Facebook nefret söylemi ve yanlış haberle mücadelede başarısız

Facebook, nefret söylemi ve yanlış haberle mücadele projesinde başarısız kaldı. İki yıl süren denetleme sonucu hazırlanan 100 sayfalık raporda, Facebook'un yavaş davrandığı vurgulandı.

Sosyal medya sitesi Facebook'un nefret söylemi ve yanlış haberle mücadelede çok tepkisel ve yavaş kaldığı bildirildi.

Şirket tarafından tutulan bağımsız denetçiler, Facebook'un insan hakları sorunlarını ele alış biçimini değerlendiren bir rapor hazırladı.

100 SAYFALIK RAPOR HAZIRLANDI

İki yıl süren denetleme sonucu hazırlanan 100 sayfalık raporda, Facebook'un nefret söylemi, seçmenlerin sindirilmesi ve diğer sorunlu içeriklerin yönetiminde çok tepkisel ve yavaş davrandığı vurgulandı.

Raporda, sitede paylaşılan bazı içeriklerin yol açtığı zararı önleme konusunda şirketin çabalarının yetersiz olduğuna dikkat çekilerek, "Maalesef, Facebook'un insan haklarına yaklaşımı çok tepkisel ve bölük pörçük." ifadesine yer verildi.

MÜSLÜMANLAR VE YAHUDİLERİN KARŞI KARŞIYA KALDIĞI...

Denetçiler ayrıca, Facebook'un, Müslümanlar ve Yahudilerin karşı karşıya kaldığı örgütlü nefretle mücadeleye daha fazla yatırım yapmadığı için kusurlu bulunduğunu kaydetti.

Raporda, insan hakları örgütlerindeki birçok kişinin yıllardır ayrımcılığa karşı mücadele edilmesi ve ifade özgürlüğü gibi konularda Facebook'tan daha fazla çaba talep ettikleri ancak ümitlerini kaybetmiş ve usanmış oldukları ifade edildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.