25 yıl sonra, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ev sahipliğinde başlayan 3. Turizm Şûrası, Türkiye'nin en yüksek ve net döviz gelirini kazandıran turizm sektörüne yönelik yeni bir strateji, yol haritası ve politikalar oluşturmak üzere sektörden 333 uzmanı 13 komisyonda bir araya getirdi. Turizmde 3. birhamle, yeni bir seferberliğin mottosu'Anadolu; insanlığın buluştuğu yer.' 24 farklı medeniyete, Troya'dan Osmanlı İmparatorluğu'na ev sahipliği yapmış olan Türkiye, insanlık tarihinin en büyük kütüphanesi. Türkiye'nindünya turizm endüstrisindekirakiplerinegöre ciddi üstünlüklerivar ve bunların etkiliyönetilmesi gerekiyor. Konya'nın Hz. Mevlana ile Anadolu'yu mayalayan, kurucu şehir olması gibi. Başta inanç turizmi, turizmin ürünçeşitliliğinde potansiyeli katma değeredönüştürecek hamleler, sektörünnet döviz gelirini de 2023'te 50 milyardolar ve üzerine taşıyacak.
Anadolu topraklarındaki bu olağanüstü kültürel, doğal zenginliği, hoşgörünün merkezini, Göbeklitepe ile dünya tarihini değiştirecek arkeolojik değerleri, kültürturizmi, inanç turizmi, sağlık turizmi,kongre turizmi, spor turizmi, dağturizmi, av turizmi, doğa turizmi gibiürün çeşitliliği hamlesi ve stratejisiile rahatlıkla turist başına 1000-1100 dolarlık bir banda ve 70 milyardolara taşıyabiliriz. Türkiye'nin gelecek 5 ve 10 yıl için de turizm tanıtımına yönelik küresel stratejisini, koordinasyon ve imaj bütünlüğü ile yeni bir anlayışa taşıması gerekmekte. Bir örnek, Türkiye terörlebaşarılı, etkin bir mücadeleyi yürütürken,Van'a gelen turist sayısı biryılda 400 binlerden 850 binlere yükselmişve 505 bini yabancı. Mardin'de 83 binden 192 bine... Türkiye'nin 2023-2025 döneminde 1 trilyon dolarayükselmesi beklenen sağlık turizmindenyüzde 2 pay alması, 20 milyardolar demek. Bu nedenle, yabancıhastalara vergi iadesi stratejik biradım olacaktır, Türkiye lehine.
Sektörün katma değer üretimini 12aya yaymak adına, kayak (kış), golf,eko turizm gibi ürün çeşitlerini de göz ardıetmemek gerekiyor. Turizmin gelecek10 ve 25 yılı adına, yeni yükselencoğrafyalar olan Doğu ve GüneydoğuAsya, Latin Amerika ve Afrika'dakiyeni orta sınıfın Türkiye'yi bir turizmdestinasyonu olarak tercih etmelerinisağlayacak pazar çeşitlendirmeside kritik önemde. Sadece Çin veHindistan'ın sayıları 300 milyonu bulanyeni orta sınıfının Türkiye'yi tercih etmesiönemli bir hamle olacaktır. Turizm içininovatif işleri ve dijitalleşmeyi etkinleştirerek,2023'te 50 milyar dolarhedefini 10 milyar dolar daha ileriyetaşıyabiliriz.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.