Türkiye’de en fazla tweet Blackberry’den atılıyor

Monitera ile Webrazzi’nin ortak çalışması sonucunda Türkiye’nin Twitter verileri bir infografikte toplandı. Ülkemizde her saniyede 20 tweet atılırken, her kullanıcının ortalamanın 151 takipçisi bulunuyor.

Sosyal mecraların en güçlü sitelerinden biri olan Twitter, ülkemizde de aktif bir şekilde kullanılıyor. Ülkemizde 7,2 milyon kullanıcıya sahip siteye son 3 ay içinde atılan 150 milyon tweet üzerinden yapılan analiz, ortaya çarpıcı sonuçlar çıkardı.
Yapılan analizde, dünya genelinde bir ayda atılan tweet sayısının 175 milyon olduğu ortaya konurken, ülkemizde bu sayı bir ayda 1,7 milyon rakamında kaldı.
Analiz, Türkiye'de en çok 21-22 saatleri arasında tweet atıldığını, buradan kullanıcıların akşam yemeğinden sonra televizyon seyretmek yerine bilgisayar ya da mobil cihazlarını kullanmayı tercih ettiklerini gösteriyor. Bunu takip eden ikinci saat dilimi 22-23 arası olurken, özellikle çalışan ya da sabah erken uyuyan kesimin gece yatmadan önce tweet atmalarının bu hususta rol oynadığını gösteriyor.
ERKEKLER DAHA AKTİF
Türkiye'de en çok tweet atılan günün Cuma olması, kullanıcıların haftanın son iş günü olmasından dolayı attıkları tweet mesajlarıyla kendilerini hafta sonuna hazırladıklarını ortaya koyan analize göre, en çok Twitter mesajı açık bir farkla İstanbul'dan atılırken (yüzde 58), İstanbul'u sırasıyla Ankara (yüzde 13) ve İzmir (yüzde11) takip etti.
Kullanıcıların yüzde 59 oranıyla mobil cihazlar kullanarak tweet attığını gösteren analiz, mesai saatleri diliminde en çok kullanılan mobil cihazın BlackBerry olduğunu ortaya koydu.
Türkiye'de ortalama 151 takipçiye sahip kullanıcıların yüzde 53′ü erkek, yüzde 47′si ise kadın kullanıcılardan oluşurken, bu kullanıcılar saniyede 20 tweet atıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.