Can boğazdan gelir

Türkiye'de ilk vakanın görüldüğü günden bu yana salgının etkisini en ağır hisseden alanlardan biri yeme-içme sektörü oldu. Ancak sektör şu sıralar eski ışıltılı günlerine dönmenin sevincini yaşıyor. Sadece lüks ve pahalı mekanlar değil, orta gelir grubunun tercihi olan dönercisinden simitçisine kadar her yer dolup taşıyor. İstanbul'da semt semt dolaşıp yeme-içme sektöründen ilginç rakamlar topladık.

2019 yılında 135 milyar TL'lik ciro elde eden sektör, pandemi döneminde yaşadığı ciro kaybını, 1 Haziran'dan sonra başlayan normalleşme tedbirleriyle telafi etmiş gibi görünüyor.

Sektörün geçen yılın aynı dönemine oranla bu yıl yüzde 80 büyümesi bekleniyor. Büyümenin yansımaları da kendini yaz başından bu yana gösteriyor. Pandemi nedeniyle evlerine hapsolan milyonlarca insan, kısıtlamaların kalkmasıyla kendilerini sokaklara atmış durumda. Sosyalleşmek isteyenler, sabahın erken saatlerinde itibaren dışarıdaki mekanları tercih ediyor. Kahvaltı servisiyle hizmete başlayan çoğu mekan, gösterilen yoğun ilgi deneniyle gece yarılarına kadar hizmet sunuyor.

BEŞİKTAŞ-KURUÇEŞME HATTI HAFTA İÇİ DE YOĞUN

İstanbul'daki 31 bin 268 restorana her gün yenileri ekleniyor. Özellikle eğlence dünyasında lokomatif görevini ise Kuruçeşme üstlenmiş durumda. Art arda açılan mekanlarla Beşiktaş-Kuruçeşme hattında hafta içi de tıpkı hafta sonu gibi yoğunluk yaşıyor. Kimi zaman sadece paket servis hizmeti veren, kimi zamansa belirli saatlerde veya yarı kapasiteyle faaliyet gösteren kafe ve restoranlar zorlu bir 1.5 yılı geride bırakmanın sevincini yaşıyor.

İKİ İLÇE SAKATATTA BULUŞTU

Tepsi Et; Etiler ve Zeytinburnu şubelerinde günde ortalama 250 kelle paça çorbası, 150 işkembe çorbası, 1000 adet lahmacun ve 700 tepsi et servis ediyor.

The Galliard Brasserie, üç şubesinde hafta sonu ortalama 1.864 adet muhallebili Kapitülasyon Tatlısı sattı.

ATAŞEHİR'DE DANA YANAK KEYFI

Ataşehir Kalbur Et, günde spesiyali olan Kalbur Burma kebaptan 150 porsiyon, Dana Yanak'tan ise 100 porsiyon satıyor. Küçükyalı Calipso Fish işletmecileri, günde ortalama 80 adet lüfer satıyor.

GÜNDE 1000 FATBOY

Fireroom, haftada ortalama 950- 1000 adet Fatboy isimli hamburger satıyor.

The Market Bosphorus'a günler öncesinden rezervasyon yapılırken tandır fırınında hazırlanan kuzu butu Quzu en çok rağbet gören lezzet.
MASLAK'TA GAZİNO DOLDU

Maslak Yeni Gazino'nun yetkilileri hafta sonu 800 kişiyi ağırladıklarını söylüyor. Maslak Ocakbaşı ise haftalık ortalama 207 kg et, 194 litre yoğurt, 542 kg patlıcan, 1 ton 247 kg salata malzemesi kullanıyor. Maslak'taki Dönerci Hacı Bayram da, hafta sonu ortalama yaklaşık 200 kilo döner, 100 kilo köfte satıyor.

KARAKÖY'DE ALKOLSÜZ KOKTEYL

Steakroom, haftada ortalama 50 adet Toma Hawk isimli etlerini satıyor.

