Sabah Turizm Platformu'nun ilk toplantısı için dün Antalya'daydık. 1988'deRodos Adası'ndan daha azyatak kapasitesi olan birTürkiye'den, bugün sadeceAntalya'da turizm yatak sayısı500 binin üzerine çıkan birTürkiye'ye geldik. Rahmetli Özal'ın açtığı yoldan, turizm tahsisleri ile yükselen Ege ve Akdeniz kıyalarındaki tesisler ile 1985'te 2.5 milyonturistin geldiği bir ülkeden,2015'te 41 milyon turistin geldiği vedünyanın en önemli 6'ncı turizm destinasyonukonumuna geldik. 1980'lerde kişi başına 38 dolar kazanabilen Türkiye,bugün 705 dolar ile 828 dolar arasındabir alanda, 34-36 milyar dolar düzeyindeturizm geliri elde ediyor; du aslında. FETÖ, PKK, DAEŞ terörü ile Türkiye'yi dünya ekonomisinde cazibe merkezi yapmaktan çıkarmak isteyen kimi küresel güçler, turizm gelirimizde de 10-11 milyar dolar kayba sebep oldular 2016'da. Amatüm bu kötülüklerin üstesindengeldik ve 2027'de 69 milyonturist ağırlayacağımız yeni birdöneme girmiş durumdayız. 19 bin turizm destinasyonunun2.2 trilyon doları aşan küreselturizm gelirinden, 2 milyarıaşan turistten pay almamücadelesi verdiği bir dünyaekonomisinde, turizmin 'duygu'yadayalı bir sektör olduğununidrakindeyiz. Bu nedenle,'Türkiye, her zaman güzel' sloganı baştaolmak üzere, Türkiye'nin turizm alanındaki'marka algısı'nı güçlendirecek işlere yoğunlaşmışdurumdayız. Dünya vatandaşlarınınartık seyahat tercihlerinin yüzde 74'ünüinternet ve sosyal medyadan yaptıklarıküresel rekabet ortamında, dünyavatandaşlarını 'dijital Türkiye' ile tanıştırmamız,dünyanın tanınmış blogerlarınınTürkiye'yi daha sık ziyaret etmelerinisağlamamız gerekiyor. Sağlık,spor, alternatif tedavi, agro, belgesel ve tarihikeşif turizm gibi alanları, Türkiye'nin yaz,kış, kongre turizmi gibi güçlü olduğu alanlarınınarasına eklememiz gerekiyor. Çok kritiktespitlerin paylaşıldığı Antalya toplantısı,Türkiye'yi bilhassa Asya ve Körfezülkeleri 'düğün'lerinin merkezi yapmanında yüksek katma değer sağlayacağınıgöstermekte.
Konu Türkiye'nin marka değerinden açılmışken, dün başlayıp, 2 gün sürecek TİM'in Marka Konferansı'na da değinelim. TİM, uzun zamandır bünyesindeyürüttüğü teknik çalışmalarla, ihracatınkendini dönüştürme ve dönüşümiçin ihracat paydaşlarına ilham vermekolduğunun farkında. Bu nedenle,TİM dönüşüme güç katacak kavramlarayatırım yapıyor ve markalaşma da bu kavramlarınbaşında gelmekte. Marka meselesi,aynı zamanda bir kültüre sahipolma ve o kültürü devam ettirmeklede ilgili. TİM'in marka konferansındançıkacak sonuçları kaçırmayalım.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.