Prof. Dr. Nihat Hatipoğlu'ndan Sezen Aksu'ya: Sahibini küçülten ifadeler
Son dakika haberleri... Sezen Aksu'nun ''Şahane Bir Şey Yaşamak'' şarkısında geçen Hz. Adem ve Hz. Havva'ya cahil dediği kısım milyonların tepkisini çekti. Konuya ilişkin açıklama yapan Prof. Dr. Nihat Hatipoğlu, ''Hz.Adem ile Havva bütün dinlerin ve insanlığın ortak kutsalıdır. Onlara yönelik her çirkin ifade sahibini küçültür ve her insanı da rahatsız eder. Din ve inanç tartışmalardan uzak tutulmalıdır." dedi.
Gaziantep İslam, Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Kurucu Rektörü ve Sabah Gazetesi Yazarı Nihat Hatipoğlu, Hz.Adem ve Havva'ya yönelik tepki çeken şarkı sözleri ile ilgili açıklamada bulundu. Ne diyeceği merakla beklenen isimlerden olan Hatipoğlu, Aksu'ya tepki gösterdi, "Hz.Adem ile Havva bütün dinlerin ve insanlığın ortak kutsalıdır. Onlara yönelik her çirkin ifade sahibini küçültür ve her insanı da rahatsız eder. Din ve inanç tartışmalardan uzak tutulmalıdır." dedi.
"HZ.ADEM VE HAVVA TÜM İNSANLIĞIN KUTSALIDIR"
Sosyal medya üzerinden Aksu'nun tepki çeken şarkı sözleri ile ilgili değerlendirmede bulunan Hatipoğlu, "Hz. Adem meleklerin secde ettiği, Allah'ın bütün isim ve ilimleri öğrettiği bütün insanlığın babası, ilk insan ve ilk Peygamberdir.Hz. Havva da insanlığın annesidir. Hz.Adem ile Havva bütün dinlerin ve insanlığın ortak kutsalıdır. Onlara yönelik her çirkin ifade sahibini küçültür ve her insanı da rahatsız eder. Etmelidir de.Dilerim bu hatadan dönülüp herkesi rahatlatacak bir açıklama yapılır. Ülkemiz zaten yeterince kutuplaştırılıyor.Din ve inanç tartışmalardan uzak tutulmalıdır." dedi.
NE OLMUŞTU?
'Minik Serçe' şeklinde anılan Sezen Aksu, 'Şahane Bir Şey Yaşamak' isimli şarkısında Hz.Adem ve Hz.Havva için 'Cahil' ifadesini kullanmıştı. Şarkı sözleri sosyal medyanın büyük tepkisini çekmişti. Sanatçıya destek verenler ile hakareti kınayanlar arasında sosyal medyada büyük bir tartışma yaşanmıştı.
Diyanet İşleri Başkanlığı da konuya ilişkin bir açıklama yaparak sözlere tepki göstermişti.
Diyanet'in Sezen Aksu ile ilgili açıklamasında şu ifadeler yer almıştı:
Son zamanlarda İslam'ın kutlu elçileri Hz. Âdem ve Hz. İsa peygamberlerimize; insanlığın ortak değeri Hz. Havva ve iffet abidesi Hz. Meryem annelerimize yönelik gelişigüzel tartışmaların ve polemiklerin yapıldığına şahit olmaktayız.
Öncelikle bilinmelidir ki Hz. Âdem (a.s.), ilk insan olmasının yanında aynı zamanda ilk peygamberdir. Bu yönüyle vahye muhatap olmuş; akıl, şuur, irade gibi hususiyetleri ve eşya hakkındaki ilmiyle meleklere üstün kılınmış mükerrem bir şahsiyettir. Dolayısıyla Kur'an-ı Kerim'de "halife" olarak nitelenen Hz. Âdem ve onun eşi Hz. Havva, bütün insanlığın müşterek değeri ve muazzez atalarıdır.
Aynı şekilde Yüce Allah, "Allah katında İsa'nın yaratılmasındaki durum, Âdem'in durumu gibidir." (Âl-i imran, 3/59) buyurarak Hz. İsa'nın yaratılışındaki ilahî kudrete ve onun mucizevî doğumuna açıkça vurgu yapmıştır. Tevhit inancının örnek şahsiyetleri olarak Hz. İsa ve onun mutahhar annesi Hz. Meryem, Allah'ın ezelî hitabına mazhar olan seçkin insanlardır. Yüce Allah, hem Hz. İsa'nın hem de onun mübarek annesi Hz. Meryem'in asaletinden ve saygınlığından Kur'an-ı Kerim'de defaatle bahsetmiştir. Nitekim Hz. Meryem, insanlık için iman, hayâ ve iffet timsali bir şahsiyet olarak tanıtılmıştır. Kur'an-ı Kerim'de yüce Allah'ın övgüsüne mazhar olmuş bu müstesna şahsiyetler, tarih boyunca bütün Müslümanlar tarafından da büyük bir saygı, hürmet ve muhabbet anılmıştır.
Dolayısıyla maksadı, niyeti ve bağlamı ne olursa olsun, İslam'ın seçkin, önder ve örnek şahsiyetlerine dair söylenen her cümlede, yapılan her açıklama ve yaklaşımlarda son derece hassas ve dikkatli olunması gerekmektedir. Dinî şahsiyet, sembol ve değerlerle ilgili özensiz tutum ve davranışlarda bulunulması, en hafif tabirle saygısızlıktır. Bu hususta asgarî bir insanî erdem olarak herkesin daha duyarlı olması ve hassasiyet göstermesi elzemdir.
Bu itibarla, hem yüce dinimizin ilkeleri ve örnek şahsiyetleri hakkında konuşurken hem de söz konusu değerleri savunurken saygılı, özenli ve ilkeli olmak, herkesin içselleştirmesi gereken en temel insanî ve ahlakî tavırdır.