Yargıtay’da yapay zeka dönemi 2023’te başlayacak

Yargıtay Başkanlığı ile Avrupa Konseyi tarafından birlikte yürütülen “Yargıtay’ın Kurumsal Kapasitesinin Güçlendirilmesi” projesi kapsamında, yapay zeka tabanlı “Yargıtay İçtihat Merkezi” kurulmasına ilişkin imzalar atıldı. Yargıtay İçtihat Merkezi’nin 2023 yılında faaliyete geçmesi öngörülüyor.

Avrupa Birliği ile Avrupa Konseyi tarafından finanse edilen ve Yargıtay Başkanlığı ile Avrupa Konseyi tarafından birlikte yürütülen "Yargıtay'ın Kurumsal Kapasitesinin Güçlendirilmesi" projesi kapsamında, yapay zeka tabanlı "Yargıtay İçtihat Merkezi" kurulmasına ilişkin imza töreni Yargıtay'da düzenlendi. Avukat, hakim ve Cumhuriyet savcısı gibi hukuk mesleğini icra edenlerin yanı sıra toplumun da erişimine açık olması planlanan Yargıtay İçtihat Merkezi'nin 2023 yılında faaliyete geçmesi öngörülüyor.



Törende bir konuşma yapan Yargıtay Başkanı Mehmet Akarca, yapay zeka ile çalışacak olan sistemin, içtihatların doğru ve etkin şekilde yaygınlaştırılmasını kolaylaştırarak Yargıtay'ın içtihat birliğini sağlama görevini yerine getirmesine katkı sağlayacağını belirtti.


Yargıtay İçtihat Merkezi kurulmasına ilişkin sözleşme, Yargıtay adına Genel Sekreter Yardımcısı Dr. Mustafa Saldırım ile Avrupa Konseyi adına Ankara Program Ofisi Başkanı Cristian Urse tarafından imzalandı.
Törene, Yargıtay Genel Sekreteri Fevzi Yıldırım ile projede yer alan ekipte katıldı.

A HABER UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.