KIA, Avrupa’yı Türk’e emanet etti
Koreli KIA Avrupa'da çok satan modellerini Alper Çelik'e emanet etti. İki yıl önce KIA’ya transfer olan Çelik, markanın cee'd, Picanto ve ilk hibrit modeli Niro'nun marka müdürü oldu
Son yıllarda Avrupa'da büyümeyi hedefleyen Güney Koreli KIA, çok satan iddialı modellerini bir Türk yöneticiye emanet etti. Yaklaşık iki yıl önce Toyota Avrupa Motor'dan, KIA Motor Avrupa'ya transfer olan Alper Çelik, Frankfurt'taki merkezde cee'd ve Picanto'nun marka müdürü olarak çalışıyor. Çelik, ayrıca markanın ilk hibrit modeli Niro'nun da sorumlusu… Niro'nun Avrupa'da 2016'nın son çeyreğinde satışa sunulduğunu söyleyen Çelik, bugüne kadar toplam 16 bin 500 adet satıldığını kaydetti. Niro'nun 2017 satış hedefinin ise 30 bin adedin üstünde olduğunu ifade eden Çelik, "Avrupa piyasalarının dizel motorlu araçlara vereceği reaksiyona göre, bu rakamın 2018'den itibaren daha üstüne çıkacağını öngörüyoruz" dedi. Niro'nun 2017 Haziran ayında plug-in hybrid versiyonu, 2018'de de elektrikli versiyonun satışa sunulacağı bilgisini veren Çelik, şöyle devam etti: "Niro geliştirilirken, en büyük pazarının Amerika olacağı öngörülüyordu. Ancak, Niro Avrupa'da büyük taleple karşılaştı. Şehir içinde kullanım kolaylığı, düşük yakıt tüketimi gibi avantajları nedeniyle genç aileler tarafından tercih edildi. Niro'nun Avrupa'da en çok sattığı ülkeler Hollanda, Fransa, Almanya, Norveç." Geleneksel elektronik ve sürekli değişen şanzımanla donatılmış rakip hibrit modellerle karşılaştırıldığında, Niro'nun daha atak ve eğlenceli bir sürüş sunduğunu söyleyen Çelik, bunun nedenin ise altı kademeli çift kavramalı şanzıman olduğunun altını çizdi.
ERDEMİR'DE ÇALIŞTI
Ortadoğu Teknik Üniversitesi mezunu Çelik, Türkiye'de TAI ve Erdemir gibi şirketlerde çalıştı. Çelik'in Avrupa macerası 2005'te başladı. Toyota Avrupa'nın Brüksel'deki merkezinde 10 yıl boyunca çeşitli görevlerde bulunan Çelik, 2015'te KIA Avrupa'ya transfer oldu.
SON 6 YILDA YÜZDE 81 BÜYÜDÜ
KIA Motors Avrupa Operasyon Direktörü Michael Cole, son 6 yılda yüzde 81 büyüdüklerini söyledi 2008'de 241 bin adet olan satışların, 2016'da 436 bin adede yükseldiğini hatırlatan Cole hedeflerinin 2018'de 500 bin adet olduğunu kaydetti. 2016'da 436 bin adetlik satışla rekor kırdıklarını pazar paylarının da yüzde 2.88'e yükseldiğini ifade eden 2017'e hızlı başladıklarını anlattı. İlk iki ayda pazarın yüzde 6, KIA'nın ise yüzde 15 büyüdüğünü kaydeden Cole, pazar paylarının yüzde 3.02'ye yükseldiğini söyledi.
