Cem Garipoğlu'nun 3 takıntısının sırrı ne? Yahudilik ve Kabala'da 3'ün detayları: Münevver Karabulut cinayeti ayin miydi?
Cem Garipoğlu’nun mezarının açılıp DNA örneklerinin alınmasıyla birlikte Münevver Karabulut cinayeti yeniden gündeme geldi. Perde arkası merak edilen bu vahşice cinayet ile ilgili akıllarda birçok soru işareti bulunuyor. Garipoğlu'nun cinayete yönelik bilinçaltındaki "3" takıntısı, bilgisayarında bulunan "3 3 3" dosya ismi ve cinayetin 3 Mart 2009'da gerçekleşmesi, dikkat çeken detaylar arasında. Bu sayı Yahudilik ve paganizme atıflarla da ilişkilendiriliyor. Peki, bu sayıların derin anlamı ne? İşte Münevver Karabulut cinayetinin arka planındaki Yahudilik ve paganizm işaretleri…
- Yaşam
- Giriş Tarihi: 03.10.2024 | 13:29
- Güncelleme Tarihi: 03.10.2024 | 14:17
Yahudi inancında "üç" sayısı, birliğin, sürekliliğin ve rutin kalıcılığın sembolü olarak kabul edilir. Garipoğlu'nun bilgisayarındaki "3 3 3" dosya ismi ve "3" sayısına dair diğer semboller, Yahudilik, Kabala ve paganizmle bağlantılandırılıyor. Hem dini hem de ezoterik inanç sistemlerinde önemli bir yere sahip olan bu sembol, olayın perde arkasındaki derin anlamları merak uyandırıyor. Peki Yahudilik, Kabala ve Münevver Karabulut cinayetinin ilişkisi ne olabilir? Cem Garipoğlu'nun 3 takıntısı neye işaret ediyor?
Cem Garipoğlu'nun 3 Takıntısının Kökeni Ne?
Habertürk'te yer alan habere göre, 5 Şubat 2009'da Münevver Karabulut ile yaptığı bir MSN yazışmasında, Cem mart ayında 3 günlüğüne İsviçre'ye gideceğini söylemiş, Münevver'in doğum gününü yanlış hatırlayarak 3 Mart demişti. Bu yanlış üzerine Münevver, Cem'in 3 sayısına olan ilgisini fark etmişti. Cem, 3 Mart 2009'da Münevver'i öldürdü ve bilgisayarında "333" adında bir dosya bulunduruyordu.
Yahudilikte Üç Sayısının Sembolik Gücü ve Hayatın Fedası Üzerine
Yahudilik inancına göre, üç sayısı, metafizik ve sembolik anlamlarıyla derin bir öneme sahiptir. Tevrat'ta üç sayısı, birbirine zıt olan iki değerin arasında aracılık eden, bu zıtlıkları uzlaştıran bir işlev üstlenir. İki karşıtlık, üçüncü bir güç tarafından dengelenerek birlik sağlanır. Bu birlik, gerçeğin ve bağlayıcılığın bir simgesidir.
Zamanın üç bölüme ayrılması da (geçmiş, şimdi ve gelecek), bu sembolik yapıyı destekler; şimdiki zaman, geçmiş ve gelecek arasındaki bağlayıcı işlevi görerek zamanın sürekliliğini sağlar.
Chazakah: Üçün Güçlendiren Bağlayıcılığı
Yahudi yasalarına göre bir şey üç kez yapıldığında kalıcı kabul edilir. Bu ilkeye chazakah denir ve tekrarlanan bir eylemin güç kazandığını ifade eder. Bir davranışın üç kere tekrarlanması, ona toplumsal ve dini bağlamda bir meşruiyet sağlar.
Adli Tıp Raporunda Öne Çıkan 3 Detayları
🔸Münevver Karabulut'u öldüren zanlıların vücudunu 3'e bölmek istemesi ya da iç çamaşırında üç yerde sperm izi bulunması da örnek olarak gösterilebilir.
İstanbul Adli Tıp Kurumu Morg İhtisas Dairesi'nin cinayet soruşturmasını yürüten Savcı Faruk Erşen Yılmaz'a sunduğu raporda, Münevver Karabulut'un vücudundaki 3 rakamı dikkat çeken detaylar arasında yer aldı.
🔸Rapora göre, sol köprücük kemiği hizasında 3 öldürücü bıçak darbesi almış, ardından boynu kesilmiştir.
🔸Münevver'in başındaki incelemelerde, sol kaşında yaygın morarma, alnının ortasında kenarları morluklu 3 kesik bulunmuştur.
🔸Sol köprücük kemiği bölgesinde 3, boyun bölgesinde ise 2 olmak üzere toplam 5 kesici-delici alet yarası tespit edilmiştir. Cesedin iç muayenesinde, köprücük kemiği yakınındaki 3 darbenin sol akciğerde yaralanmaya neden olduğu belirlenmiştir.
🔸Münevver'in sağ elinin 3. parmağında, sol elinin 2. parmağında ve her iki bileğinde kesikler bulunmuştur. Sol kolunun ön bölümünde de 3 ve 4 santimetrelik iki kesik tespit edilmiştir.
🔸Ayrıca, Münevver'in külotunda ve boxer iç çamaşırında 3 yerde kanla birlikte sperm izine rastlanmıştır.
🔸Ceset üzerinde yapılan incelemelerde, gövdeyi 3 parçaya bölmeye çalıştıklarını gösteren 4 paralel, 20-25 cm uzunluğunda kesikler belirlenmiştir. Bu kesikler, genç kız öldükten sonra yapılmıştır, ancak bedenini üçe bölme girişimleri tamamlanamamıştır. Genç kızın canice katledilirken bu kadar detaylı 3'lemeli darbeler arka planda herhangi bir ayin ya da bir sembol mi var dedirtti.
