SON DAKİKA! Instagram çöktü mü, DM neden açılmıyor? 27 Ekim Instagram akış yenilenemedi sorun mu var?
Son dakika... Instagram DM çöktü mü? Video ve fotoğraf paylaşma platformu olan Instagram'da erişim problemi yaşanıyor. Milyonlarca kullanıcısı olan Instagram'daki erişim problemi Türkiye'de yoğunlukla İstanbul, İzmir, Ankara ve Bursa'da yaşanıyor. Türkiye'nin birçok bölgesinde yaşanan erişim problemi sonrası "Instagram çöktü mü?" gibi sorular gündeme geldi. Peki, Instagram çöktü mü, DM neden açılmıyor? 27 Ekim Instagram akış yenilenemedi sorun mu var? İşte son gelişmeler...
Instagram çöktü mü? Instagram uygulamasında son dakika gelişmeler yaşanıyor. Sosyal medya platformu Instagram'a erişim problemi yaşanırken, genel sorunun akış yenileme ve mesaj gönderme hatası olduğu bildiriliyor. Türkiye'nin çoğu bölgesinde yaşanan Instagram akış yenileme hatası sonrası "Instagram çöktü mü?" sorusuna yanıt aranmaya başlandı. Peki, Instagram çöktü mü, DM neden açılmıyor? 27 Ekim Instagram akış yenilenemedi sorun mu var? İşte haberin detayları...
INSTAGRAM ÇÖKTÜ MÜ?
Instagram'da saat 16.54 itibarıyla genel bir erişim problemi yaşanıyor. Canlı arıza haritası üzerinde bildirilen sorunlara göre, akış yenileme ve mesaj göndermede sorun yaşandığı görülüyor.
İşte Instagram erişim probleminin canlı arıza haritası üzerinde görünümü;
INSTAGRAM HAKKINDA
Instagram, sosyal medyada ücretsiz fotoğraf ve video paylaşma uygulaması. Uygulama, kullanıcıların medya yüklemesine izin verir. Medyalar filtrelerle, Hashtag'ler ve coğrafi etiketleme ile düzenlenebilir. Gönderiler herkese açık olarak veya önceden onaylanmış takipçilerle paylaşılabilir. Kullanıcılar, diğer kullanıcıların içeriğine etiketlere ve konumlara göre göz atabilir ve trend olan içeriği görüntüleyebilir. Kullanıcılar, içeriklerini kişisel bir beslemeye eklemek için fotoğrafları beğenebilir ve diğer kullanıcıları takip edebilir.
Ekim 2010'da kurulduğunda, kullanıcılarına çektikleri bir fotoğraf üzerinde dijital filtre kullanma ve bu fotoğrafı Instagram'ın da dâhil olduğu, sosyal medya servisleri ile paylaşma imkânı tanımıştır. Instagram başlangıçta yalnızca içeriğin 640 piksel ile kare (1:1) en boy oranında çerçeve oranına izin vererek ayırt edildi. 2015 yılında bu kısıtlamalar 1080 piksele yükseltilerek hafifletildi. Servis ayrıca mesajlaşma özellikleri, tek bir gönderiye birden fazla resim veya video ekleme yeteneği ve 'hikâye' özelliği ekledi.
Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından kurulan Instagram Nisan 2012 yılında Facebook tarafından 1 milyar dolara satın alındı. 6 Eylül 2012'de Instagram ile Facebook arasındaki anlaşma, 300 milyon dolarlık nakit satın alma fiyatı ve 23 milyon hisse senedi ile resmen kapandı.
Facebook'a satılmadan önce 30 milyon kullanıcısı olan Instagram'ın Eylül 2017 itibarıyla 800 milyon kullanıcısı bulunmaktadır. 20 Haziran 2018'de San Francisco'da düzenlenen etkinlikte Instagram'ın 1 milyar kullanıcı sayısına ulaştığı açıklandı ve yeni nesil televizyon IGTV tanıtıldı.
ÖZELLİKLER VE ARAÇLAR
Kullanıcılar, fotoğraf ve kısa videolar yükleyebilir, diğer kullanıcıların yayınlarını takip edebilir ve bir konum adıyla coğrafi etiket görüntülerine sahip olabilir. Kullanıcılar, hesaplarını "gizli" olarak ayarlayabilir ve böylece yeni takipçi isteklerini onaylamalarını isteyebilir. Kullanıcılar, Instagram hesaplarını diğer sosyal ağ sitelerine bağlayarak, yüklenen fotoğrafları bu sitelerde paylaşmalarını sağlayabilir. Eylül 2011'de, uygulamanın yeni bir sürümü, yeni ve canlı filtreler, anında tilt-shift, yüksek çözünürlüklü fotoğraflar, isteğe bağlı kenarlıklar, tek tıklamayla döndürme ve güncellenmiş bir simge içeriyordu. Fotoğraflar başlangıçta bir kare, 1:1 en boy oranıyla sınırlıydı. Ağustos 2015'ten bu yana uygulama, portre ve geniş ekran en boy oranlarını da desteklemektedir. Kullanıcılar daha önce bir kullanıcının coğrafi etiketli fotoğraflarının haritasını görüntüleyebilirdi. Özellik, düşük kullanım nedeniyle Eylül 2016'da kaldırıldı.
Aralık 2016'dan beri gönderiler uygulamanın özel bir alanına "kaydedilebilir". Bu özellik, kullanıcıların kayıtlı gönderileri koleksiyonlar halinde düzenlemesine izin vermek için Nisan 2017'de güncellendi. Kullanıcılar ayrıca gönderilerini özel bir depolama alanında, herkesin ve diğer kullanıcıların göremeyeceği şekilde "arşivleyebilir". Hareket, kullanıcıların fotoğrafları silmesini önlemenin bir yolu olarak görülüyordu. Ağustos ayında Instagram, yorumları başlıklar halinde düzenlemeye başlayacağını ve kullanıcıların yanıtlarla daha kolay etkileşim kurmasını sağlayacağını duyurdu. Şubat 2017'den bu yana, tek bir gönderiye on adede kadar fotoğraf veya video eklenebilir. İçerik kaydırılabilir bir atlıkarınca olarak görünür. Bu özellik başlangıçta fotoğrafları kare formatla sınırlandırdı, ancak Ağustos ayında portre ve manzara fotoğraflarını etkinleştirmek için bir güncelleme aldı.
Nisan 2018'de Instagram, "odak modu" adlı bir portre modu sürümünü piyasaya sürdü. Bu, seçildiğinde nesneyi odakta tutarken bir fotoğrafın veya videonun arka planını hafifçe bulanıklaştırır. Kasım ayında Instagram, görme engelliler için fotoğrafların açıklamalarını eklemek için alt etiketi desteklemeye başladı. Nesne tanıma kullanılarak otomatik olarak oluşturulurlar.
1 Mart 2021'de Instagram, Instagram Live "4 Kişilik Odalar" adlı yeni bir özelliği kullanıma sundu.
Mayıs 2021'de Instagram, içerik oluşturucuların içeriklerine altyazı yerleştirmesine olanak tanımak için Instagram Reels ve Hikâyeleri'ndeki videolar için yeni bir erişilebilirlik özelliği duyurdu.