Dünya lüks otomobile doymuyor!

İlk altı ayda rekor satışlara imza atan lüks markalar yedinci kez dünya rekoruna hazırlanıyor. BMW, Mercedes-Benz ve Porsche’nin performansında Çin’in payı var

2017'ye hızlı bir başlangıç yapan lüks Alman otomobil markaları, ilk altı ayda rekor satışlara imza attı. Audi dışında, BMW, Mercedes-Benz, Porsche'nin global satışlarında yüksek oranlı artışlar görüldü. Son 6 yıldır rekor üzerine rekor kıran lüks markaların, yıl sonunda yedinci kez dünya rekoruna imza atmalarına kesin gözüyle bakılıyor. Lüks Alman markalarının rekor satışlara ulaşmasındaki en büyük neden ise Çin pazarındaki performansları.
MERCEDES-BENZ LİDERLİĞİ SEVDİ
İlk altı ayda dünyada en çok satan lüks otomobil markası Mercedes-Benz oldu. Global satışları yüzde 13.7 gibi yüksek oranda arttı. Toplam satışlar 1 milyon 144 bin adete yükseldi. Geçen yıl sonunda liderliği BMW'den alan Mercedes-Benz, ilk altı ayda aradaki farkı 106 bin adete çıkardı. Çin, Mercedes-Benz'in en büyük pazarı 292 bin adetle Çin oldu. Çin'de yüzde 34.5 büyüme ile rekor kıran Alman marka, ABD'de 161 bin 960 adet, ana vatanı Almanya'da ise 151 bin 790 adet satış gerçekleştirdi. Alman lüks otomobil markası BMW'nin satışları yüzde 5.2 artışla 1 milyon 38 bin adete yükseldi. MINI ve Rolls Royce markalarını bünyesinde bulunduran BMW Grubu'nun satışları ise yüzde 5 arttı. Toplam satışlar 1 milyon 220 bine yükseldi. MINI'nın satışları yüzde 3.6 artarken, Rolls- Royce satışlarında yüzde 6.5 düşüş yaşandı.
TÜRKİYE'DE İŞLER KARIŞTI
İlk altı ayda Türkiye'de lüks otomobil pazarının lideri 10 bin 517 adetle Mercedes- Benz oldu. 2016'da liderlik koltuğunu kaybeden son 5 yılın birincisi BMW, üçüncü sıraya geriledi. Audi 8 bin 573 adetle ikinciliğe çıkarken, 6 bin 916 adetle BMW üçüncü oldu.
ÇİN'DE % 18 BÜYÜDÜ
Porsche'nin global satışları ilk altı ayda yüzde 7 artışla 126 bin 497 adetle rekor seviyeye çıktı. Porsche'nin en büyük pazarı Çin'deki satışları yüzde 18 gibi yüksek oranda artarak 35 bin 864 adete ulaştı. Altı ayda Audi'nin global satışları yüzde 4.7 düşüşle 908 bin 950 adete geriledi. Markanın en büyük kan kaybı Çin'de yaşandı. Çin'deki satışları yüzde 12.2, Almanya'daki satışları ise yüzde 1.4 düştü.
Ufuk SANDIK / SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.