Ödemeli aramalar cep yakıyor

'Sayın abonemiz, bu bir ödemeli aramadır' cümleleriyle başlayan ödemeli aramayı cevaplandıran abonenin faturası hayli kabarık geliyor.

Birçok insan nasıl olsa 'kendi tarifem üzerinden' ücretlendirilecek diye kabul ettiği aramalar için ekstra ücret ödediğinin farkında bile değil.
Cep telefonu şirketleri ise ödemeli aramalara yönelik farklı tarifeler için ücret kesintileri yapıyor. Tüketici dernekleri, birçok kullanıcının bilmediği bu ayrıntı nedeniyle fazladan para ödediğine dikkat çekiyor.
Bursa'da yaşayan Yavuz O. isimli bir vatandaşın başına gelen pes dedirtecek türden. Yavuz O., oğluyla yaptığı ödemeli telefon konuşmasının ardından yaşadıklarını şöyle anlatıyor: "Beni oğlum ödemeli aradı, telefonda 'bu konuşma kendi tarifeniz üzerinden ücretlendirilecektir' deniyordu. Kabul ettim ve konuştum. Daha sonra öğrendim ki benden hem konuşma bedeli hem de servis bedeli kesilmiş. Yani iki kere konuşmuş gibi para ödemişim. Ödemeli aramaların ekstra ücrete tabi olduğu neden söylenmiyor, neden sadece 'kendi tarifeniz üzerinden ücretlendirileceksiniz' deniyor. Bu vatandaşı dolandırmak değildir de nedir?"
GSM operatörleri bu konuda farklı uygulamalara imza atıyor. Turkcell Müşteri Hizmetleri yetkilileri, ödemeli arama hizmetinde ücret uygulamasının 15 Eylül 2011'den bu yana devam ettiğini söyledi. Çağrı başına 29 kuruş olan ekstra ücretin 12 Haziran itibarıyla 39 kuruşa çıkartıldığı bilgisini verdi.
Yetkililer, ödemeli aramayı kabul edip '1' tuşuna basan her kullanıcının faturasına 39 kuruş yansıdığını, ayrıca konuşmasının da kendi tarifesi üzerinden fiyatlandırıldığını aktardı.
Vodafone'da durum farklı. Ödemeli aramalarda direkt bağlanma hizmeti verilmiyor. Bunun yerine kullanıcıya 'Beni ara' ya da 'abone sizi beklemektedir' şeklinde çağrı geliyor. Bu mesajı alan kullanıcı karşı tarafa kendi tarifesi üzerinden dönüş yapıyor.
Avea kullanıcıları ödemeli aramayı kabul etmeleri halinde kullandıkları tarifenin dışına çıkılarak dakikası 41,5 kuruştan ücretlendiriliyor. Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, her konuda tüketiciyi bilgilendirmenin önemi üzerinde duruyor. Tüketicinin hangi hizmeti aldığında cebinden ne kadar para çıkacağını bilmesinin en doğal hakkı olduğunu ifade eden Yılmaz, vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyarıyor.
Ödemeli arama hizmetini de eleştiren Yılmaz sözlerini şöyle sürdürüyor: "Ödemeli arayanın gerçekten yakını olup olmadığı konusunda bilgi salibi değilken tüketiciye bu konuşmayı yaptırmak kazanca yöneliktir, hizmet değildir. Bu konuda çok şikâyet geliyor. Bilmeyen, tanımayan, hatta hayat kadınlarının bile aradığı bilgisi geliyor. Bu doğru bir hizmet değil, bu hizmet kapsamında görülmemelidir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.