Son dakika: Zigana Tüneli İnceleme | Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Zigana Tüneli'nin açılış tarihini duyurdu
Son dakika haberleri... Zigana Tüneli'nde incelemelerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Trabzon'da önemli açıklamalarda bulundu. Bakanı Karaismailoğlu buradaki açıklamalarında "2023 yılı Nisan ayında bütün imalatlarımızı tamamlayıp Zigana Tüneli'mizi hizmete açmayı hedefledik." dedi.
- Gündem
- Giriş Tarihi: 07.10.2022 | 11:39
- Güncelleme Tarihi: 07.10.2022 | 12:02
Son dakika haberleri... Zigana Tüneli'nde incelemelerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, önemli açıklamalarda bulundu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu buradaki açıklamalarında "2023 yılı Nisan ayında bütün imalatlarımızı tamamlayıp Zigana Tüneli'mizi hizmete açmayı hedefledik." ifadelerini kullandı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu bugün Trabzon'a geldi. Trabzon'a bir takım ziyaretler için gelen Bakan Karaismailoğlu, ilk olarak Zigana tünellerini ziyaret etti. Şantiye alanını incelemelerinin ardından basın açıklaması gerçekleştiren Bakan Karaismailoğlu sözlerine şu ifadelerle başladı: "14,5 kilometre uzunluğu ile dünyanın 3., ve Avrupa'nın en uzun çift tüp karayolu tüneli olacak yeni Zigana Tüneli, Trabzon ve Gümüşhane'nin ev sahipliği yapacağı dünya çapında bir karayolu projesidir. Hatırlayacağınız gibi, tünelimizin kazı destekleme çalışmalarını tamamlayarak 13 Ocak'ta ışık görme töreninde bir araya gelmiştik. Sevincimizi, gururumuzu yine birlikte yaşamıştık. O gün bugündür tünelimizi hizmete açmak için çalışmalarımızı 7/24 başarıyla sürdürüyoruz. Nihayet sona yaklaşıyoruz."
ORTADOĞU VE KARADENİZ ULAŞIMI İÇİN BÜYÜK ÖNEM TAŞIYOR
Projenin Ortadoğu ülkelerinin Karadeniz'e ulaşımı için önem taşıdığını söyleyen Karaismailoğlu, "Üç kıtanın kesiştiği noktada bulunan ülkemiz, çok önemli bir konumda. Bu konumun hakkını vermek, sahip olduklarımızdan milletimizin en üst düzeyde fayda sağlayabilmesi için çalışmalarımızı titizlikle yürütüyoruz. Türkiye'mizin coğrafi konumu, ulaştırma ve haberleşme stratejimizi çok boyutlu ele elmayı gerektiriyor. Planlamalarımızı Bölgesel sınırları da aşarak küresel çapta yapıyoruz. Bu gerçekten hareketle özellikle ulaşım alanında uluslararası entegrasyonu, ekonomik kalkınmanın en önemli dinamolarından biri olarak gördük. Sayın Cumhurbaşkanı'mızın liderliğinde geçen son 20 yıl boyunca tüm ulaşım stratejilerini küresel eğilimleri dikkate alarak yaptık." ifadelerini kullandı.
HEDEF TÜRKİYE'Yİ KÜRESEL BİR LOJİSTİK SÜPER GÜCE DÖNÜŞTÜRMEK
Dünyayı Türkiye'ye bağladıklarını belirten Bakan Karaismialoğlu, "1 Trilyon 631 milyar liranın üstünde yatırımla ulaştırma altyapılarımızı iyileştirmek, Türkiye'yi küresel bir lojistik süper güce dönüştürmek, ulaşım ağlarını genişletmek ve uluslararası taşımacılık güzergâhlarındaki eksik bağlantıları tamamlamakta önceliklerimiz oldu. İşte bu noktada Doğu Karadeniz'in en önemli ticaret merkezi konumundaki Trabzon'u Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum'a bağlayan güzergâhta inşa ettiğimiz Zigana Tüneli'ne de bu açıdan bakmamız gerekiyor. Bu kıymetli projemizi, tüm Ortadoğu ülkelerinin Karadeniz'e ulaşması açısından hayati önem taşıdığı farkındalığı ile değerlendirmekteyiz." şeklinde konuştu.
ZİGANA TÜNELİ BÖLGEDE YENİ İŞ ALANLARI YARATACAK
Zigana Tüneli de bölgede yeni istihdam, iş alanları ve imkânları oluşturacağı vurgulayan Karaismailoğlu, " Bölge ekonomisine önemli katkılar sunacaktır. Bilindiği üzere Karadeniz Sahil Yolu, sahil kesimindeki yerleşim yerlerini yüksek standartlı bir ulaşım ağı ile birbirine bağlıyor. Bununla birlikte başlattığımız kuzey-güney akslarını iyileştirme çalışmaları kapsamında bölgede pek çok yol ve tünel yapımını da projelendirdik. Ovit Tüneli, Cankurtaran Tüneli, Salmankaş Tüneli, Salarha Tüneli, Hurmalık-1 ve Hurmalık-2 Tünelleri gibi nicesini tamamlayarak milletimizin hizmetine verdik. Bugün bizleri bir araya getiren Zigana Tüneli de kuzey-güney aksları kapsamında hayata geçirdiğimiz projelerin en önemlilerinden biridir. Trabzon'u Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum'a bağlayan güzergâhta inşa ediliyor. Zigana Tüneli projesi, Trabzon – Aşkale Yolu'nun 44. km'sindeki Maçka/Başarköy mevkiinde başlayıp, 67. km'de yer alan Köstere-Gümüşhane Yolu'na köprülü kavşak ile bağlanıyor. 12 metre genişliğindeki mevcut devlet yolu ikişer şeritli bölünmüş yol hâline gelecek projenin hizmete açılmasıyla, Zigana'nın zirvesinde 2010 metre olan ve 1. Tünelde 1.825 metreye indirilen kot,600 metre daha aşağı çekilerek 1.212 metreye inmektedir. Tünelimizin sol tüpü 14 bin 448 metre, sağ tüpü 14 bin 477 metre uzunluğunda olmak üzere çift tüpten oluşuyor. Toplam uzunluğu bağlantı yolları ile birlikte 15,1 km'ye ulaşacak. kazı-destekleme ve nihai beton kaplama çalışmalarını zaten tamamlamıştık." dedi.
