Birkaç gündür siyasi alanda yaşanan gerilimden uzaklaşıp yeni politikaların devreye sokulduğu turizmde neler olup bittiğini izlemek için Antalya'daki Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB)'nin düzenlediği 9. Resort Turizm Kongresi'ne katıldım.
Turizmin nabzını tutmak için bundan daha iyi bir platform olamazdı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Aksoy, Antalya Valisi MünirKayaloğlu, Belediye Başkanı MuhittinBöcek ve AKTOB Başkanı Dr. ErkanYağcı'yla birlikte çok sayıda yerli ve yabancı tur operatörü, otel sahibi ve sivil toplum örgüt temsilcisi oradaydı.
Şu üç ismi de turizmdeki rolleri nedeniyle ilgiyle izledim. THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, Denizbank CEO'su Hakan Ateş ve Almanya'nın önemli turizm gruplarından Rewe Grup CEO'su Sören Hartmann...
Bakan Ersoy, konuşmasında sektörün içinde gelen biri olarak 2023'e uzanan Türkiye'nin turizm politikasını ayrıntılı olarak anlattı. Yeni tanıtım ve yeni destinasyon oluşturma politikasıyla da Türkiye'nin 2023 hedefini ortaya koydu: "Eskiden ağırlıklı olarak fuarlarakatılıyorduk. Ajansla 2020'de tanıtımyaptığımız 3 ülke sayısını 18'e çıkaracağız. Dijital reklamı 45 ülkede yayacağız. Dergi reklamını da 13 ülkede yapacağız. Daha çok pazarda tanıtım yapacağız. Ana pazarlar haricinde Çin, Hindistan,Güney Kore ve Japonya gibi yükselenpazarlara odaklanacağız. İç turizmdeaz keşfedilmiş ve ya da gelişmekte olanturizm bölgelerini tanıtacağız."
Türkiye turizminin büyümesinde sektörünsesi olduğunu belirten AKTOB Başkanı ErkanYağcı ise, "turizmin geleceği ve geleceğinturizmi" başlığı altında yeni döneme iddialıhazırlandıklarını söylüyordu: "2016 krizini aşmak bir başarı hikayesidir. Bunu hep birlikte başardık. Şimdi vizyonumuz 2023'te Türkiye için75, Antalya için de 20 milyonu turistigetirmek ve bunları sabit kılmaktır."
Türkiye Turizm Tanıtım ve GeliştirmeAjansı'nın kurulmasının ve konaklama vergisikonulmasının 2019 yılına damgasını vurduğunubelirten Yağcı, sektörün içindengelen Bakan Ersoy'a özel bir mesaj iletiyordu: "Sektöre yeni yükler getirilmemesigerekiyor. Konaklama vergisi hemen herturistik ülkede uygulanmakta ve misafirdenalınmaktadır. Bizim de mutlakamisafirden tahsis etmemiz gerekir"
Bu mesaj alındı mı bilmiyorum amaturizm kongresindeki genel hava umut vericiydi. O umudu, turizmi Türkiye'nin petrolüolarak niteleyen ve sektöre en çokkredi desteği veren Denizbank CEO'suHakan Ateş rakamlarla anlattı. THYYönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanıİlker Aycı ise "Havacılık SektöründekiGelişmeler" başlıklı konuşmasındaTHY'nin turizmde ön açıcı rolüne değindi: "Ülkemiz 2018 yılında 39,5 milyonturist sayısına ulaşarak dünya turistsayısı sıralamasında 6. sıraya yenidenyerleşmiştir. Türk Hava Yolları ailesiolarak bizler de ülkemizin milli bayraktaşıyıcısı ve dünyada en çok ülkeyeuçan havayolu unvanımızla, misafirkabul ettiğimiz yolcularımızı sevdiklerineulaştırırken, ülkemizi, insanımızıve değerlerimizi uçtuğumuz her ülkedetanıtıyor, tarihi ve doğal zenginliklerimizigözler önüne seriyoruz."
Turizmde Türkiye için önemli ülkelerdenbiri de hiç kuşkusuz Almanya. Almanya'nıniçinden geçtiğimiz süreçte Türkiye'yenasıl baktığını anlamak için Alman ReweGrup CEO'su Sören Hartmann'ınne söyleyeceklerini merakla dinledim. Misafirperverliğimizden, doğal ve tarihi zenginliğimize, düşük fiyatlardan güçlü altyapımıza övgüler dizde ve sözlerini "çevre" konusundaki uyarıyla bitirdi: "Burada birşey çok önemli, yeni nesil kirli ülkeleregitmeyecek. Buna gözlerimizi kapatamayız."
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.