Ford'un en gözde modellerinden olan, yeni Ford Fiesta MK7 Almanya'da tanıtıldı. Ford, yeni tasarım çizgileri ve motorlarıyla birlikte Fiesta'da yeni bir model versiyonunu da sunarak minik SUV modasına ayak uydurdu. YENİ FIESTA'NIN TASARIMI Yeni Fiesta'nın yerini aldığı modele göre en büyük tasarımsal farkları arka ve iç tarafta yer alıyor. Ön tarafa baktığımızda Focus'a daha çok yaklaşmış ve donanım seviyelerine göre çeşitlilik gösteren ön ızgarayla karşılaşılıyor. Yeni Fiesta'nın arka tarafında beklentilere paralel olarak, günümüzde dikey olarak konumlandırılmış ışıklandırmanın artık tamamen yatay formda sunulduğunu görüyoruz. Ford yatay formda yer verdiği far yapısını C şeklindeki ışıklandırmalarla kombin ediyor. Fiesta'nın dış hatlarının genelinde çizgileri daha keskin ve net bir tasarımın hakim olduğunu söylemek mümkün. Yeni Fiesta'nın içerisine girdiğimizde gözümüze ilk çarpan Ford'un büyüklüğünü 8 inç olarak belirlediği multimedya ekran oluyor. Çoğu Mercedes modellerinde görmeye alışık olduğumuz, kokpitin dışında konumlandırılan bu ekranda, Ford'un en güncel yazılım geliştirmelerinin yer aldığı SYNC3 sistemi yer alıyor. Ford, 8 inç'lik multimedya ekranını 'sınıfının en yüksek çözünürlüklü ekranı' olarak nitelendiriyor. Ford'un modellerinde yüksek donanımlarda sunulan Sony ses sisteminin yerindiyse 2017 Fiesta'da Bang & Olufsen alıyor Ford, multimedya sistemi ve genel donanımlarıyla yeni Fiesta'ya 'Dünyanın en teknolojik küçük otomobili' diyecek kadar güveniyor. Ford'un diğer modellerinde de gördüğümüz ses algılama sisteminin (her ne kadar Türkçe olarak beklediğimiz randımanı alamasak da) yeni Fiesta dahilinde geliştirilmiş hali kullanıcılara sunulacacağını söyleyebiliriz. Ses algılama sistemiyle birlikte 2017 Fiesta'da, aktif park asistanı, kör nokta uyarı, şerit takip ve uyarı ve aktif trafik uyarı gibi sistemler başta olmak üzere sürücüye yardımcı 15 yeni sürüş asistanı sunulan donanımlar arasında yer alıyor. Fiesta'nın güvenlik bazındaki en önemli yeniliğiyse gelişmiş çarpışma algılama sistemi. Geliştirilen bu sistem sensörleriyle birlikte 130 metreye kadar muhtemel çarpışmalara karşı sürekli tetikte bekliyor. FIESTA'NIN MOTOR ÖZELLİKLERİ 2017 model Fiesta varyasyonlarında sunulacak motor seçenekleri geçmiş jenerasyonla benzerlik göstermekte. Yenilenen motorların güç ve tork değerlerinde artış, emisyon değerlerinde ise düşüş olduğunu görüyoruz. 1.0 litrelik üç silindirli EcoBoost motorlar 100, 125 ve 140 beygir güç varyasyonlarına sahip olarak karşımıza çıkıyor. Yeni nesille birlikte Ford, 1.0 litrelik EcoBoost motora, silindir pasivizasyonu olan dünyanın ilk üç silindirli motorunu da sunmaya hazırlanıyor. Bu sistemin Volkswagen grubunun motorlarında yer alan ACT (Aktif Silindir Teknolojisi) sistemine benzer nitelikte olduğunu söyleyebiliriz. Dizel motor ayağındaysa Focus'ta da sunulan 1.5 litrelik ünitenin en yüksek güç değerine sahip versiyonu olan ve 120 beygir güç ile sunulan Duratorq seçeneğinin 2017 Fiesta ailesinde sunulacak. Yeni Fiesta'nın motor seçenekleri beş ileri manuel ve altı ileri otomatik şanzımanlarla kombin ediliyor.