Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak'tan önemli açıklamalar

Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak, özel bir televizyonun canlı yayınında gençlerin sorularını yanıtladı. Gıda enflasyonuna ilişkin açıklamalarda bulunan Albayrak, "Orta ve uzun vadede çözüm için, gıda tedarik zincirinin küresel anlamda en iyi uygulamalarla profesyonel bir yapıda bir network hazırlıyoruz." dedi. Öte yandan, geçtiğimiz Ağustos ayında Türkiye'ye yapılan ekonomik operasyona değinen Bakan Albayrak, "Dünya tarihinde çok az ülkenin maruz kaldığı bir finansal operasyona, Türkiye 3 ayda çok güçlü bir karşılık verdi." ifadelerini kullandı.

İşte Bakan Albayrak'ın konuşmasından satırbaşları:

SEBZE-MEYVE FİYATLARINDA ARTIŞ
Fikir sahibi olmak için önce bilgi sahibi olmak lazım. Antalya'daki fırtınadan kaynaklı bazı seralar zarar görmüş, bundan dolayı da ürün yok. Bir de bakıyorsunuz ki meselenin aslı öyle değil. Fiyatlarda beklemmediğmiz olağanüstü bir artış gördük. Antalya'da toplam üretimin küçük bir kısmı zarar gördü. Siyaset ne için var toplumsal sorunları çözmek için var. Ocak ayının ikinci yarısında fahiş şekilde fiyat artışı oldu.

"İSTANBUL'DA 50, ANKARA'DA 30 NOKTADA SÜRECİ BAŞLATACAĞIZ"
Devlet olarak biz büyükşehirlerimiz başta lmak üzere bu fiyat artışlarını engellemek için önümüzdeki hafta İstanbul'da 50 Ankara'da 30'tan fazla noktada başlamak üzere süreci başlatacağız. Bu adımı hızlı bir şekilde atıyoruz, atacağız.

HABERİN VİDEOSUNU İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN

SERACILIK İÇİN YENİ MODEL
Bir yerine 10 birim üretilebilecek finans modeli olacak. Seracılarımıza uzun maliyetli finansman desteği sağlayacağız.

Gıda komitesi çalışmalarını çok yakında bitirecek. çok yakında bu sorunu gündemden çıkaracağız.

90'lı yıllar benim hayatımda hüzünlü yıllar, Türkiye için de hüzünlü yıllar. Bu beni sosyal bir üniversite hayatına itti. Dolu dolu yaşadığım yıllar oldu.

Dünyada insanlar 3,5-4 saat sosyal medyaya vakit geçiriyor. Bu çıl gın bir saat. 3,5-4 saat ne sevdiğimize vakit ayırıyoruz ne de iş yerinde verimli vakit geçirebiliyoruz.

KÜRESEL EKONOMİDEKİ GELİŞMELER
Dünyada 16 ekonomik krizin 12'si savaşla sonuçlanmış. Enteresan tarihi dönemlerden geçiyoruz. 2008 sonrasında Çin-ABD ekseninde yeni bir dünya oluştu. Ticaret savaşlarında fırtınaya karşı altyapı güçlenmeli. Türkiye, tarihte olmadığı kadar büyük bir finansal saldırıya 3 ayda güçlü bir reaksiyon verdi.

Kur fiyatlamasıyla algı bozuldu. Dolar 8,5 TL olacak diyenler ortadan kayboldu. Enflasyonla topyekün mücadele programı toplumsal bilinçlenme ve şuurlanma noktasında bu algıyı yıkmak için oluşturulan önemli bir programdı ve başarıya ulaştı..

Enflasyonla topyekün mücadele programı toplumsal bilinçlenme ve şuurlanma noktasında bu algıyı yıkmak için oluşturulan önemli bir programdı ve başarıya ulaştı.

Satınalma gücüne göre Türkiye dünyanın 13. büyük ekonomisi. Bu ulaştığımız rakam yeterli mi? Değil. Bireysel gelir düzeyini daha yukarılara taşımalıyız. Optimum bir vergi politikası başta olmak üzere, bu yıl içerisinde çok güçlü bir küresel sistemle rekabet edilebilir vergi reformu gelecek. Vergi politikalarında bu yıl çok güzel bir paket açıklayacağız.

(İnşaatlarda kalite denetimi) Türk inşaat sektörü ABD'yi geçerek dünyada ikinci sırada yer alıyor.

Sinema- Tiyatro için altyapı yatırımları artmalı.

(2019 Göbeklitepe Yılı) Göbeklitepe'nin dünyada nasıl bir ses getirdiğini yurtdışına çıkınca anlıyorsunuz. NTV Grubu da sponsor oldu, destekledi.Devletin yanında özel sektörümüzle birlikte tanıtım, Göbeklitepe yılı diyerek bölge ekonomisini etkileyecek bir süreci başlattık.

(Ekonomide yeni hedefler) Cari açık çözülecek, kaynak ve pazarlar çeşitlenecek. Dengelenme dönemi adını verdiğimiz bu süreç kolay değil. Türkiye'nin bilançosu çok güçlü.

TURİZM SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİ
Turist başı gelir miktarı artırılacak. Doğru yolda güçlü adımlar atıyoruz.

GİRİŞİMCİ GENÇLERE DESTEK
Girişimci gençlere destek amaçlı, TÜBİTAK'la birlikte yeni bir fon oluşturuyoruz.

VERGİ POLİTİKASI
Pırlantadan vergi alınmadığı iddiası doğru değil. Merkez Bankası'nın bütün altın rezervleri Türkiye'de, yurtdışında değil.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.