FAHRETTİN ALTUN

Hürriyet ne yapmaya çalıştı?

Sen bir adım atarsın, üzerine çullanırlar.
Etmedikleri hakaret, yapmadıkları aşağılama kalmaz.
Yaftalamaktan geri durmazlar.
Sonra döner "ifade özgürlüğü efendim" derler.
"Basın özgürlüğünün erdemleri"nden bahsederler.
Kendileri bir halt işlerler. İşaret edersin, altını çizersin, eleştirirsin.
Onun adı "linç kampanyası" olur.
Ne söylüyordu Ahmet Kaya?
"Nerden baksan tutarsızlık, nerden baksan ahmakça!"
***
Hürriyet gazetesinin cumartesi günkü manşetinden bahsediyorum. Hürriyet'in haberi birinci sayfada "Yedi Eleştiriye Yedi Yanıt" başlığıyla, iç sayfada ise "Karargâh Rahatsız" başlığı ile sunulmuş.
Haberin girişinde yer alan ifadelerse şöyle: "Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK), terör örgütleri DEAŞ ve PKK'ya karşı tarihi öneme sahip mücadele yürütüyor. Bu kritik süreçte Genelkurmay Başkanı Orgeneral Hulusi Akar'a yönelik eleştiriler ve bazı iddialar da gündeme geliyor. İddia ve eleştiriler, TSK'yı yıprattığı gerekçesiyle Genelkurmay'da rahatsızlık yaratıyor. TSK, 'Ayarı kaçmış eleştiriler ile gerçek dışı bilgilere dayalı bazı haberlerle' ordunun başarısının gölgelenmeye çalışıldığını düşünüyor." Bir kere şu memlekette "Karargâh Rahatsız" başlığını kim görse aklına "Genç Subaylar Rahatsız" manşeti gelir. 27 Mayıs'tan bu yana medyanın yürüttüğü darbe operasyonları hatırlanır. Hele ki bunu yapan Hürriyet olursa.
1997'deki, 2007'deki performansı göz önünde bulundurulur.
Bir on yıl sonra, 2017'de yaptığı ve başlığında "Karargâh Rahatsız" ibaresi olan bir haber de bu meyanda değerlendirilir. Eleştirilir.
***
Diğer taraftan mevzu "orduda başörtüsü yasağının kaldırılması" meselesiyse ve burada "aslında Genelkurmay bu yasağın kaldırılmasına sıcak bakmıyor" mesajı verilmek isteniyorsa bu da bir başka eleştiri unsuru olarak öne çıkar.
Bir vakitler TBMM, üniversite öğrencilerinin başörtülü olarak eğitim hayatlarını sürdürebilmelerine imkân tanıyan değişikliğe destek verdi diye "411 El Kaosa Kalktı" manşeti atan Hürriyet'ten söz ediyoruz.
Peki bütün bunları Hürriyet'in editörlerinin, yazı işleri müdürlerinin, yayın yönetmeninin ve hatta patronajının bilmemesi mümkün mü? Elbette değil.
***
Peki Hürriyet bu haberle ne yapmak istedi? Bana soracak olursanız Hürriyet'in açık ve çok katmanlı bir manipülasyonuyla daha karşı karşıyayız.
Habere baktığınızda Türkiye'de ordunun siyasi bir odak, bir ağırlık merkezi olarak sunulduğunu görüyoruz.
Dile getirilen "yıpratma unsuları" elbette sorunlu.
Fakat bunlardan rahatsızlık duyup bunlara savunma refleksiyle cevap vermek de üzerinde durulması gereken bir diğer konu. Verilecek tek cevap, TSK'nın sivil otoritenin kararlarına bağlı olduğu, bu tartışmaların bir tarafı olmadığıdır.
Bir başka husus da şu. Bu haberle, ordu mensuplarında bir "karşı bilinç" oluşturma çabası söz konusu. Ordu mensupları için neredeyse "rahatsız olunabilecekler listesi" çıkarılmış!
Elbette bütün bunlar referanduma giderken "hayır cephesinin tahkim edilmek istenmesi" ile de ilgili.
Üzücü olan husus Hürriyet'in bu amaç doğrultusunda "Karargâh"ı da manipüle etmiş olması. Karargâh susmayı, işine odaklanmayı, sahadaki başarılarıyla konuşulmayı tercih etse belki buna gerek kalmazdı. Eski Türkiye alışkanlıklarıyla devlet kurumlarının kendi bağımsız iletişim kampanyalarını yürütmeleri böylesi sonuçlar doğuruyor...
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.