Lüks otomobil satışları uçuşta!

Döviz kurlarındaki artışlar karşısında lüks otomobil satışları beklenenin aksine olumsuz etkilenmedi ve satışlarını katladı. 2007 yılından beri 2 kat artan Euro kuruyla birlikte, Türkiye’de süper lüks otomobil satışları 3 kat arttı ve toplam pazarın yüzde 0.1’ine ulaştı

Türkiye son 10 senedir ultra lüks otomobil markalarının yakın markajına girmiş durumda. Türkiye pazarında faaliyet gösteren İngiliz, Alman ve İtalyan süperspor ve lüks otomobil üreticileri, geçen yıl 983 bin otomobil satılan pazarda, 962 araç satarak yaklaşık yüzde birlik pay elde etti.
Lüks markaların yıllık satışları 2007 yılında da 292 adet olarak gerçekleşmişti. Dünyanın en pahalı otomobil markalarının Türkiye satışları 10 sene içinde 3 kat artarken, bu otomobillerin fiyat etiketlerinin para birimi Euro da, 2007 yılından beri 2 kattan fazla artarak 2016 yılında 3.7 TL'ye ulaştı. Böylece, 10 senede artış rekoru kıran euro lüks otomobil satışlarını olumsuz etkilemezken, satışlar katlanarak devam etti.
Lüks markalar, dünyada ulaştığı satış adetlerinin önemli bölümünü Türkiye'de elde ediyor. İngiliz Bentley, 2014 yılında dünyada 10 bin adetten daha fazla otomobil satarken, Avrupa'da bin 500, Türkiye'de ise 21 araç sattı. 2016'da dünyada 237 bin araç satan Porsche'nin da satışlarının yüzde 0.35'i Türkiye'den geldi ve Türkiye Alman markanın Doğu Avrupa pazarındaki önemli yerini korumuş oldu. Yüksek talep, lüks markaların Türkiye faaliyetlerini de yıllar içinde geliştirdi. Maserati 200 bin Euro'ya satılan ilk SUV modeli Levante'yi birçok Avrupa ülkesinden önce Türkiye'de satışa sundu. Porsche de, İstanbul'dan sonra Ankara ve Antalya gibi şehirlerde de yeni bayiler açtı.
Atılan adımların da etkisiyle, Euronun 4 liraya ulaştığı ve lüks otomobillerin vergi oranlarının yükseldiği yılın ilk 5 ayında, süper lüks otomobiller pazardaki yüzde 0.1'lik payını korumayı başardı.
SATIŞLAR DİZEL MOTORLA KATLANDI
Lamborghini ve Maserati, satışlarını 2007 yılına kıyasla 2 kat artırırken, Porsche ise satışlarını 3 kat artırdı. Porsche ve Maserati'nin satışlarının artmasında, iki markanın da model gamında SUV modellere yer vermesi ve bazı modellerinde de ekonomik dizel motorların tercih edilebilmesi etkili oldu. 2 markanın da en çok satılan modelleri dizel versiyonlar oldu.
EN ÇOK SATAN ALMAN EN AZ SATAN İTALYAN
Fiyatları 130 bin Euro'dan başlayıp 700 bin Euro'ya kadar çıkan ve 2016'da 827 araç satan Alman Porsche, Türkiye'de en çok satan lüks üretici unvanını alırken, fiyatları yaklaşık 600 bin Euro'dan başlayıp 900 bin Euro'ya kadar çıkan İtalyan süperspor otomobil üreticisi Lamborghini ise 7 adetlik yıllık satışıyla listenin son sırasında yerini aldı. (Habertürk)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.