Türkiye 'arabuluculuğu' sevdi

Taraflar arasındaki uyuşmazlıkların mahkemelere taşınmadan çözümlenmesi amacıyla kurulan Arabuluculuk Daire Başkanlığına bugüne kadar yapılan başvurulardan 4 bin 396'sında taraflar anlaşma sağladı.

AA muhabirinin Arabuluculuk Daire Başkanlığının istatistiklerinden derlediği bilgilere göre, kuruma başvuruların başladığı 1 Aralık 2013'den bugüne kadar işçi ve işveren anlaşmazlıkları, telif hakları, nafaka, mal rejimi, sağlık ve sigorta hukuku, borç ve alacaklar ile maddi manevi tazminat konularında 4 bin 591 başvuru yapıldı.

Başvuruların yüzde 79'unu işçi ve işveren uyuşmazlıkları, yüzde 6'sını telif hakları, yüzde 3'ünü maddi ve manevi tazminatlar, yüzde 12'sini de diğer konular oluşturdu.

EN ÇOK BAŞVURU BU YIL YAPILDI
Arabuluculuk Daire Başkanlığına, 2013 Aralık ayında 4 başvuru yapılırken, 2014'de bu rakam 200'e yükseldi. Geçen yıl bin 160 konunun ele alındığı Başkanlıkta, başvuru sayısı bu yılın başından itibaren yaklaşık üç kat artışla 3 bin 227'ye ulaştı.

Taraflar arasındaki anlaşmazlıkların arabulucular aracılığıyla çözümlenmeye çalışıldığı başvurulardan 4 bin 376'sında uzlaşma sağlanırken, başvurulardan sadece 195'i anlaşmazlıkla sonuçlanıp mahkemeye intikal ettirildi.

Başvuruların yüzde 58'si bir günde çözümlenirken, yüzde 34'ünde taraflar bir günden daha kısa sürede anlaşmaya vardı. Başvuruların yalnızca yüzde 5'inde tarafların anlaşması bir haftayı aştı.

BAŞVURULARDA İLK SIRA İSTANBUL'DAN
Türkiye'nin 32 ilinden başvuruda bulunulan Arabuluculuk Daire Başkanlığı, en çok İstanbul'dan tarafları bir araya getirdi.

İstanbul'dan Arabuluculuk Daire Başkanlığına 2 bin 252 başvuru yapılırken, bunu sırasıyla 712 başvuruyla Bursa, 480 başvuruyla İzmir, 436 başvuruyla Ankara, 170 başvuruyla Kayseri izledi.

En az başvuru yapılan iller ise Amasya, Gaziantep, Giresun, Kahramanmaraş, Nevşehir, Afyonkarahisar, Trabzon ve Aksaray oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.