Bakan Karaismailoğlu'ndan Ekrem İmamoğlu'na Sabiha Gökçen metrosu yanıtı: Yaptığı paylaşım emek hırsızlığıdır
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu katıldığı canlı yayında gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu. Bakan Karaismailoğlu, Ekrem İmamoğlu'nun Sabiha Gökçen Havalimanı'na yapılan metroya ilişkin yaptığı paylaşımına yanıt verirken "Bu sözler emek hırsızlığıdır" ifadelerini kullandı. İstanbul Havalimanı - Kağıthane metrosunun da açılacağını söyleyen Bakan Karaismailoğlu, Taksim ile İstanbul Havalimanı arasındaki mesafenin 30 dakikaya düşeceğini belirtti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu katıldığı canlı yayında gündeme ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
SABİHA GÖKÇEN METROSU
Sabiha Gökçen'den gelen yolcumuz dün açtığımız metro ile birlikte Kadıköy'e kadar ulaşabiliyor. Sabiha Gökçen'de inen vatandaş, hiç başka araca binmeden raylı sistemi kullanarak Halkalı'ya kadar gidebilir. Bu metro hatları İstanbul geneli için hazırlanmış bin 100 km metro hattı var. 500 km'ye kadar metro hattı inşaatı devam edenler var. Türkiye'nin 3.en yoğun havalimanı. 45 milyon kapasiteli bir havalimanı. Şu an 35 milyon yolcuya hizmet veriyor. İkinci pist de Mayıs ayında bitiyor. Hem İstanbul Havalimanı büyüyor hem Sabiha Gökçen havalimanı büyüyor. 24 saat işletilmesinde hiç sıkıntı yok.
80 KM HIZA KADAR ÇIKABİLİYOR
Sürücüsüz kullanılabilecek kapasitede. Merkezden kontrol ediliyor. Bugün işletmeye başlatıldı. İstenildiği zaman manuel de işletilebilecek. Saatte 80 km hız trenin maksimum yapabileceği hızdır. İBB herhalde gece 12'ye kadar çalıştırıyor. 24 saat işletilmesinde hiç sıkıntı yok. Kadıköy-Pendik hattının devamı olduğu için burayı Belediye'ye devrettik. Burada çalışan insanların verdiği emeği gösteriyor. 16.1 milyar saat emek var burada. 32 metre -35 metreye kadar indiğimiz yerler var. Yerleşim yerlerini etkilemiyor. Bizim için kolay işler oldu. Kendi yerli mühendislerimizin çalıştığı işler oldu. Türkiye'nin yüklenicileri dünyada aranan yükleniciler oldu. Yer altıdaki tünelin toplam uzunluğu 7.4 kilometre. Burada özellikle sinyal testleri ve güvenlik testleri bağımsız kuruluşlar tarafından yapılıyor. 4.4 milyar TL'ye bakanlık bütçesiyle yapıldı.
İMAMOĞLU'NUN YAPTIĞI EMEK HIRSIZLIĞIDIR
Ekrem İmamoğlu'nun paylaşımına da yanıt veren Bakan Karaismailoğlu "Bu tweet'in karşılığı emek hırsızlığıdır. 16 milyar saat insanın emeğinin hırsızlığıdır. Çünkü çalışma arkadaşlarımızın alın teri vardır. Siz akşam keyif yaparken 16 saniyelik tweet'le arkadaşlarımızın emeğini çalamazsınız. Buna konuşacak bir şey yok. Cevap vermeye değmez. Bir adam çıkmış bir tanesi keyif yaparken tweet atarak üstüne çıkmaya çalışıyor. Bu kadar işle alakası olmayan, kendi vazifesine iş olmayan bir kişinin 16 saniyelik tweet'ini tartışıyor. Böyle bir şey olmaz. Bugüne kadar 4.4 milyar TL'lik bakanlığımız tarafından bu proje bitti. Büyükşehir'in görevleridir raylı sistemleri yapmak." ifadelerini kullandı.
İSTANBUL HAVALİMANI'NDAN TAKSİM'E 30 DAKİKADA ULAŞILACAK
Hiç metro yapmadığı gibi devam eden metro hatları vardı. Kaide değer bir ilerleme yok. Ama algı oyunlarıyla oturdukları yerden sahip çıkmak olmaz. Bu kırmızılar İBB'nin devam eden inşaatlar, Gayrettepe, Kağıthane - İstanbul Havalimanı'na ulaşan 37,5 km'lik metro hattını önümüzdeki ayın sona doğru açıyoruz. Şu an inşaatı devam ediyor. Gayrettepe Kağıthane hattını da 6 ay sonra açacağız.
İstanbul Havalimanı 1-2 ay sonra metrosuna kavuşuyor. Bunun tabi entegrasyonları olacak. Bunlar devlet aklıyla üretilmiş, bütün hatlar birbirini tamamlayan hatlardır. Geri kalan kısmı da Gayrettepe - Kağıthane.
Bunlar devlet aklıyla üretilmiş, bütün hatlar birbirini tamamlayan hatlardır. Geri kalan kısmı da Gayrettepe - Kağıthane. İstanbul Havalimanı şuandaki kapasitesiyle 120 milyon yolcuya hizmet verebilecek durumda. İstanbul Havalimanı - Taksim arası 30 dakika olacak. Buranın da maliyeti 12 milyar TL'nin üzerinde.
Halkalı-İstanbul Havalimanı önümüzdeki yılın ilk 6 ayında önemli bir kısmını bitirmeye çalışıyoruz. 32 km'lik bir hat. Halkalı'da Kayaşehir'de önemli bir nüfus var. Bunların yanında kılcal damar hatları yapıyoruz. Maalesef Belediye tarafındaki çalışmalar yavaş ilerliyor.
"ÇAM VE SAKURA'NIN YOLUNU YAPMAYAN BELEDİYE, METROSUNU DA YAPMAYACAĞINI BİZE İLETTİ"
Bu belediyenin uhdesinde olan bir işti. Çam ve Sakura'nın yolunu yapmayan belediye, metrosunu da yapmayacağını bize iletti. 2 yıl önce metro çalışmalarına başladık. Hedefimiz aralık ayı sonunda burayı da açmak. Hedefimiz aralık ayı sonunda burayı da açmak. Bakırköy-Kirazlı hattı 8.4 km. Bağcılar Kirazlı'ya dönen hat.
"İBB'YE 100 MİLYAR TL PARA AKTARILMIŞ, ORTADA BİR ŞEY YOK"
Son 3 yıl içerisinde 100 milyar TL para aktarılmış İBB'ye. Ortada bir şey yok. Bu paralar nereye gidiyor. Belediyelerin en önemli işleri bunları yapmaktır. Onun dışında olağanüstü borçlanma yetkileri aldılar. O paralar da harcandı ama ortada bir şey yok. Biz 2019 yerel seçimleri öncesi İBB'de bu işlerin başındaydım. Bu işlerin projelendirmesini bildiğim için hakimim. Her şeyden öncesi Cumhurbaşkanımızın bize ayırdığı bütçeler çok iyi.
Çamlıca'da bir şantiye kuruldu, iş yapımı için. İBB buraya yıkım kararı çıkartıyor. Sırf bu İstanbul'a yapılacak olan geçici bir yapıydı burası. Altunizade- Bosna Bulvarı arasındaki metro hattı yıl sonuna doğru bitmiş olacak. İBB bu metro şantiyesinin üstüne hafriyat döktü. Başlanmış bir işti bu da.