İç göçün yoğun yaşandığı 60-70'li yıllarda İstanbul'un taşı toprağı altın denirdi. Oysa taşı toprağı altın olan Anadolu'nun kendisiydi. İstanbul'dan Mardin'e, Denizli'den Kars'a hangi şehre baksanız tarih fışkırıyor.
Çocukluğumun Ani Harabelerini hatırlıyorum. 60'lı yıllarda aldığı turisti ne yazık ki 70'lerden sonra alamadı. Büyük olasılıkla siyasi çalkantılar turizmi de etkilemiş ve gelenlerin sayısı giderek azalmıştı. Buna paralel, devlet de sivil toplum da o yıllarda elindeki zenginliğin farkında değildi ve o tarihi zenginliği katma değeri yüksek turizmin hizmetine sunamadı.
Nihayet, son yıllarda hem devlet hem de sivil toplum bunun fark etti ve atağa geçti. Son birkaç yılda memleketim Kars'a Doğu Ekspresi'yle giden turist sayısındaki patlama bunun en güzel örneği. Benzer bir şeyi küresel ölçekte önümüzdeki yıllarda Şanlıurfa yaşayacak. Orada keşfedileninsanlık tarihini değiştiren 12 bin yıllıkGöbeklitepe mabedi turizmde yeni atılımın adresi olacak. Başkan Erdoğan da, 2019'u Göbeklitepe yılı ilan ederek bunun ilk işaretini verdi.
Sektörün içinden gelen yeni Turizm ve Kültür Bakanı Mehmet Aksoy, Türkiye'nin turizm potansiyelinin harekete geçirme konusunda iddialı. 2019 yılı hedefi; "50 milyonturist, 50 milyar gelir"
Önceki gün de Sabah'a yaptığı açıklamada, bu hedeften yola çıkarak Türkiye'nin 2023 turizm hedefini revize etti: "70 milyonturist 70 milyar dolar gelir."
Bunun için de dünyanın en çok turist çeken 7 ülkesinde uygulanan fon yöntemini devreye sokacaklarını söyledi: "Dünyada en çok turizm gelirinesahip 10 ülkenin 7'sinde fon uygulamasıvar. Ve bu ülkeler dünya turizm gelirlerinin3'te birinden fazlasını elde ediyorlar. Dubai ve Singapur, kültür veturizm alanında tanıtımda kullanabilecekbir ürünleri yok iken, global havayollarıağı ve fon yönetiminin oluşturduğukaynaklarla yaptığı başarılıturizm yatırımları ve tanıtım faaliyetleriyaptı. Singapur fonla turizm gelirlerini73, ziyaretçi sayısını ise 170 kat artırdı. Biz de global havayolları şirketimizTHY'nin de gücünü arkamıza alarakdaha büyük bir başarı hikâyesi yazacağımızainanıyoruz."
Bu hedefi turizm sektörü de paylaşıyorçünkü 2018'de bütün negatif parametrelererağmen beklenenin ötesinde 40 milyonturiste ulaşılarak bir rekor kırılmıştı. O rekorunnasıl kırıldığını TÜRSAB Başkanı FiruzBağlıkaya şöyle anlattı:
"Türkiye 2018 yılında rekor kırdı ama bu rekorun içinde AB ülkeleri yoktu. Onlardan gelen turist sayısı 2015 rakamlarına bile ulaşmadı. Rekoru, Çin, Hindistan, Japonyave Macaristan gibi yeni pazarlarıTürkiye'ye çekerek kırdık. Umudumuz2019 yılında Almanya, İngiltere ve Hollandagibi AB ülkelerinin geri gelmesinde. O gerçekleşirse50 milyon turiste rahat ulaşırız. Sadece Göbeklitepe'ye 1 milyon turistbekliyoruz." Bağlıkaya'nın tek şartı vardı; "Güvenve huzur ortamının sürmesi."
Turizmde yeni devrim
Önümüzdeki yıllarda turizm alanındaTürkiye'nin neler yapacağına ilişkin birumudu da "Her şey dahil" konseptininyaratıcısı, deneyimlerini yazdığı "Akıllı ol,İnsan ol" kitabıyla ilgi odağı olan turizmciDr. Cem Kınay veriyor: "Çok yakında, ilkinden 30 senesonra yeni otel konseptini sunacağızyeni partnerlerimle. 'Her şey dahil'inyeni kültürünü sunacağız. Yeni devrimyolda, üzerinde 12 aydır geniş birekiple çalışıyoruz. Hemen arkasındanAnatolity diye Anadolu'yu daha çokyeni turizm hikâyeleri yazarken nasıl enbaşa koyarız, onu sunacağım."
Türkiye siyasi kuşatmalardan başını kaldırıpyarınına bakabilse çok şey değişecek.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.