"PROJEMİZ HİZMETE AÇILINCA MEVCUT YOL 8 KİLOMETRE KISALTILMIŞ OLACAK"
Projede önemli aşamaları geride bıraktıklarını ifade Karaismailoğlu, "Devam eden çalışmalar kapsamında, önemli aşamaları geride bıraktık elektro mekanik imalatlar devam ediyor. Tünel çıkış kavşağında bulunan 126 metre uzunluğundaki ardgerme köprü imalatlarını da tamamladık .Projemiz hizmete açılınca mevcut yol 8 kilometre kısaltılmış olacak. Böylece seyahat süresi yaklaşık 30 dk azalacak. Bu da büyük tasarruf avantajları sağlayacak. Zamandan 40 milyon TL, akaryakıttan 99 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 139 milyon TL tasarruf edilecek. Karbon salımı da 18 bin ton daha az gerçekleşecek. Zigana tünelinin açılışına artık sayılı günler kaldı 2023 yılı nisan ayında bütün imalatlarımızı tamamlamayıp Tünel'imizi hizmete açmayı hedefliyoruz. Yine, Zigana Tüneli faaliyete geçtiğinde, Özellikle kış aylarında yaşanan çileleri tarihe gömerek yol kullanıcılarına güvenli ve konforlu seyahat imkânı sağlayacağız. Ayrıca, mevcut Trabzon-Gümüşhane hattında bulunan keskin virajlar, rampalar ile birlikte dik yamaçlardan taş düşmesi gibi problemlerde ortadan kalkacak. Trafiğin Karadeniz sahil kesimindeki yerleşkelere, limana,turizm ve sanayi merkezlerine sorunsuz akışı artık mümkün olacak. Böylece uluslararası ticaretin daha hızlı ve güvenilir yapılmasına büyük katkılar sunacağız. Zigana Tüneli, bölgemizin ekonomisine yeni bir soluk getirecek!" değerlendirmelerinde bulundu.
"TÜRK MÜHENDİSLERİ VE İŞÇİLERİ TARAFINDAN İNŞA EDİLDİ"
Zigana Tüneli ve bağlantı yollarının yapımda yüzde yüz yerli ve milli kaynarak kullanıldığını belirten Bakan İsmailoğlu, " Proje tamamen Türk mühendisleri ve işçileri tarafından inşa edildi. Ayrıca karayolu tünellerinde Türkiye'de ilk defa yapılan "dikey şaft yapıları" Zigana Tüneli'nde teşkil edildi. Proje kapsamındaki 3 istasyonun her birinde 1 temiz, 1 de kirli hava olmak üzere toplam 6 adet havalandırma şaft yapısı bulunuyor. Teknik, mühendislik boyutuyla yerli ve millî çalışmaların bir başka zaferi olacak, Avrupa'nın ve dünyanın zirvesindeki yapılardan biri arasına yerleşecek Zigana Tüneli, Trabzon ve Gümüşhane'nin geleceğine vurulacak bir mühür gibi. Açılışıyla bölgenin gelişimi ve kalkınmasında önemli bir ivme oluşturacak. Kullananlara, bölge halkına kazandıracaklarıyla Türkiye'nin gurur projeleri arasında yerini alacak. Zaten eğer gönlünüzde milletinize karşı duyduğunuz aşk varsa, hizmet üretme isteği varsa, geçilmez denen yollar geçit verir, aşılmaz denen dağlar aşılır. Tabii Trabzon da yürüttüğümüz çalışmalar yalnızca Zigana Tüneli ile sınırlı değil. Kanuni Bulvarı, Maçka- Trabzon, Of-Çaykara, Akçaabat-Söğütlü-Yıldızlı Yolu, Araklı-Dağbaşı-Yolu, Akçaabat-Düzköy Yolu, Düzköy-Tonya Yolu gibi toplam proje tutarı 26 milyar 905 milyon lira olan 24 karayolu projemize devam ediyoruz." açıklamalarında bulundu.
"TÜRKİYE'Yİ GELECEĞE TAŞIYACAK PROJELERE İMZA ATMAYA DEVAM EDECEĞİZ"
Projede emeğe geçenlere teşekkür eden Karaismail oğlu sözlerini şöyle bitirdi:
"Bu düşüncelerle, Zigana Tüneli'nin bu aşamaya gelmesinde emeği geçen işçisinden, mühendisine, uzmanından teknik personeline, tüm yüklenici firma ve karayolları personeline teşekkür ediyorum. Bizden destek ve dualarını esirgemeyen tüm milletimize de şükranlarımı sunuyorum. Halkımızdan aldığımız destek ve irade ile Türkiye'yi geleceğe taşıyacak projelere imza atmaya devam edeceğiz."