Beyaz perdede patlamış mısır krizinden sonra bir kar oyunu daha!

Beyaz perdede patlamış mısır krizi sona erdi. Ancak kar oyunu boyut değiştirdi. Parayı cebine indiren salonlar, film öncesi seyirciye 30-45 dakika reklam izletti. Yapımcılar hak istedi. Vatandaşı ise kimse düşünmedi. Gözler hukukçulara çevrildi: Şikayet edip, bilet ücretini geri alabilirsiniz.

Sinema salonlarındaki 'patlamış mısır' krizi boyut değiştirdi. Şimdi de reklam krizi patlak verdi. 30-45 dakikaya kadar uzayan reklamlar, vatandaşları mağdur etti. Skandalın fitilini promosyonlu bilet satışı ateşledi. Güney Koreli firma Mars, patlamış mısır kampanyalarıyla bilet fiyatlarını yükseltti. Bilet başına aldıkları payın arttırılmasını isteyen yapımcılar isyan etti. Yılmaz Erdoğan, Cem Yılmaz ve Şahan Gökbakar, rest çekti. Yapımcılar filmlerini geri çekerek salon işletmecilerini boykot etti. Devreye Kültür ve Turizm Bakanlığı girdi. Çıkarılan yasa ile promosyonlu bilet satışına yasak geldi. Böylece patlamış mısır krizi sona erdi. Yasanın çıkmasının ardından uzun süredir vizyona girmesi beklenen filmler vizyona girdi. Ancak kriz bitmedi.
SEYİRCİLER İSYANDA
Salonlarda film öncesi seyircilere 30-45 dakika boyunca reklam izlettirildi. Yapımcılar da pay istedi. Vatandaşı kimse düşünmedi. Sinemada uzun süre reklama maruz kalan vatandaşlar tepkilerini dile getirdi. 30 dakikayı aşan reklama tepki yağınca yetkililer harekete geçti. Bakan Mehmet Ersoy, sinema salonlarında film öncesi fragman sürelerinin en az 3-5 dakika, reklam süresinin ise 10 dakika ile sınırlandırılmasını içeren düzenlemenin 1 Temmuz'da yürürlüğe gireceğini söyledi. Vatandaşın reklam isyanına TAKVİM ses verdi. Avukat Volkan Erel, "Vatandaşlar, Alo 175 tüketici hattına şikayetlerini bildirebilirler" dedi.

HAKKINIZI ARAYIN
Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu ise sinemalarda reklam izlemeye zorlanan vatandaşların, Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurup, sinema bilet ücretinin iadesini talep edebileceklerini söyledi. Avukat Aydın Türkmenoğlu'nun bu başvuruyu yapıp iade aldığını belirten Ağaoğlu, şunları söyledi: "Sinema salonlarına reklam izlemeye gitmiyoruz. Tüketicilerin zamanını ziyan ediyorlar. Dileyen hakem heyetlerine başvurabilir. Bu başvurular e-devlet şifresi ile internet üzerinden de gerçekleştirebilir."
45 DAKİKA UYARISI
Yılmaz Erdoğan'ın seyirciyle buluşan filmi 'Organize İşler-2'nin yapım şirketi BKM'den 45 dakika reklam uyarısı geldi. BKM, "Sinemalardaki akıl dışı reklam süreleriyle (45 dakika) filmimizin hiçbir ilgisi yoktur. Alınacak tek önlem 20.15 seansının aslına 21.00 seansı olduğunu bilmek ve içeri o saatte girmektir" dedi.
TAKVİM

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.