Hyundai Türkiye'den 20. yıl sürprizi bir SUV olabilir

Hyundai ile gelecek yıl Türkiye’de 20. yıllarını kutlayacaklarını söyleyen Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, “Yıldönümünde sürprizler olabilir. Yeni modeller için konuşuyoruz” dedi. Bunun, A sınıfı bir SUV olabileceği belirtiliyor

Türkiye'de 20 yıla yaklaşan bir süredir üretim yapan ve geçtiğimiz yıllarda üst üste yatırımlarla kapasitesini 200 bin adedin üzerine çıkaran Hyundai Assan, bu yatırımları daha da genişletmek amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Gelecek yıl ortaklıklarının 20. yılını kutlayacaklarını söyleyen Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, kapasite artışı ve yeni model yatırımları konusunda görüşmelerinin sürdüğünü kaydetti.
Halen kapasitelerini maksimum seviyede kullandıklarını, üç vardiyada 240 bin civarına kadar çıktıklarını vurgulayan Kibar, "Önümüzdeki yıl Hyundai ile Türkiye'de üretim faaliyetine geçişin 20. yılını kutlayacağız. 20. yıla özel bir sürpriz gelebilir. Bunun için görüşmelerimizi yapıyoruz. Umarım güzel haberleri paylaşmak mümkün olur" dedi. Mevcut kapasitenin artırılmasını sağlayabilecek formüller üzerinde de çalıştıklarını anlatan Kibar, "Kapasite artışına çalışacağız. Mevcut arazimizin üzerinde yeni bir platform kurarak, kapasiteyi 300 binin üzerine çıkartma planlarımız var" diye konuştu.
B-SUV KORE'DE KALDI
Yeni model veya modeller konusunda da görüşmelerinin sürdüğünü anlatan Ali Kibar, "Gündemimizde 2 segment var. Ancak bunları tam netleşmeden konuşmayı uygun bulmuyorum.Avrupa pazarında satışlar yüzde 8 civarında artarken, Hyundai'nin bu pazarda satışları yüzde 12 civarında yükseldi. Yani Hyundai, pazardaki artıştan daha iyi bir performans sergiliyor. Bu süreci Türkiye'deki faaliyetleriyle daha da artırmayı planlıyorlar" ifadesini kullandı.
Kibar, gelecek yıl Avrupa pazarı için Türkiye'de B sınıfı SUV üretimi için görüştüklerini, ancak bu aracın Kore'de üretilmesinin kararlaştırıldığını da sözlerine ekledi.

YENİ 'BEBEK' 2018'DE
Hyundai'nin, son dönemde yükselen SUV sınıfı için bir "bebek SUV" planladığı belirtiliyor. Koreli üretici, Avrupa pazarında da satılması düşünülen "bebek SUV" ile ilgili ipuçlarını, Hindistan'da düzenlenen "Delhi Auto Expo 2016" fuarında sergilediği "Carlino" (HND14) konseptiyle vermişti.
Carlino'nun, yeni nesil i20'nin platformunu kullandığı belirtilirken, 2018 yılına kadar öncelikle Hindistan'da satışa sunulacağı bildirildi. Kore'de tasarlanan Carlino, 1.2 lt benzinli ve 1.4 lt dizel motor seçenekleriyle satılacak. Bu modelin, Avrupa için Türkiye'de üretilmesi gündeme gelebilir.
ÜST DÜZEY ZİYARET
Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, Kibar, 15 Temmuz'dan sonra Hyundai'nin 3 başkan yardımcısının Türkiye'ye geldiğini, son olarak Hyundai Motor Group Başkanı Chung Mong-koo'nun oğlu Chung Eui-sun'un birkaç gün önce ekibiyle birlikte İstanbul'da olduğunu anımsattı.
Hyundai ile 26 yıllık iş birliklerinin olduğunu söyleyen Kibar, "Onlara, Türkiye'nin krizlere alışık olduğunu ve bu krizin 3-6 ay içerisinde normale gireceğini anlattık. Bu normalleşmeyle birlikte bir takım kararlar alabiliriz. Hyundai Türkiye'de pazar etkinliğine doğru strateji belirleyip devreye alacak. Yapılan toplantılarda Türkiye'ye güvenlerinin tam olduğunu, önümüzdeki yıllarda yeni haberlerin alınabileceğini ifade ettiler" dedi.
SANAYİ 4.0'LIK TESİS
Kibar Holding olarak Kocaeli'nde ambalaj sektörü yatırımlarına başladıklarını anlatan Ali Kibar, "65-70 milyon euro civarında bir yatırım olacak. Sanayi 4.0'a şimdiden uyumlu bir tesis olacak" diye konuştu. Kibar, diğer yatırımlarıyla ilgili de şunları söyledi:
"Alüminyum sektörüne de yatırım yapıyoruz. 700 milyon dolar civarında tutacak bir yatırım var. Türkiye'de yapılamayan, savunma sanayi ve gelişmiş teknolojilerin ihtiyacını görecek alaşımlardaki ürünleri üretmeyi hedefliyoruz. Bunu Karasu'da yapmayı düşünüyoruz. Ayrıca Dilovası'nda 75 milyon euro civarında yatırıma başladık. Alüminyum kapasitemiz 260 bin tondan 300 bin tona çıkacak. İlave folyo yatırımı var ve 100 bin tonun üzerine çıkarak, Avrupa'da 1. ya da 2. alüminyum folyo üreticisi olacağız."
Milliyet

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.