2016 şifre seçimlerinde 123456 yine lider!

Tehditler, saldırılar ve siber savaşlar ne kadar artsa da kullanıcıların bu konuda çok fazla ilgili olmadığı görülüyor. Zira yıllardan beri olduğu gibi 2016 şifre tercihlerinde en çok kullanılan şifre “123456” oldu.

Keeper Security adlı güvenlik firması, 10 milyon şifre üzerinde yaptığı analizler sonrasında 2016 yılı geneli için şifre raporu hazırladı. Rapor sonuçları şaşırtıcı olmazken, en sık kullanılan şifreler listesinde son birkaç yıl içinde çok az değişiklik görülmüştü ve 2016'da büyük bir değişiklik yaşanmadı. "1q2w3e4r" ve "123qwe" gibi şifrelerin sıralamada görüşmesi kullanıcıların basit fakat karmaşık bir şifre seçmeye çalıştığını gösterse de bu çabalar da yine zayıf kalmış durumda.

2016 şifre tercihleri kolay kırılabilir durumda!

Şifrelerin farklı algoritmalara göre denenmesi ve kırılması konusunda farklı uygulamalar geliştirilirken, "123456" gibi basit şifrelerin kırılması çok kısa bir süre alıyor. Bu açıdan kullanıcıların basit bir forum güvenliğini sağlama noktasında dahi zayıf olabildiğini söylemek mümkün. Yapılan araştırma değerlendirmelerinde de belirtildiği gibi kişilerin güvenlik noktasında durumu çok önemsemediği de açık bir şekilde ortada.

Peki, 2016'da en çok kullanılan şifreler neler? İşte Keeper Security firması tarafından açıklanan top 25;

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.