CHP ile İP'e "e-ticaret" reddi! Gerekçeli karar açıklandı

CHP, Meclis'te "evet" oyu verdiği E-ticaret Kanunu'nu daha sonra Özgür Özel, Engin Altay ve Engin Özkoç ile birlikte 132 milletvekilinin imzası ile AYM'ye taşımıştı. Kanunun iptali istemiyle yapılan başvuruyu iptal eden Anayasa Mahkemesi, gerekçeli kararını açıkladı. Ticaret Bakanlığı'nın yasa ile kamu yararını hedeflediğini belirten AYM, Kanunun tekelleşmeyi önleme hedefi yönünden amaca uygun olduğuna dikkat çekti.

CHP'nin AYM'ye E-ticaret Kanunu'nun iptali istemiyle açtığı davayı reddeden Anayasa Mahkemesi (AYM) gerekçeli kararını açıkladı. Kanunun e-ticaret firmaları aleyhine orantısız bir sınırlamaya neden olmadığını belirten AYM, kamu yararı ile özel teşebbüs özgürlüğüne ilişkin kişisel yarar arasında bulunması gereken makul dengenin gözetildiğini bildirdi. Ticaret Bakanlığı'nın yasa ile kamu yararını hedeflediğini belirten AYM, Kanunun tekelleşmeyi önleme hedefi yönünden amaca uygun olduğunun görüldüğünü açıkladı.

Reklam
Reklam


SKANDALLARIN ARDI ARKASI KESİLMEDİ
CHP'nin önce "evet" oyu verip sonra çark ettiği e-ticarette yerli firmaları korumayı ve rekabeti sağlamayı amaçlayan düzenlemede, İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener'in CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nu arayarak yasayı AYM'ye taşımalarını sağladığı öğrenilmişti. Engin Altay, yaptığı açıklamalarda Akşener'i işaret ederek, ısrarla yasanın iptali için başvuru yapılmasını istediğini ifade etmişti.

A HABER UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.