Mimar Temel Mert Dikmetaş: "Tadilat trendi hız kazanıyor"

Ankaralı Mimar Temel Mert Dikmetaş, faiz artışları ve ekonomik sıkılaşmanın gayrimenkul alım satımında düşüşü getirdiğini, azalan yeni ev talebinin yerine, tadilat ve yenileme pazarının büyüdüğünü belirtti.

Türkiye'de artan faiz oranları ve ekonomik sıkılaşma, yeni konut taleplerini azaltırken, hanelerin mevcut konutlarını yenileme eğiliminde olduğu gözlemleniyor. Türkiye İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (Türkiye İMSAD) tarafından yakın zamanda yayımlanan bir raporda, tüketicilerin ev almak yerine mevcut konutlarında tadilat ve yenilemeye yönelik harcamaları artırdığına dikkat çekildi.

Raporda belirtilenlere göre, ekonomik koşulların değişmesi, hane halklarını yeni ev alımından uzaklaştırarak, mevcut evlerini daha yaşanabilir hale getirmeye itmiş durumda. Dikmetaş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mimar Temel Mert Dikmetaş, konuyla ilgili açıklamalarında, pandemi sürecinde değişen yaşam alışkanlıkları ve evde geçirilen zamanın artmasıyla birlikte, yenileme ve tadilat ihtiyacının ön plana çıktığını belirtti. Dikmetaş, "Türk aile yapısında nadiren değişim gösteren banyo ve mutfak gibi alanlar, artık daha sık yenileniyor. Evdeki bu değişimler, yaşam kalitesini doğrudan etkiliyor." dedi.

Yenileme pazarının büyüklüğüne ilişkin rakamlar da dikkat çekici. Sektör temsilcileri, tadilat ve yenileme pazarında önümüzdeki 1.5 yıl içinde 20 kat büyüme beklediklerini ifade ediyor. Özellikle pandemi sürecinde "Hayat evde geçiyor" algısının yerleşmesi, ev içi düzenlemelere olan talebi artırmış durumda.

Dikmetaş Grubu gibi mimarlık ve inşaat firmaları, müşteri ihtiyaçlarına uygun yenilikçi çözümler sunarak pazarlama süreçlerine destek oluyor. Özellikle kadınların ev seçiminde etkili olduğu ve sunulan detayların satın alma kararlarında belirleyici rol oynadığı vurgulanıyor. Mimar Temel Mert Dikmetaş, müşteri odaklı tasarım anlayışları hakkında, "Ev alımını tetikleyen pratik ve estetik çözümler sunuyoruz. Örneğin, küçük mutfaklar için katlanabilir masa tasarımları veya ulaşılması kolay dolap sistemleri gibi yenilikler, hem işlevsellik hem de görsellik açısından fark yaratıyor." şeklinde konuştu.

Bu yeni yaklaşım, tadilat ve yenileme pazarını canlandırırken, aynı zamanda ev sahiplerine maliyet açısından da avantajlar sağlıyor. Yapılan yenilemelerin maliyeti, genellikle evin toplam satış değerinin yalnızca yüzde 1'ine denk geliyor. Bu durum, hem ekonomik hem de pratik çözümler arayan ev sahipleri için cazip bir alternatif haline geliyor.

Türkiye'de tadilat ve yenileme ihtiyacının artması, hem inşaat malzemeleri sektörüne canlılık kazandırıyor hem de tüketicilere mevcut evlerini daha işlevsel ve konforlu hale getirme fırsatı sunuyor. Bu trendin, önümüzdeki yıllarda da devam etmesi bekleniyor.

*Yasal uyarı: Bu içerikten Turkuvaz Medya sorumlu değildir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.