Karaköy Tonight Otel'deki Zebra Lounge, alkolsüz kokteyller için 100 kg portakal, elma, havuç, lime, limon ve ananas tüketti. Ayrıca ortalama 70 kg kuzu pirzola, bonfile, 150 kg tavuk satışı yaptı.

BEBEK'TE 500 WAFFLE 600 SİMİT SATIYORLAR

Beşiktaş'taki 4 Mevsim Vitamin dükkanı, geçtiğimiz hafta sonu; 500 bardak karışık meyve suyu, 450 bardak elma suyu, 420 bardak nar, 300 bardak ananas suyu satışı yaptı. En çok tercih edilen ise 510 şişeyle portakal suyu oldu.

Bebek Waffle, havanın güneşli olduğu hafta sonlarında ortalama günde 500 waffle, 500 kumpir satıyor. Bebek taksi durağının önündeki simitçi günde 600 simit satıyor.

Kuruçeşme'deki Huqqa'da geçtiğimiz hafta sonu müşterilerin büyük çoğunluğu Karabiberli Lolipop Tendorlin tercih etti.
Arnavutköy'de önünden kuyrukların eksik olmadığı Sur Balık'ta en çok lüfer balığı tercih edildiği bilgisi verildi.

ACARKENT'TE 150 PORSİYON JUMBO KARİDES SERVİSİ

Beykoz Acarkent'teki Mint Sushi, hafta boyunca ortalama 150 porsiyon Jumbo Karides servis ediyor.

200 KG BULGUR, 300 LİTRE ZEYTİNYAĞI TÜKETTİK

Sahrayıcedit'teki Ziyade Fasıl; Özlem Mekik imzalı menüleri hazırlamak için ortalama 200 kg bulgur, 100 kg irmik, 300 litre zeytinyağı, 200 kg yoğurt tüketti.
GÜNDE 10 BİN MİDYE SATILIYOR

Ortaköy'deki Golden Kokoreç-Midye, geçtiğimiz hafta sonu ortalama 15 tencere midye sattı. Mekan hafta sonları yaklaşık 7 bin 500 ile 10 bin arası midye satışı yaptığını açıkladı.
BOĞAZ HATTINDA LÜFERE BÜYÜK İLGİ

Mavra Arnavutköy'de geçtiğimiz hafta sonu işletme tam dolulukla hizmet verdi. Gelen misafirlerin yüzde 90'ı lüferi tercih etti.
Rumelihisarı İskele Balık, mevsimi olduğu için haftada ortalama 750 adet lüfer satıyor.

Ortaköy Ruby, hafta sonları dolup taşıyor. Rezervasyon için sırada bekleyenler oluyor. Istakozlu makarna, pişmaniyeli dondurma, deniz mahsüllü enginardan onlarca tabak satılıyor.

CANLI MÜZİĞE AKIN VAR

Hafta sonu Maslak Yeni Gazino'da Hülya Avşar, Funda Arar ve Kubat sahneye çıktı. Yıldız Tilbe ise Vadi İstanbul Jolly Joker'deydi. İki mekan da doluydu.
ESENLER'DE 1000 PORSİYON SERPME KAHVALTI

Ramazan Bingöl Et Lokantası, hafta sonlarında ilginin arttığını, ortalama bin porsiyon kahvaltı ile müşterilerine hizmet verdiğini iletti.
YAŞ GÜNÜ KUTLAMALARI REVAÇTA

T.G.I Friday's, özel bestelenen şarkılar ve bando eşliğinde personel katılımı ve DJ eşliğinde yaş günü kutlamaları yapıyor. Geçtiğimiz hafta sonu Suadiye şubesinde 28, Ataşehir şubesinde ise 21 doğum günü kutlaması gerçekleştirildi. Mekan binlerce kişiyi ağırladı.
GÜNLÜK ÜÇ BİN PORSİYON MANTI

Bodrum Mantı yetkilileri, 20 şubesinin her birinde ortalama 150 porsiyon olmak üzere günlük toplam üç bin porsiyon Çıtır Bihter sattıklarını belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.