Adil Gür'ün 1 Kasım araştırmasından şaşırtıcı sonuçlar: AK Parti yüzde 47...

A&G anket şirketinin sahibi Adil Gür’ün yabancı bir finans kuruluşuna yapmış olduğu araştırmadan oldukça şaşırtıcı sonuçlar çıktı. Araştırma sonuçlarına göre AK Parti 1 Kasım seçimlerinde yüzde 47 oy alarak tek başına iktidar olacak.

Adil Gür konuyla ilgili AHABER.COM.TR'ye çarpıcı açıklamalarda bulundu:
Yabancı bir finans kuruluşu için yaptığımız kamuoyu araştırmasından oldukça şaşırtıcı sonuçlar çıktı.
7 Haziran seçim sonuçlarına baktığımızda MHP'den 3 puana yakın HDP'den ise 1 puan gerileme görünüyor.
SEÇMEN BÜYÜK PARTİLER ETRAFINDA BİRLEŞİYOR
En şaşırtıcı sonuçlardan biri de küçük partilerin oylarında ciddi bir gerileme söz konusu.. Seçmen büyük partiler etrafında birleşiyor.
"Seçimden sonra yeni bir seçim olur mu?" tartışmalarının yaşandığı şu günlerde 1 Kasım akşamı Türkiye'nin yeni bir seçimi konuşmayacağı tek başına bir AK Parti iktidarı çıkacağı görülüyor.

HATA PAYI SONUCU DEĞİŞTİRMEZ

Bu araştırmadan çıkan tabloya bakarak milletvekili sayılarıyla ilgili net rakamlar vermek mümkün değil. Çünkü milletvekili dağılımını yapabilmek için Türkiye'deki tüm seçim bölgelerinde ayrı ayrı araştırmalar yapmak lazım.
Bu neticede araştırma sonucu, istatistiki hata payı elbette var. Ama bu olası hata payının dahi seçim sonucunu değiştirmeyeceğini düşünüyorum.
YÜKSEK KATILIMLI BİR SEÇİM

1 Kasım günü hangi partiye oy verirse versin tüm seçmenlerin sandığa gidip mutlaka oy vermelerini diliyorum. Araştırma sonuçlarından elde ettiğimiz verilere baktığımızda seçmenin yaklaşık yüzde 90'ı sandığa mutlaka gideceğini söylüyor. Bu da 1 Kasım'ın yüksek katılımlı bir seçim olacağını gösteriyor.

3. PARTİ KİM OLACAK?

Şayet MHP ve HDP oranları araştırmadaki gibi gerçekleşirse oransal olarak 3. parti MHP ancak milletvekili sayısına göre 3 parti HDP olacaktır.

İŞTE O ANKET:


Araştırmanın Künyesi;


Araştırma, 24 – 25 Ekim 2015 günleri TÜRKİYE sınırları içerisinde 252 mahalle ve köyde, 18 yaş ve üstü 2.263'ü kadın, toplam 4.536 denekle, hanede yüz yüze görüşme metoduyla yapılmıştır.

Örneklemin seçilmesinde çok aşamalı – tabakalı – tesadüfi yöntem, görüşülecek deneklerin belirlenmesinde ise, cinsiyet ve yaş kotası uygulanmıştır.

Örneklem seçilirken TÜİK ve Maliye Bakanlığı verilerinden faydalanılmıştır. Örneklemde İlçe, kır – kent ağırlığına uyulmuştur.

Araştırma sonuçları gerek sahada, gerekse bilgisayar ortamında çeşitli kontrollere tabi tutulmuş, elde edilen bulguların tutarlılığı gözlemlenmiştir.

Araştırmanın hata payı güven sınırları içerisinde  % 1,5'tir.

Araştırma kapsamında gidilen iller;

Adana, Adıyaman, Afyon, Amasya, Ankara, Antalya, Aydın, Balıkesir, Batman, Burdur, Bursa, Çankırı, Çorum, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Elazığ, Erzurum, Eskişehir, Gaziantep, Giresun, Hatay, Isparta, İstanbul, İzmir, Karabük, Kayseri, Kırklareli, Kocaeli, Konya, Malatya, Manisa, Kahramanmaraş, Mardin, Mersin, Niğde, Ordu, Osmaniye, Rize, Sakarya, Samsun, Sivas, Trabzon, Şanlıurfa, Uşak, Van ve Zonguldak.





X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.