'Çığlık' attıracak satış!

Norveçli ressam Edvard Munch'ın mayıs ayında rekor fiyata alıcı bularak şimdiye kadar bir açık artırmada satılan en pahalı sanat eseri olan 'Çığlık' adlı tablosu, New York'ta sergilenecek.

Norveçli ressam Edvard Munch'ın mayıs ayında rekor fiyata alıcı bularak şimdiye kadar bir açık artırmada satılan en pahalı sanat eseri olan ''Çığlık'' adlı tablosu, New York'ta sergilenecek.
Ünlü ressamın 1895'te yaptığı kan kırmızı gök altında başını tutarak çığlık atan bir adamı tasvir eden tablosu, 24 Ekim'den itibaren 6 ay boyunca Modern Sanat Müzesi'nde (MoMA) izlenime sunulacak.
Müze Müdürü Glenn D. Lowry, sergiyi, ''hem müze hem de New Yorklu sanatseverler için çok büyük bir fırsat'' olarak niteledi.
Munch'un başyapıtı ''Çığlık''ın dört versiyonundan biri olan tablo, mayıs ayında Sotheby's Müzayede Evi'nde yapılan açık artırmada 120 milyon dolara satılmıştı. Dört ''Çığlık'' tablosundan biri Norveç'teki Ulusal Müze'de, diğer ikisi ise yine Oslo'da yer alan Munch Müzesi'nde bulunuyor.
Tabloya servet ödeyen kişinin kimliği açıklanmamıştı. Gizemli alıcının, ünlü yatırımcı Leon Black olduğu sanılıyor. Sahip olduğu sanat eserleri koleksiyonuyla tanınan Black, aynı zamanda MoMA'nın yönetim kurulu üyeleri arasında yer alıyor.
29 Nisan 2013'e kadar müzenin 5. katında sergilenecek tablo için yoğun güvenlik önlemleri alınacak.
''Çığlık''ın iki versiyonu, 1994 ve 2004 yıllarında çalınmıştı. Tablolar, daha sonra bulunmuştu. (AA)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.