İlk olarak 1972 yılında 3 kapılı hatchback karoser ile tanıtılan Civic, zaman içerisinde 5 kapılı, Shuttle isimli MPV ve sedan karoser versiyonlarıyla yollara çıktı. 80'lerin sonunda Türkiye'ye ithalatı artan Civic, özellikle 'yumurta kasa' olarak anılan 1992 modeliyle adeta satış patlaması yaşamıştı. O günlerden bugüne 9 nesil eskiten Civic'in en son nesli de 2016 Paris Otomobil Fuarı öncesi ortaya çıktı. ABD'li kardeşinden tasarım olarak ayrışmayan Avrupalı Civic HB, tanıtılan Sport donanımlı versiyonuyla oldukça çekici bir görünüme sahip. Selefine göre 30 mm daha geniş ve 130 mm daha uzun, tavan çizgisi de 20 mm daha alçak. Civic HB'in 30 mm uzayan dingil mesafesiyle birlikte daha geniş ve ferah bir iç mekan sunuyor. Önde 10 mm, arkada ise 20 mm ekstra omuz mesafesine sahip. Ekstra 45 mm diz mesafesi de oldukça iyi bir değer. Honda, tamamen yeni bir platform üzerinden geliştirilen yeni nesil modelin daha çevik ve dinamik olduğunun sözünü veriyor. Daha hafif bir gövde, düşük ağırlık merkezi ve yeni süspansiyon sistemiyle birlikte Civic HB'nin daha keyifli bir sürüş sunacağı belirtiliyor. Yeni Civic HB'in kaputunun altında 1,0 lt'lik üç silindirli VTEC Turbo benzinli yeni motor sunulacak. 129 HP güç üreten bu motor, maksimum 200 Nm torka sahip. Giriş seviyesinde konumlandırılan bu ünite hem manuel hem de CVT şanzımanla tercih edilebilecek. 1,5 lt'lik VTEC Turbo benzinli motor ise 182 HP güç ve 240 Nm tork üretiyor. Bu motor seçeneği de hem 6 ileri manuel hem de CVT şanzımanla satın alınabilecek. Henüz dizel motorla ilgili ise bir bilgi yok.