Yahudilikte Chazakah Sadece Dini Değil Ayrıca Hukuki
Chazakah iddialara göre, yalnızca dini ritüellerle sınırlı kalmaz. Hukuki bağlamda da üç sayısı, güçlü bir kanıtlama yöntemi olarak kabul edilir. Hatta bir chazakah'a dayalı olarak idam cezası bile verilebilir.
YAHUDİLİKTE 3 RAKAMI VE ANLAMLARI
Üç ve İnsan Yapısındaki Sembolizm
İbranice alfabede harflerin üçlü gruplar halinde incelenmesi, onların sayısal değerlerinin birbirleriyle bağlantılı olduğunu gösterir. Maharal, insanın üçlü yapısını açıklarken, yazılı ve sözlü hukuktaki üçlülüğün önemini de vurgular. İnsan, kendi varoluşunu üç temel ilişki üzerinden şekillendirir: kendisiyle, başkalarıyla ve Tanrı ile olan ilişkisi. Bu üçlü yapı, insanın hem bireysel hem de toplumsal düzlemdeki varlığını anlamlandırmasında temel bir rol oynar.
Maharal Kimdir?
Judah Loew ben Bezalel ( İbranice : יהודה ליווא בן בצלאל ; 1512 ile 1526 arasında - 17 Eylül 1609), ayrıca Haham Loew ( alt. Löw, Loewe, Löwe veya Levai), Prag Maharal'i ( İbranice : מהר״ל מפראג ) veya sadece Maharal ( İbranice " Moreinu ha-Rav Loew ", 'Öğretmenimiz, Haham Loew' kısaltması ) olarak da bilinir; hayatının çoğunda Moravya'daki Mikulov ve Bohemya'daki Prag şehirlerinde önde gelen bir haham olarak hizmet veren önemli bir Talmud bilgini , Yahudi mistiği , matematikçi , astronom ve filozoftur .
3 Parçaya Bölmek İstediler!
İnsan vücudu bile baş, üst gövde ve alt gövde olarak üç ana bölüme ayrılır. Her bir ana bölge, kendi içinde üç ayrı yapıya bölünebilir. Örneğin, baş sağ beyin, sol beyin ve orta beyin olmak üzere üç kısımdan oluşur. Bu biyolojik yapı, üç sayısının, insanın fiziksel ve ruhsal varoluşundaki derin sembolik anlamını yansıtır.
Buna göre Münevver Karabulut'un öldürüldükten sonra cesedinin 3 parçaya bölünmek istemesi bu durumla ilişki olabilir mi sorusu da akıllara gelmektedir.
Yahudilikte bir şeyin 3 kez söylendiği veya yapıldığına dair pek çok gerçek örnek vardır; Chazakah kavramındaki gibi bir şeyi 3 kez söylemek veya yapmak onu kesinleştirmek olarak kabul edilir.
Yahudilikteki 3'ün daha iyi örneklerini Manachot 10:3 veya I. Krallar 17:21 veya Devarim 16:16 kaynaklarından bulabilirsiniz.
Ayrıca Yahudilikte bulunan Kabala kökenli yasalara bakıldığında birçok kaynakta tecavüze uğrayan nişanlı bir kadının öldürülebileceğine dair iddialar yer almaktadır. Münevver Karabulut cinayetinde de bulunan 3 sperm örneğinin bu noktada kilit rol oynayabileceği ifade ediliyor.
Üç Yasaklayıcı Mitzvot: Hayatı Feda Etme Zorunluluğu
Rambam'a göre, Yahudi hukukunda hayatını feda etmesi gereken üç büyük yasa vardır. Bir kişi bu üç ihlali gerçekleştirmeye zorlandığında, bu eylemleri yapmaktansa hayatını feda etmesi gerekir. Bu üç yasak; putperestlik (Avoda Zara), cinsel ahlaksızlık (Gilu'i Arayot) ve kan dökme (Shefichat Damim)'dir. Bu yasaklar, Yahudi toplumunda ahlaki ve hukuki düzenin temelini oluşturur ve bir kişinin bu yasaları çiğnemesi, kendi yaşamını feda etmesi pahasına kabul edilemez.
Rambam'ın bu üç mitzvot'a (Tevrat'ta geçen ve Musevilerin uymakla yükümlü oldukları yap veya yapma şeklindeki emirler dizisi) dair görüşünde, intihar doğrudan bir seçenek değildir. Yahudi inancında intihar, Tanrı'nın verdiği hayatı kendi elleriyle sona erdirme anlamına gelir ve yasaklanmıştır. Kişi bu büyük günahlarla karşılaştığında, intihara başvurmaz; bu günahları işlememek için ölmeyi kabul eder. Yani, hayatını feda etme kararı, intihardan farklı olarak, kişinin zorlanmasına rağmen bu yasaları çiğnemektense ölmeyi seçmesi anlamına gelir.
Cem Garipoğlu'nun ise kendini öldürerek yaşamına son vermesi bu durumla ilişkilendirilen iddialar arasında yerini almaktadır.
Rambam Kimdir?
Musa bin Meymūn (İbranice: משֶׁה בֶּן מַימוֹן) 30 Mart 1135 – 13 Aralık 1204) Sefaradi Yahudisi filozof, hahambaşı, Talmud bilgini ve çoğaltıcısı. Orta Çağ'ın tartışmasız en önemli Yahudi düşünürüdür. Yahudi bilginler arasında İkinci Musa lakâbıyla veya adının baş harflerinden oluşan RaMBaM (Rạbbī Mōšệ ben Mạymôn) adıyla bilinir.