Hyundai'nin SUV'u da Türkiye'de üretilecek

Hyundai Assan, İzmit’teki fabrikada üretilmesi planlanan üçüncü model için Kore’den gelecek kararı bekliyor. B sınıfı SUV modelin üretimi için kararın, yılın son çeyreğinde kesinleşecek

İzmit Alikahya'daki tesislerinde i10 ve i20 modellerinin üretimini sürdüren Hyundai Assan, bantlarına taşıyacağı üçüncü model "müjdeli haber" bekliyor. B sınıfı SUV olarak açıklanan modelle ilgili kesin kararın, yılın sonlarına doğru belli olacağı belirtiliyor.

Hyundai Assan Başkanı ve CEO'su Mong Hyun Yoo, bu yılın başında açıkladığı ve "fabrikanın sigortası" dediği yeni SUV modeli konusunda görüşmelerin sürdüğünü belirtirken, kesin kararın yılın son çeyreğinde belli olacağını söyledi. Mong Hyun Yoo, üçüncü model olarak İzmit'teki bantlardan inmesi planlanan B sınıfı SUV model için henüz tam bir karara varılmadığını belirterek, "Hangi modelin üretileceği konusunda Kore ile henüz tam bir karara varılamadı. Ancak bu yıl son çeyrekte kesinlikle açıklanacak" dedi.

İKİ MODEL VAR

Eylül ayında Kore'de, Ekim ayında da Türkiye'de satışına başlanacak yeni bir B segmenti SUV araçları olacağını hatırlatan Mong Hyun Yoo, "Bu araç Kore'de Intrado Concept baz alınarak üretiliyor. Türkiye'de üretilecek yeni aracın, hem iç piyasayı tatmin edecek hem de Avrupa'ya rahatça ihraç edilecek bir araç olmasını istiyoruz. Satışına başlayacağımız yeni SUV, bizim için bir deneme olacak" ifadesini kullandı.

Yeni üretilecek SUV için ilk etapta 50 bin adetlik üretim planladıklarını kaydeden Hyundai Assan Başkanı, daha önceki demecinde de mevcut kapasite içinde kalmayı deneyeceklerini, ancak i10 ve i20 modellerine yoğun talebin sürmesi halinde ikinci bir tesis yatırımının gündeme gelebileceğini söylemişti. İzmit tesisinin 235 bin adetlik kapasitesi bulunuyor. Fabrika, bu yıl içinde 245 bin adedi de deneyecek.

Hyundai'nin B sınıfında iki farklı modeli bulunuyor. Bunların ilki Hindistan'da üretilen Creta ve Kore'de üretimine başlanacak Intrado bazlı yeni araç. Creta, i20 ile ortak parçaları bulunması nedeniyle avantajlı görünürken, Avrupa pazarında şansının az olabileceği belirtiliyor.

FUAR SONRASI SATIŞTA

Avrupalı müşterilerin beklentilerine uygun olarak tasarlanan ve Avrupa'da üretilen i30'un 3. nesli, İstanbul Autoshow Fuarı'nın ardından, Nisan ayı sonlarında Türkiye'de satışa sunulacak.

Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, aracın fiyatının henüz belirlenemediğini kaydederken, bu yılın sonuna kadar 5 bin adetlik bir satış hedefi koyduklarını belirtti. Pazarın geçen yıldan daha düşük gerçekleşmesini öngördüklerini belirten Göker, bu nedenle kendi hedeflerini de aşağı çektiklerini, ancak bu yılın ilk iki ayında bunun üzerinde bir satışa imza attıklarını ifade etti.

YENİ MOTOR SEÇENEĞİ

Eskisine göre daha sert bakışlı bir tasarıma sahip olan yeni nesil i30, 28 kg daha daha hafif. İç mekanında daha sessiz bir yolculuk vaadeden yeni i30, aynı zamanda teknolojik donanımlarıyla dikkat çekmeyi hedefliyor. Kablosuz şarj imkanı da sunan yeni i30'da "Apple CarPlay", "Android Auto" bağlantı özelliklerinin yanı sıra güvenlik için Otomatik Acil Fren sistemi, "Akıllı Hız Sabitleyici", "Aktif Şerit Takibi", "Sürücü Dikkat Uyarı Sistemi" ve "Kör Nokta Algılama" gibi sistemlere de sahip.

Yeni i30'da 100 beygirlik 1.4 lt, 140 beygirlik 1.4 turbo T-GDI benzinlinin yanı sıra bir de 136 beygirlik 1.6 lt dizel motor seçeneği bulunacak. Araçta 7 ileri çift kavramalı (DCT) otomatik şanzıman seçeneği de bulunacak.
Milliyet

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.