TÜRKİYE'DE HİBRİT SAVAŞI ÇIKACAK
Yakın zamanda Türkiye'de hibrit savaşı çıkacak. Japon Toyota'dan sonra, Güney Koreli KIA da yeni hibrit modelini Türkiye'de satışa sunmaya hazırlanıyor. ABD'yi uçtan uca en düşük yakıt tüketimiyle geçen hibrit taşıt unvanını resmi olarak alarak Guinness Rekorlar Kitabı'na giren Niro, mayısta Türkiye'de yollara çıkacak. Hibrit model Niro'nun satış fiyatı 135-145 bin TL arasında planlanırken, Plug-in versiyonu da yılın son çeyreğinde satışa sunulacak. Paralel hibrit sistemi, 1.6 litre hacimli direkt enjeksiyonlu benzin motor, lityum-iyon polimer batarya ve 32 kW elektrikli motordan oluşan ve gücünü altı kademeli çift debriyajlı şanzımanla ön tekerleklere aktaran Niro, 3.8 lt/100 km yakıt tüketimi ile öne çıkıyor. Plug-in versiyonunda yakıt tüketimi 1.5 lt'ye kadar iniyor. KIA Türkiye Grup Direktörü Ayşe Tuncel, 100-150 adet Niro satışı planladıklarını söyledi. Avrupa'daki talep nedeniyle istedikleri adetlerde araç getiremediklerini söyleyen Tuncel, "Sportage modelimizde küçük hacimli dizel otomatik seçeneğimiz şu an yok. Gelene kadar Niro o açığımızı kapatacak" dedi. Tuncel, KIA'nın hedeflerini şöyle anlattı: "2017 sonunda 20 bin adetlik satış hedefine ulaşacağız. 2018'de 25 bin, 2019'da ise 30 bin satış öngörüyoruz. Şu anda pazar payımız yüzde 2. 2019'da Avrupa'ya paralel olarak yüzde 3'lük pazar payı hedefliyoruz. Hedeflerimize ulaşmada satşa sunacağımız 6 yeni modelimiz etkili olacak."
Ufuk SANDIK / SABAH
ERDEMİR'DE ÇALIŞTI
Ortadoğu Teknik Üniversitesi mezunu Çelik, Türkiye'de TAI ve Erdemir gibi şirketlerde çalıştı. Çelik'in Avrupa macerası 2005'te başladı. Toyota Avrupa'nın Brüksel'deki merkezinde 10 yıl boyunca çeşitli görevlerde bulunan Çelik, 2015'te KIA Avrupa'ya transfer oldu.
SON 6 YILDA YÜZDE 81 BÜYÜDÜ
KIA Motors Avrupa Operasyon Direktörü Michael Cole, son 6 yılda yüzde 81 büyüdüklerini söyledi 2008'de 241 bin adet olan satışların, 2016'da 436 bin adede yükseldiğini hatırlatan Cole hedeflerinin 2018'de 500 bin adet olduğunu kaydetti. 2016'da 436 bin adetlik satışla rekor kırdıklarını pazar paylarının da yüzde 2.88'e yükseldiğini ifade eden 2017'e hızlı başladıklarını anlattı. İlk iki ayda pazarın yüzde 6, KIA'nın ise yüzde 15 büyüdüğünü kaydeden Cole, pazar paylarının yüzde 3.02'ye yükseldiğini söyledi.
TÜRKİYE'DE HİBRİT SAVAŞI ÇIKACAK
Yakın zamanda Türkiye'de hibrit savaşı çıkacak. Japon Toyota'dan sonra, Güney Koreli KIA da yeni hibrit modelini Türkiye'de satışa sunmaya hazırlanıyor. ABD'yi uçtan uca en düşük yakıt tüketimiyle geçen hibrit taşıt unvanını resmi olarak alarak Guinness Rekorlar Kitabı'na giren Niro, mayısta Türkiye'de yollara çıkacak. Hibrit model Niro'nun satış fiyatı 135-145 bin TL arasında planlanırken, Plug-in versiyonu da yılın son çeyreğinde satışa sunulacak. Paralel hibrit sistemi, 1.6 litre hacimli direkt enjeksiyonlu benzin motor, lityum-iyon polimer batarya ve 32 kW elektrikli motordan oluşan ve gücünü altı kademeli çift debriyajlı şanzımanla ön tekerleklere aktaran Niro, 3.8 lt/100 km yakıt tüketimi ile öne çıkıyor. Plug-in versiyonunda yakıt tüketimi 1.5 lt'ye kadar iniyor. KIA Türkiye Grup Direktörü Ayşe Tuncel, 100-150 adet Niro satışı planladıklarını söyledi. Avrupa'daki talep nedeniyle istedikleri adetlerde araç getiremediklerini söyleyen Tuncel, "Sportage modelimizde küçük hacimli dizel otomatik seçeneğimiz şu an yok. Gelene kadar Niro o açığımızı kapatacak" dedi. Tuncel, KIA'nın hedeflerini şöyle anlattı: "2017 sonunda 20 bin adetlik satış hedefine ulaşacağız. 2018'de 25 bin, 2019'da ise 30 bin satış öngörüyoruz. Şu anda pazar payımız yüzde 2. 2019'da Avrupa'ya paralel olarak yüzde 3'lük pazar payı hedefliyoruz. Hedeflerimize ulaşmada satşa sunacağımız 6 yeni modelimiz etkili olacak."
Ufuk SANDIK / SABAH