Anket oyunu!
CHP'ye olan yakınlığıyla bilinen SONAR'dan skandal anket. Anket şirketi manipulasyon amacıyla AK Parti oylarının bir kısmını Emine Ülker Tarhan'ın kurduğu partiye yansıttı.
Her seçimden büyük bir hezimetle ayrılmayı artık bir alışkanlık haline getiren muhalefetin imdadına yine yandaş anket şirketleri yetişti. 2015'teki genele seçim öncesinde kolları sıvamaya başlayan AK Parti karşıtı anket şirketleri seçmen tercihlerini etkilemek ve kamuoyunu yanıltmak amacıyla manipulasyona başladı.
AK PARTİ DÜŞMANLIĞI!
Özellikle CHP medyasında yayınlanan son ankete göre Emine Ülker Tarhan kurduğu parti %10'luk barajı zorluyor gözüküyor. Fakat ne tesadüftür ki oyları azalması gereken CHP oylarını artırırken son seçimlerde %50 civarında olan AK Parti'nin oyları azalıyor.
CHP-MHP KOALİSYONU HAYALİ
AK Parti dışında neredeyse tüm partilerin oyları yüksek gösterilen anket medyaya ufukta koalisyon hükümeti var şeklinde lanse ediliyor. Malum medyanın rüyalarını süsleyen CHP-MHP koalisyonu için AK Parti'nin oylarını düşük gösteren anket şirketlerinin tek amacı seçmen tercihlerini etkilemek.
AK Parti'nin oylarını azaltarak CHP ve ANAPAR'a yansıtan SONAR bunu her seçimden önce yapıyor.
AK PARTİ'DEN ALIP CHP VE ANAPAR'A EKLEDİ!
SONAR'da yer alan anketteki veriler, "Bu pazar seçim olsa kime oy verirsiniz" sorusuna, katılımcıların yüzde 37.17'si AK Parti, yüzde 27.01'i CHP, yüzde 17.13'ü de MHP karşılığını verdi. Araştırmanın yapıldığı kasım başında yeni kurulan ve çok konuşulan Anadolu Partisi'nin oyu yüzde 8.04, HDP'nin oyu yüzde 6.69 şeklinde ölçüldü.
SONAR BAŞKANI KENDİNİ ELE VERDİ!
SONAR Başkanı Hakan Bayrakçı, elde ettikleri sonucu şöyle yorumladı: "AKP'nin oy kaybı, bazı siyasi birikimlerden olduğu kadar, yeni Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun performansından da kaynaklanıyor. Ekim ayında yüzde 26'ya kadar yükselen kararsız ya da oy kullanmayacak kitle kasımda yüzde 6.7'lere inmiş bulunuyor. Anadolu Partisi gibi yeni oluşumların, (Oy kullanmayacağım) diyen küskün seçmenleri, sandığa yöneltebileceği görülüyor. 2015 seçiminde de buna benzer bir sonuç alınırsa, AKP, tek başına iktidarda kalmak için gereken 276 vekili çıkaramayacak ve muhalefet için koalisyon hükümeti kurma fırsatı doğacak."
AK PARTİ DÜŞMANLIĞI!
Özellikle CHP medyasında yayınlanan son ankete göre Emine Ülker Tarhan kurduğu parti %10'luk barajı zorluyor gözüküyor. Fakat ne tesadüftür ki oyları azalması gereken CHP oylarını artırırken son seçimlerde %50 civarında olan AK Parti'nin oyları azalıyor.
CHP-MHP KOALİSYONU HAYALİ
AK Parti dışında neredeyse tüm partilerin oyları yüksek gösterilen anket medyaya ufukta koalisyon hükümeti var şeklinde lanse ediliyor. Malum medyanın rüyalarını süsleyen CHP-MHP koalisyonu için AK Parti'nin oylarını düşük gösteren anket şirketlerinin tek amacı seçmen tercihlerini etkilemek.
AK Parti'nin oylarını azaltarak CHP ve ANAPAR'a yansıtan SONAR bunu her seçimden önce yapıyor.
AK PARTİ'DEN ALIP CHP VE ANAPAR'A EKLEDİ!
SONAR'da yer alan anketteki veriler, "Bu pazar seçim olsa kime oy verirsiniz" sorusuna, katılımcıların yüzde 37.17'si AK Parti, yüzde 27.01'i CHP, yüzde 17.13'ü de MHP karşılığını verdi. Araştırmanın yapıldığı kasım başında yeni kurulan ve çok konuşulan Anadolu Partisi'nin oyu yüzde 8.04, HDP'nin oyu yüzde 6.69 şeklinde ölçüldü.
SONAR BAŞKANI KENDİNİ ELE VERDİ!
SONAR Başkanı Hakan Bayrakçı, elde ettikleri sonucu şöyle yorumladı: "AKP'nin oy kaybı, bazı siyasi birikimlerden olduğu kadar, yeni Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun performansından da kaynaklanıyor. Ekim ayında yüzde 26'ya kadar yükselen kararsız ya da oy kullanmayacak kitle kasımda yüzde 6.7'lere inmiş bulunuyor. Anadolu Partisi gibi yeni oluşumların, (Oy kullanmayacağım) diyen küskün seçmenleri, sandığa yöneltebileceği görülüyor. 2015 seçiminde de buna benzer bir sonuç alınırsa, AKP, tek başına iktidarda kalmak için gereken 276 vekili çıkaramayacak ve muhalefet için koalisyon hükümeti kurma fırsatı doğacak."