Dünyanın en hızlı dört kişilik otomobili: Bentley Continental Supersports
Bentley bugüne kadarki en hızlı ve en güçlü seri üretim modelinin tanıtımını yaptı: Yeni Bentley Continental Supersports.
- Otomobil
- Giriş Tarihi: 17.01.2017 | 00:00
- Güncelleme Tarihi: 17.01.2017 | 13:11
336 km/s maksimum hız ve 0-100 km/s hızlanmasını 3,5 saniyede tamamlayan yeni Continental Supersports'u dünyanın en hızlı ve en güçlü lüks dört koltuklu otomobili yapıyor.
Benzer şekilde, yumuşak tavanlı kardeşi Continental Supersports Convertible, 0-100 km/s hızlanmasını 3,9 saniyede tamamlaması ve 330 km/s maksimum hızıyla dünyanın en hızlı dört koltuklu kabriolesi oldu.
Bentley'in güçlü W12 motoru; yeni yüksek performanslı turboları ve motor donanımının yanı sıra tork yönlendirme sistemi sayesinde çevik olduğu kadar güçlü bir Continental Supersports yaratıyor. Bu arada, otomobilin benzersiz tarzına dair içinde ve dışında yer alan ipuçları yeni modele keskin bir atletik görünüm vererek performans potansiyelini vurguluyor.
Bir süper otomobilin hızını ve son derece odaklanmış bir sürüş deneyimi sunmasının yanı sıra Continental'in yolculuk kalitesinin rafine niteliğinden de taviz verilmiyor. Lüks ve performansta en ileri noktalarının bir araya gelmesi, Supersports'un grand touring türünü tanımlayan ve yönlendiren bir modelin zirve noktasında yeniden üretimi olmasını sağlıyor.
DEVASA BİR GÜÇ VE TORK; OLAĞANÜSTÜ PERFORMANS
Bentley'in özel üretim W12 motoru ve güç aktarım organları, güç ve torkun zirvesine çıkarak keyifli bir performans üretiyor.
Supersports'un güç üretiminin artmasında etkili olan özellikler arasında, yeni tasarlanan ve kapasitesi artırılan turboşarjörler ve çekişi artırıp ilave güç sağlayan revize edilmiş dolgu hava soğutma sistemi bulunuyor. Bu ilave güç üretimlerini kontrol altına almak için Continental'in krank organında da değişiklik yapıldı ve bu kapsamda krank yatağı ve piston kolu yatağı yenilendi.
Bu geniş kapsamlı motor revizyonları, 2009 Supersports modeline kıyasla 80 HP ve 217 Nm artış sağladı - güç/ağırlık oranı yüzde 10, tork/ağırlık oranı yüzde 25 arttı. Maksimum hız saatte beş mil arttı.
Aynı zamanda, daha hızlı kilitlenen bir tork konvertöründen yararlanan Supersports, 1.017 Nm'ye yükseltilen maksimum tork rakamını en iyi şekilde kullanıyor ve daha da hızlı bir kalkış yapabiliyor.
Supersports, bu muazzam performansı kontrol altında tutmak için yüksek performanslı ve soğutma özellikleri geliştirilmiş karbon seramik frenlerle donatıldı. Dünyada bu türün en büyüğü olan fren diskleri mükemmel performans sağlarken aşırı koşullar altında frenleme gücünün azalması asgari seviyeye iniyor.
Frenler, arkasında bulundukları 21 inçlik dövme alaşımlı hafif jantlarla birlikte yaysız ağırlıkta 20 kg tasarruf sağlıyor. Opsiyonel titanyum egzoz sistemi de ayrıca 5kg'lık bir ağırlık tasarrufu sağlıyor. Mevcut Continental GT'nin bugüne kadarki en hafif versiyonunu oluşturan yeni Supersports 2009 model dört koltuklu Supersports'tan daha hafif.
Hava akışını daha da kolaylaştıracak ve Bentley'in hemen algılanan özgün sesini çıkaracak şekilde yeniden tasarlanan egzoz sistemi, vites küçültmelerde bir tüfek atışı çatırtısı çıkarıyor, sürücüye daha da iyi bir deneyim sunuyor.
MÜKEMMEL YOL TUTUŞ VE LÜKS ZARAFET
Bu performansa atletik bir yol tutuş eşlik ediyor. Supersports'ta, ilk olarak Continental GT3-R'de kullanıma girmiş olan, tork yönlendirme sisteminin özel kalibre edilmiş ve güncellenmiş bir versiyonu kullanılıyor.
Bu dinamik sistem, virajlardan çıkışlardaki hızlanma performansını artırmak için tek tek ön ve arka tekerleri frenlerken frenlenmeyen tekerlerin tüm gücüyle devam etmesini sağlıyor, virajlarda ise çevikliği artırmak için içteki arka tekeri frenleyerek çevikliği artırıyor. Daha az devreye giren özel tasarımlı stabilite kontrol kalibrasyonu daha hassas bir şasi tepkisi sağlıyor.
Yeni Supersports, Bentley'in dört tekerden çekiş sistemindeki, arka tekerlere motor gücünün yüzde 60'ını göndererek daha dengeli ve sportif bir karakter oluşturan arka ağırlıklı tork dağılımını koruyor, ancak mevcut çekiş gücüne bağlı olarak ön- arka güç dağılımını ayarlama imkanı da bulunuyor.
