Şubat 2025'te hurda araç sahiplerine yönelik ÖTV muafiyeti düzenlemesinin Meclis gündemine gelip gelmeyeceği, otomobil almayı planlayan vatandaşlar arasında en çok merak edilen konular arasında yer alıyor. Gözler, TBMM'ye çevrilmişken, hurda araç teşviğinin ne zaman çıkacağı ve ÖTV'siz alınabilecek araçlar hakkında belirsizlik sürüyor. Bu düzenlemenin detayları ve uygulama takvimi, araç almak isteyenlerin yanı sıra hurda araç sahipleri tarafından da yakından takip ediliyor.
Şubat 2025'te, hurda araç sahiplerinin uzun süredir beklediği düzenlemenin Meclis gündeminde olup olmayacağı, otomobil sektörü ve vatandaşlar için büyük bir merak konusu haline geldi. Hurda araç teşvikiyle birlikte, 25 yaş ve üzerindeki araçların ekonomiye kazandırılması hedefleniyor. Ancak bu düzenlemenin ne zaman yasalaşacağı ve hangi araçların ÖTV muafiyetinden faydalanacağına dair belirsizlik sürüyor. Peki hurda teşviki yasalaşacak mı? ÖTV'siz araç alımı mümkün olacak mı? İşte son durum...
Hurda Teşviki Meclis'e Sunuldu: ÖTV Muafiyeti Yolda mı?
Türkiye'de 25 yaş ve üzerindeki araçların trafikten çekilerek yenilenmesini hedefleyen hurda araç teşviki, geçtiğimiz günlerde Meclis'e sunuldu. Teklife göre, araçlarını geri dönüşüme verenlere, Türkiye'de üretilmiş yeni araçlar için bir defalığa mahsus olmak kaydıyla Özel Tüketim Vergisi'nden (ÖTV) muafiyet sağlanması talep ediliyor. Bu düzenleme, sektördeki yenilikçi dönüşümün kapılarını aralayabilir.
Hangi Araçlar ÖTV Muafiyetinden Faydalanacak?
Hurda araç teşviki kapsamında, yerli üretim araçların bu düzenlemeden yararlanması öngörülüyor. Teklifte, toplamda 12 farklı modelin kapsam dahilinde yer alması planlanıyor. Bu araçlar arasında yerli üretim Togg T10X, Toyota CH-R, Hyundai Bayon, Hyundai i20, Hyundai i10, Ford Tourneo Custom, Ford E-Transit, Ford Transit, Fiat Fiorino, Fiat Egea Cross, Fiat Egea ve VW Transporter bulunuyor. Bu modellerin, hurda teşvikiyle birlikte sıfır araç alacaklar için önemli fırsatlar sunması bekleniyor.
Hurda Teşviki Kabulu Bekliyor: Ne Zaman Yasalaşacak?
Hurda araç teşviki teklifi şu an itibarıyla TBMM'de görüşülmeye devam ediyor ve henüz yasalaşmadı. Meclis'teki tartışmaların ardından, teklifin ne zaman yürürlüğe gireceği belli olacak. Bu nedenle, 2000 model ve altındaki araç sahiplerinin ÖTV muafiyetiyle sıfır araç alma hayalleri şu an için gerçekleşmiş değil. Resmi Gazete'de yayımlanıp yasalaşana kadar, teşvikle ilgili gelişmeler takip edilmeye devam edilecek.
Türkiye'de Hurda Teşvikinin Tarihçesi
Hurda araç teşviki, Türkiye'de ilk kez 2003 yılında uygulanmaya başladı. O dönemde, 25 yaşın üzerindeki araçların piyasadan çekilmesi sağlanarak, otomobil satışlarında artış yaşandı. Ancak 2004 yılında uygulama sona erdi. Sonraki yıllarda, 2010 ve 2011 yıllarında ikinci bir hurda teşviki dönemi başlatıldı. Bu dönemde, yük ve yolcu taşımacılığı yapan araçlar kapsam dışı bırakılmadan teşvikten faydalandı.