Güney koridoru üzerinde, İspir-Erzurum arasındaki mevcut güzergah da yaklaşık 30 kilometre kısalacak ve böylece, Doğu Karadeniz ile Doğu Anadolu Bölgesi kesintisiz bölünmüş yolla birbirine bağlanmış olacak'' dedi.
Tünel tamamlandığında; 'Karadeniz Bölünmüş Yolu Projesi' kapsamında Fatsa-Perşembe ilçeleri arasındaki 42 kilometrelik yolu 23 kilometreye düşürecek Hapağan Tüneli, 3 bin 777 metre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun 2. tüneli olacak.