Daha keskin sürüş dinamiklerine odaklanılmasına rağmen, Supersports'un alçaltılmış ve sertleştirilmiş süspansiyon ayarı, uzun mesafeleri üstün bir konforla kat etmek isteyen yolcular için lüks yolculuk kalitesini koruyor.
ÖZEL TASARIM YÜKSEK PERFORMANS KARAKTERİNİN İŞARETİNİ VERİYOR
Yeni Continental Supersports, iç ve dış tarzında, bu en üst düzey grand tourer otomobilin performans kapasitesinde önemli artışa işaret eden belirtilere sahip.
Dış değişiklikler arasında, yeni şekillendirilen ön ve arka tampon tasarımları ve bunlar üzerindeki karbon elyafından yapılan sırasıyla splitter ve difüzör, yine karbon elyafı kaplamalı yeni yan eşik uzantıları ve kaput havalandırma delikleri ve parlak siyah, yivli egzoz borusu tasarımı bulunuyor. Çarpıcı dış görünümü, koyu renkli farklar ve arka lambalar ve ön ızgaralar, lambalar, arka tampon, kapı kolları ve pencere çerçevelerinin siyah kaplamalı parlak kısımları tamamlıyor.
Ayrıca coupe için opsiyonel olarak aerodinamik dengeli arka spoyler ve ön splitter kombinasyonu, yeni Supersports rozeti, 21 inç dövme alaşımlı jantlar için siyah ve parlak işlenmiş yüzey ve opsiyonel yan çıkartmalar bulunuyor. Ayrıca, artırılan performansı daha da vurgulamak üzere opsiyonel parlak yüzeyli, Supersports markalı karbon elyafından motor kapağı da ısmarlanabiliyor.
Yeni Continental Supersports Convertible, bir Coupe'nin zarafetini sunuyor ancak bir düğmeye dokunulduğunda baş döndüren bir üstü açık otomobile dönüşüyor. Çok katmanlı kaporta, üst düzey bir zarafet ve ses izolasyonu sağlıyor. -30°C'den +50°C'ye kadar geniş kapsamlı testlere tabi tutulan Supersports, muson yağmuru gibi yağmurlara dayanıyor ve en soğuk ünlerde bile konforlu ve cereyansız bir sıcaklık sağlıyor.
Diğer bir pratik özellik olan boyun ısıtıcı, ilkbahar ve sonbaharın en soğuk günlerinde bile açık havada sürüşü cazip ve rahat bir olasılık haline getiriyor. Tavan indirildiğinde, Continental Supersports Convertible, açık havada sürüşün verdiği hisleri güçlendirerek heyecan verici bir performans sunuyor. Tavan kaldırıldığında, en az ekürisi coupe kadar yılın her döneminde kullanılabilecek bir otomobil haline geliyor.
İç kısımda, birçok özel tasarlanmış tarz ayrıntısı çağdaş İngiliz lüks deneyimini güçlendiriyor.
Üç renk kullanılarak benzersiz bir renk dağılımı oluşturuldu: Continental GT'nin bu neslinde sunulan ilk üç renkli iç kısım. Koltuk ve kapı yan panellerine yeni bir baklava dilimi deseni uygulanarak Alkantara üzerine benzersiz bir imza atılırken, mevcut 10 farklı cila ve teknik kaplamaya, damalı Supersports karbon elyaf ön paneller ekleniyor. İç kısım, yeni Supersports amblem işlemesinin yanı sıra her ikisinde Alkantara ayrıntıları bulunan özel tasarım direksiyon ve benzersiz bir vites kolu ile tamamlanıyor.
Egzoz sesinin daha yüksek çıkmasını tercih eden sürücüler için titanyum egzoz seçeneği bulunuyor. Titanyum sistem, heyecan verici bir özgün sesin yanı sıra ağırlığı da azaltmış oluyor.
Otomobilini daha da kişiselleştirmek isteyen Supersports müşterileri için, sekiz adet benzersiz çift renkli boya işlemi ve karbon elyafından yapılmış kapı aynaları ve topuk plakaları içeren bir ‹X Özellikler' paketi sunuluyor.
Titanyum egzozun yanı sıra, dış yan panellerde karbon elyafından kaplama, karbon elyafından motor kapağı ve 21 inçlik dövme jantlar için parlak siyah cila da opsiyon olarak pakete dahil edildi.
Tüm Bentleyler için olduğu gibi, Supersports da Bentley'in ısmarlama karoser imalat departmanı olan Mulliner'in son derece becerikli ustalarına teslim edilerek müşterinin kişisel isteklerinin karşılanması da sağlanabiliyor.
SUPERSPORTS: LÜKS VE PERFORMANSIN ZİRVESİ
2009 yılında satışa çıkan Continental Supersports, uç noktalardaki dinamikleri ve rakipsiz lüksü bir araya getirmesi nedeniyle dünya çapında alkış almıştı.
Yeni Supersports bu özellikleri mükemmel mühendisliğin yeni zirvelerine taşıyarak, bu modeli dünyanın en hızlı dört koltuklu otomobili haline getirdi ancak yine de günlük olarak kullanılabilen bir coupe veya kabriole olarak kalmasını sağladı.
Lüks ve performans değerlerinde en ileri noktaların bir araya gelmesi, Supersports'un lüks grand touring türünü tanımlayan bir modelin zirve noktasında yeniden üretimi olmasını sağlıyor.