Son dakika: Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk: Yakın zamanda açıklayacağız
Son dakika: Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, gündeme dair önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Selçuk, "3 yıllık bir takvim ortaya koyduk. Buna rağmen “Neden yapılmıyor?” sorularına muhatap oluyoruz. Ne yaptığımızı, niye yaptığımızı, nasıl yapacağımızı samut olarak izlemek zorundayız." dedi. Öte yandan Selçuk, ‘temel liseler ve özel öğretim kurslarının kapatılması’ kararına ilişkin, "Yerine ne koyacağımız, ne getirdiğimiz ve buradaki ihtiyacı, talebi nasıl karşılayacağımız konusunda çok net bir yol haritasına sahibiz. Bunu da önümüzdeki haftalarda bir lansmanla açıklayacağız." açıklamasında bulundu.
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Antalya'da il milli eğitim müdürlerinin katılımıyla düzenlenen 2023 Eğitim Vizyonu ve Değişimi Yönetmek Çalıştayına katıldı.
Burada konuşan Bakan Ziya Selçuk'un açıklamaları şöyle;
"SIKINTI YAŞAMAMASI İÇİN TADBİR ALIYORUZ"
3 yıllık bir takvim ortaya koyduk. Buna rağmen neden yapılmıyor, sorularına muhatap oluyoruz. Ne yaptığımızı, niye yaptığımızı, nasıl yapacağımızı samut olarak izlemek zorundayız. Öğrenci, öğretmen ve velilerimizin sıkıntı yaşamaması için tadbir alıyoruz.
"HER TÜRLÜ ÇABAYI GÖSTERECEĞİZ"
'Biz eğitim sisteminin yapısal dinamiklerinde yapacağımız çalışmalarla bir dönüşümü tasarlamaya gayret ediyoruz. Yoksa birkaç sene önceden beri belirlenen ve zaten okullara dönüşmesi beklenen kuruluşlarımızın alacağı yolda elbette katkılarımız olacak. Ve ne yapabilirsek bu sürecin sancısız şekilde gelişmesi için her türlü çabayı göstereceğiz.
"HAZIRLIKLARIMIZ TAMAM"
Dershaneler meselesi de bilinen, sayın Cumhurbaşkanımızın da talimatlarının ne olduğunun açık şekilde bilindiği bir husus. Bu bağlamda ben bütün velilerimize açıklıkla ifade etmek isterim. Yerine ne koyacağımız konusunda ve buradaki ihtiyacı, talebi nasıl karşılayacağımız konusunda net bir yol haritasına sahibiyiz. Bunu da önümüzdeki haftalarda açıklama fırsatımız olacak, hazırlıklarımız bitti.
Biz elimizden geldiği kadar sürpriz yapmayacağız derken; bir sürpriz yok. Bu 4-5 sene önce alınmış olan ve bundan sonrası için de nasıl bir yol haritası izleyeceğimizi ilgili aktörlerle açıklıkla paylaşacağız. Ben sadece bu konunun velilerimiz tarafından dikkatle ele alınmasına önem verdiğimi belirtmek isterim. Çünkü bu konunun istismarı söz konusu olabilir, kötüye kullanılması gibi girişimler söz konusu olabilir. Bunların engellenmesiyle ilgili biz her türlü önlemi alma imkanına sahibiz ve ısrarla da takip edeceğiz.
"PİLOT ÇALIŞMALAR ŞUBAT AYINDA BAŞLIYOR"
Bir iki örnek de vermek isterim. Okul profili değerlendirme… Türkiye'deki bütün okullarımızın, belli parametreler çerçevesinde tabiri caizse MR'ının çekilmesi, bunun mobil olarak incelenmesi, her okulumuzun ihtiyacının takip edilmesi ve ihtiyaçlarının karşılanması konusunda hem mali hem de idari tedbirlerimizi almış vaziyetteyiz. Bu süreç içinde okullarımızın hangisinde ne tür ihtiyaç olduğunu izleme değerlendirmesi konusunda bir Türkiye ortak modeli ortaya çıktı. Bunun pilot çalışmaları Şubat ayında başlıyor. Ve önümüzdeki öğretim yılında okullarımızın takibiyle ilgili veriye dayalı yönetim sistemine geçiyoruz.
Bu hayata geçtiğinde de biz okullarımızın, özellikle imkanı daha az olan okullarımızın iyileştirilmesi için yol haritasına sahip olacağız.
"ÇOK ÖNEMSİYORUM"
Benim önemsediklerimden bir diğeri de tasarım beceri atölyeleri. Bu projenin de Şubat ayında Türkiye'de 30 kadar okulumuzda pilot olarak başlanacağının, inşaatların tamamlandığını, öğretim programı içeriklerinin hazırlandığını ifade etmek isterim. Çok önemsiyorum; bizim orta okullarda bile üniversitedeki bazı meslek alanlarının izdüşümünü görmek durumundayız. Örneğin mühendislik atölyesini ilkokulda görmek zorundayız. Eğer bunu görürsek çocuklarda meslek bilincinin oluşması, küçük yaştan itibaren ellerini daha fazla kullanmaları mümkün olabilecektir. Bu ve buna benzer bir çok somut projenin ortaya konulmasıyla beraber; eğitim camiasının beklediği, velilerimizin ve çocuklarımızın beklediği somut olarak hayata geçecek aşamalar nelerdir sorusunun cevabını vermeye başlamış olacağız.
"BU TAKVİM BELGEDE OLMASINA RAĞMEN..."
Ben şunu ısrarla ifade ediyorum. 3 yıllık bir takvim ortaya koyduk. Hangi ay, hangi sene neyi yapacağımızı ifade ettik. Bu takvim belgede olmasına rağmen, neden bir şey yapılmıyor şeklinde suallere muhatap oluyoruz. Orada takvim dururken, acilen sürekli değişiklik yapmanın iyi bir fikir olduğunu zannetmiyorum. Örneğin okul öncesi eğitimde 5 yaş zorunlu olacaksa; bunu yapmamız halinde hangi parametrelerin nasıl etkilendiğini ele almak zorundayız.